Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#98996
Smuldier, runner, stawi zijn ook merken versvlees die ik vaak tegenkom.
Ook heb ik hier wel eens gelezen over andere versvleesmerken in België. Ik denk dat je meet het noemen van versvleees merken ook heel voorzichtig moet zijn en heel veel woorden als 'bijvoorbeeld' en 'zoals' in moet bouwen.
Door Anna Penta
#98997
[quote="Nitus"]
Je vergeet AHV en Prins, of heb je die bewust niet genoemd?
[/quote]

Ik had de indruk dat AHV echt wat minder van kwaliteit was. Van Prins heb ikzelf nog nooit gehoord en ben het ook nooit tegengekomen. Ik dacht dat ik met de genoemde merken de belangrijkste had gehad en bovendien zeg ik: er zijn diverse merken, zoals... (wat inhoudt dat er dus nog meer zijn) Ik streef niet naar volledigheid, dat is niet haalbaar. Er zijn zeker nog meer merken, zoals Stawi.

Maar als ik ervan overtuigd kan worden dat AHV en Prins echt iets toevoegen, kan ik erover denken deze ook te noemen.
Door Anna Penta
#98998
[quote="chooky"]
Smuldier, runner, stawi zijn ook merken versvlees die ik vaak tegenkom.
Ook heb ik hier wel eens gelezen over andere versvleesmerken in België. Ik denk dat je meet het noemen van versvleees merken ook heel voorzichtig moet zijn en heel veel woorden als 'bijvoorbeeld' en 'zoals' in moet bouwen.
[/quote]

Zie mijn antwoord hierboven, ik zeg ook ZOALS... Doe ik trouwens overal hoor, zodat niet de indruk wordt gewekt dat alles wordt genoemd, is niet haalbaar. Ik maak een selectie van merken die erg leven onder hondenbezitters.
Dat van die versvleesmerken in Belgie vind ik een goeie, ik zal dit veranderen in: In Belgie is een beperkt assortiment versvleesvoer te krijgen o.i.d.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#99015
[quote="Anna Penta"]
[quote="Nitus"]
Je vergeet AHV en Prins, of heb je die bewust niet genoemd?
[/quote]

Ik had de indruk dat AHV echt wat minder van kwaliteit was. Van Prins heb ikzelf nog nooit gehoord en ben het ook nooit tegengekomen. Ik dacht dat ik met de genoemde merken de belangrijkste had gehad en bovendien zeg ik: er zijn diverse merken, zoals... (wat inhoudt dat er dus nog meer zijn) Ik streef niet naar volledigheid, dat is niet haalbaar. Er zijn zeker nog meer merken, zoals Stawi.

Maar als ik ervan overtuigd kan worden dat AHV en Prins echt iets toevoegen, kan ik erover denken deze ook te noemen.
[/quote]
Ik vind AHV zeker niet het beste merk, maar dat vind ik van Rodi ook niet. Zelf ben ik ooit met AHV begonnen toen ik nog af en toe een versvleesdag gaf, en het is volgens mij ook wel makkelijk verkrijgbaar, het zeker geen bagger. Volgens mij kun je AHV niet vergelijken met Smuldier of Stawi.
Prins komt uit de Energique fabriek, en ik heb laatst hier ergens gelezen dat Prins nu Energique heeft overgenomen. Prins heeft natuurlijk al wel een bekende naam.
Door Anna Penta
#99016
Hoi Anne-Marie, ik kan een van deze merken nog wel noemen, weet nog niet welke. Ik zal eens een beetje gaan zoeken en speuren. Zelf heb ik beide merken bij de vier dierenwinkels waar ik geregeld kom nog niet aangetroffen vandaar dat het me weinig zegt.
Door Timmy
#99999
Waarom zou AHV minder van kwaliteit zijn? Ik denk dat elk soort versvleesvoeding zijn nadelen heeft. Zo ben ik niet zo weg van Energique of Prins ofzo. Ook niet van hoe-heet-dat-ook-weer.... Carnibest. Voor mijn gevoel is dat spul allemaal veel te fijn vermalen. Honden scheuren en knippen hun eten, waarom dan alles als babyvoeding in hun bak gooien? Voor zover ik me herinner is AHV niet zo erg fijn vermalen als diverse andere soorten, of is dat in de afgelopen jaren veranderd?

