Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#98145
Heeft iemand ervaring met de Kenwood Fleischwolf? Ik zoek een machine waar ik vlees en botten mee kan malen. Ik heb nu een handmolentje maar dat gaat erg zwaar.
Door Lizzy
#98790
Nee, geen ervaring mee. Maar ik weet wel dat geen enkele machine andere botten kan vermalen dan die van gevogelte. Ik zou er op letten dat er een beveiliging opzit die de motor beschermt tegen doorbranden. Want, hier is 1 vleesmolen de fik ingegaan door een doorgebrande motor....
Door ~Joke~
#99398
Ja dat las ik gisteren toen ik het forum nog eens aan het doorspitten was. De diamond die jij hebt bevalt die goed?
Door casangio
#99605
Hoi,

Wij hebben een een keer gebeld naar Kenwood en je kan er geen botten mee malen.
Ik heb net zoals Lizzy ook de Diamond aangeschaft en hij voldoet prima. Al wat vliegt gaat er prima doorheen ook konijn, maar verder al wat loopt, lukt niet om te malen, deze botten blijken te stevig te zijn.
Het is weliswaar een dure, maar een erg nuttige aanschaf geweest. Ik gebruik hem toch vrijwel iedere week!

groetjes alma
Door Lizzy
#99655
CaSanGio schreef: Al wat vliegt gaat er prima doorheen
;D

Bij mijn weten verkopen ze de Diamond niet in Nederland.

Maar, moet je veel botten en vlees gaan malen?

Groetjes, Lizzy
Door ~Joke~
#99692
Nee alleen wat hazenruggen, konijn, kip ed. Verder kan ik kan bij de poelier zachte botten kopen, die wil ik malen om aan botloos vlees toe te voegen. Zwaardere botten mogen ze zo opkluiven. Ik heb nu een handmolentje en schouderklachten daarom wil ik het electrisch gaan doen.
Door Sandra K
#101382
Als ik de omschrijving op de site van hermeselectronics lees over de kenwoodmachine denk ik dat ie wel zachte botten moet kunnen malen.
Het is een gegoten vleesmolen met een metalen worm, dezelfde constructie dus als onze metalen handmolentjes, alleen hoef je nu je arm niet lam te draaien.

Maar ja, voor 140 euro is het risico nog steeds behoorlijk als hij het niet of maar kort doet. Dat apparaat van Lizzy is prachtig, maar ook nog veel duurder.

Sandra

p.s Laat ons ook even weten wat je uiteindelijk gekocht hebt en hoe het bevalt.
Laatst gewijzigd door Sandra K op di 25 mei 2004, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#101386
harns49 schreef: Nee alleen wat hazenruggen, konijn, kip ed. Verder kan ik kan bij de poelier zachte botten kopen, die wil ik malen om aan botloos vlees toe te voegen. Zwaardere botten mogen ze zo opkluiven. Ik heb nu een handmolentje en schouderklachten daarom wil ik het electrisch gaan doen.
Wat versta je onder "zachte" botten ???
Door ~Joke~
#103675
Sandra K schreef: Als ik de omschrijving op de site van hermeselectronics lees over de kenwoodmachine denk ik dat ie wel zachte botten moet kunnen malen.
Het is een gegoten vleesmolen met een metalen worm, dezelfde constructie dus als onze metalen handmolentjes, alleen hoef je nu je arm niet lam te draaien.

Maar ja, voor 140 euro is het risico nog steeds behoorlijk als hij het niet of maar kort doet. Dat apparaat van Lizzy is prachtig, maar ook nog veel duurder.

Sandra

p.s Laat ons ook even weten wat je uiteindelijk gekocht hebt en hoe het bevalt.
Ik maal nog steeds op de hand. Ik heb een bijl gekocht waar ik de wat hardere botten mee kapotsla en dan draai ik ze door de handmolen. De wat zwaardere botten waren tot nu toe: hazenpoten en kalkoenpoten. Komende week probeer ik het met geitenbot.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door