Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Leonw
#949855
Ik heb hier eens gelezen hoeveel verschillende soorten spiervlees, vlees-bot en organen minimaal gegeven moeten worden.
Ik kan het helaas nergens meer vinden....

Kan iemand me even op weg helpen?
Want nu staat het vrieskistje er, en dan wil ik hem natuurlijk ook rap gaan vullen.

Alvast bedankt!
Door dorinekok
#949870
Leonw schreef: Ik heb hier eens gelezen hoeveel verschillende soorten spiervlees, vlees-bot en organen minimaal gegeven moeten worden.
Ik kan het helaas nergens meer vinden....

Kan iemand me even op weg helpen?
Want nu staat het vrieskistje er, en dan wil ik hem natuurlijk ook rap gaan vullen.

Alvast bedankt!
of bedoel je hoeveel diersoorten je moet geven? In dat geval: zoveel mogelijk maar minstens 4...
Daar kom ik zelf ook net aan.
Door Leonw
#949893
ik bedoel inderdaad hoeveel diersoorten.
Dus 4 verschillende soorten per cattegorie (vleesbot, spiervlees, organen)?
Hoe zit het met vis? Valt die onder compleet? Bijvoorbeeld een hele zalmkop, of een portie complete sardientjes?
Door *Robin*
#949916
stel je neemt bot van kip en konijn, vlees van kip rund en lam en orgaan van rund en lam dan zit je goed, totaal 4 dieren dus ;)

Sardientjes wel, zalmkop weet ik zo even niet... :-\
Door dorinekok
#950332
Leonw schreef: ik bedoel inderdaad hoeveel diersoorten.
Dus 4 verschillende soorten per cattegorie (vleesbot, spiervlees, organen)?
Hoe zit het met vis? Valt die onder compleet? Bijvoorbeeld een hele zalmkop, of een portie complete sardientjes?

ja dat is ideaal. Dat je van elke categorie(vleesbot, vlees, orgaan) ook 4 verschillende diersoorten gebruikt. Maar zelf lukt mij dat niet hoor. Ik geef in totaal 4 verschillende diersoorten. rund, kip, lam en zalm.
van rund: vlees, lever en pens
van kip: karkassen en vleugels etc.
van lam: long en kop
van zalm: de kop.
Dat is mijn basis menu. Niet ideaal maar ook niet slecht. Als je het beter kan doen, zou ik het doen maar er niet wakker van liggen als het niet lukt. 
Ik dacht ik zet dat even zo neer, zodat je een idee krijgt.
Door Leonw
#950496
Dank jullie voor de toelichtingen.
Ik ga vandaag eens wat bestellingen samen stellen, dus dan is het fijn dat ik ongeveer weet wat ik bestellen moet.

Groeten Leon
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door