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door chooky
#100003
Ik vind dat er niet zovel verschil is tussen 'stukjes' vlees van een paar milimeter en stukjes van ongeveer 1 centimeter. Een hond zal er toch niet op kauwen, want het is al klein genoeg om door te slikken.
Ik heb nog wat ahv in de vriezer. Het vorige bakje wat ik gaf zag er behoorlijk fijngemalen uit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#100006
[quote="Timmy"]
Waarom zou AHV minder van kwaliteit zijn? Ik denk dat elk soort versvleesvoeding zijn nadelen heeft. Zo ben ik niet zo weg van Energique of Prins ofzo. Ook niet van hoe-heet-dat-ook-weer.... Carnibest. Voor mijn gevoel is dat spul allemaal veel te fijn vermalen. Honden scheuren en knippen hun eten, waarom dan alles als babyvoeding in hun bak gooien? Voor zover ik me herinner is AHV niet zo erg fijn vermalen als diverse andere soorten, of is dat in de afgelopen jaren veranderd?

Gr.
Linda
[/quote]

De laatste keer dat ik de AHV-compleetversie gegeven heb was die niet grover gemalen dan de CB nu. De CB was eerst inderdaad fijner van struktuur, maar is al zo'n circa 1,5 tot 2 jaar geleden overgegaan op een grovere maling. (en toen gingen sommige honden weer uitzoeken en kleintjes weigerden te kauwen blllll tis noooit goed ::))
Door Timmy
#100008
[quote="chooky"]
Ik vind dat er niet zovel verschil is tussen 'stukjes' vlees van een paar milimeter en stukjes van ongeveer 1 centimeter. Een hond zal er toch niet op kauwen, want het is al klein genoeg om door te slikken.
[/quote]

Da's nou precies waarom ik BARF geef ;D
Maar ik bedoelde eigenlijk dat alle soorten vers waarschijnlijk voor- en nadelen heeft en 't is maar net waar een hond het goed op doet...

Gr.
Linda
Door Timmy
#100011
[quote="Angelique"]De laatste keer dat ik de AHV-compleetversie gegeven heb was die niet grover gemalen dan de CB nu. De CB was eerst inderdaad fijner van struktuur, maar is al zo'n circa 1,5 tot 2 jaar geleden overgegaan op een grovere maling. (en toen gingen sommige honden weer uitzoeken en kleintjes weigerden te kauwen blllll tis noooit goed ::))
[/quote]

Zie je nou, ik moet m'n grote mond ook houden ;D Heb te weinig verstand van de versvlezen van "nu"....

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#100014
[quote="Timmy"]
[quote="Angelique"]De laatste keer dat ik de AHV-compleetversie gegeven heb was die niet grover gemalen dan de CB nu. De CB was eerst inderdaad fijner van struktuur, maar is al zo'n circa 1,5 tot 2 jaar geleden overgegaan op een grovere maling. (en toen gingen sommige honden weer uitzoeken en kleintjes weigerden te kauwen blllll tis noooit goed ::))
[/quote]

Zie je nou, ik moet m'n grote mond ook houden ;D Heb te weinig verstand van de versvlezen van "nu"....

Gr.
Linda
[/quote]

Maakt toch niks uit :D
Maar de tendens hier is zo'n beetje dat een deel van de mensen AHV niet zo geweldig vinden vanwege de grotere hoeveelheid die je moet geven, de hoeveelheid granen en de toch altijd aanwezige typische lucht die eraan hangt. Er is net nog een topic over geweest.
Voorheen was de eiwitfractie ook wat hoog, maar dat schijnt sinds kort aangepast te zijn, dus dat is dan geen "minpunt" meer.
Door Timmy
#100019
Aha, op die manier. Vroeger kreeg Timmy AHV... maar ik kan niet zeggen dat hij veel moest hebben, hij kreeg amper 80 gram per dag... Maar dat kan aan hem liggen, want veel meer krijgt hij nu nog niet....

Gr.
Linda
#100852
Deze vraag stuurde ik naar een fabrikant van hondenvoer:

"bevat canex hondenvoer uitsluitend voor de mens goedgekeurde ingredienten?"

Dit kreeg ik als antwoord:

"Het dierlijk eiwit dat wij in ons hondenvoer verwerken is eiwit afkomstig van dieren die goedgekeurd zijn voor humane consumptie."

Ik vind dit een ietwat ontwijkend, tamelijk creatief bedacht antwoord... of zie ik dat nou verkeerd ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door