Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#405891
Niet alleen Shetjes, ook andere rassen.

Bink, eerst even aan je buren vragen of ze uberhaupt willen dat jij de pony's bijvoert en als dat ok is, waarmee dan.
Als iemand mijn paard zomaar voert zonder te vragen, goed bedoeld of niet, zou ik heel boos worden. Of het nou wel of niet gezond is voor het paard, alleen in het laatste geval zou het alleen nog een stukje erger zijn.

Oud droog brood (pas op met vers brood, kan gaan klonteren in de maag), wortels (niet voor ieder paard goed) en appels zijn vaak dingen die paarden nog wel eens als extraatje krijgen (of als onderdeel van hun voeding) die je thuis ook gebruikt.
Ook wordt er nog wel eens andere groente en fruit gegeven, ligt er maar net aan of het paard het lekker vindt en opeet.
Geen beschimmeld voer geven, hier kan een paard een nare allergische reactie opgeven, of koliek van krijgen (koliek kan, maar hoeft niet als je er op tijd bij bent, tot de dood leiden). Brood laat ik altijd goed uitdrogen, vaak op de verwarming.
En overvoeren is ook niet goed.

Eigenlijk hetzelfde dus als wat Kruimel zegt.
Door Viv
#405951
Ha, ja daar was ik weer. Nou, heb t even met de buren overlegd en ze gaven aan dat de pony's nu niet bijgevoerd mogen worden omdat ze een aantal weken op een te groot veld hebben gestaan. Ze zijn tonnetje rond zeg maar.

Er zit een Shetland bij, maar ook andere.

Ik wacht af tot ze aangeven dat ze weer bijgevoerd mogen worden.

Dank voor jullie reacties :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door