Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EvitaP
#236802
Tafelresten?! Wij hebben genoeg menselijke prullenbakken ;D Hier gaat bijna altijd alles op.
Door tweedy
#239313
Mijn vorige hond( een Golden) is er toch maar 16 jaar mee geworden met het mee-eten met de tafel .
Door Nelly
#239513
Geiten vreten vrijwel alles, net als kippen overigens. Waarvan ik er binnenkort weer een paar van hoop aan te schaffen. Hoef ik tenminste nooit geen tafelresten meer weg te gooien 8)
Door Eef+Stippels
#239899
Ik geef overgebleven macaroni, rijst of vlees aan wandor en yindra. Gewoon omdat ze het lekker vinden en dus absoluut niet als deel van de maaltijd.

Net had ik bijvoorbeeld bieflappen gebakken. Toen ik ze wilde doorsnijden, lukte dat niet, ze waren hartstikke taai en vol met zeentjes. Ik had wel spijt dat ik ze niet direct aan hen had gegeven, omdat ie nu al gebakken was, maar ze vonden het wel lekker, het leek ze niet veel uit te maken dat ie al gebakken was ;D
Door Sander
#240033
laura schreef: Misschien rare vraag hoor, maar de hond probeer je zo gezond mogelijk te houden met vers vlees, waarom krijgt de geit dan (in mijn ogen) al deze ongezonde dingen ?????????????
En jijzelf dan??
Door Sander
#240182
tieneke schreef: BOINK!
Het was eigenlijk een serieuze vraag.
Ik vind het namelijk verwonderlijk dat veel mensen hier heel ver gaan in gezonde voeding voor de hond, maar niet of nauwelijk geïnteresseerd zijn in hun eigen voeding.
Bij ons krijgen de honden alle restjes, omdat ik vind dat als het goed genoeg is voor mij dan is het ook goed genoeg voor de honden...
Zolang de restjes maar een klein deel van de voeding uitmaken zie ik het probleem niet zo.
Door Lizzy
#240183
Ik snap van de hele discussie eigenlijk niks.... :-[.

Als we het over gezonde tafelrestjes hebben, dan zie ik niet in waarom je die niet aan de geit zou mogen geven? Tenzij je zelf puinpoeier eet. Maar dat zou ik (net als Sander) dus wel heel raar vinden.... De hond moet gezond eten, de geit moet gezond eten, maar zelf eet je zooi? Ik ga daar dus inderaad niet van uit. Ik eet gezond. En dus kunnen mijn honden (of de geit) gerust een aantal van mijn tafelresten eten. Behalve dan de resten die niet gezond zijn voor het specifieke diersoort zoals : chocolade en ui voor de hond en vlees voor de geit.
Door tieneke
#240448
Wij eten gezond (biologisch)en de honden eten gezond.
Mijn honden krijgen dus geen tafelrestjes maar hun eigen eten.
Als ik wel eens iets van bijv stamppot over heb gaat dat naar de geit die niet eens van mij is ;)
Dat er in de stamppot dan eens wat van vlees zit is niet verwonderlijk,dit is echter zo weinig dat het te verwaarlozen is.
Echter de geit is er allang blij mee daar zijn eigen baasjes niet meer voor haar zorgen :'(
Fruit,groenten,brood over...hup naar de geit!
Hoop dat daarmee deze misschien straks ellenlange discussie word gesloten.
De meeste mensen sluiten jammergenoeg nog steeds hun ogen als zij dierenleed zien of meemaken.....laat staan dat zij iets van eten geven......sommige die ik ken gooien hun tafelresten liever in de biobak dan het aan het arme beest te geven wat er dolgelukkig mee is.
Door 202spots
#240516
Marion schreef: Ik beschouw daaronder huttekase, karnemelk, verschillende noten, rauw ei; kortom alles wat niet onder een andere groep valt :P
Nou nee hoor,dat noem ik geen tafelresten,dat noem ik gewoon extraatjes.
Ik noem tafelresten alles wat er over is nadat de mensen aan tafel hebben gegeten.

Alleen maar tafelresten geven is ook nooit bedoeld om als 'n volledige maaltijd aan de hond te geven.
ALS er wat over is van de mensen maaltijd, dan is 't meestal maar 'n klein beetje dat als extraatje of tussendoortje voor de honden is bedoeld.
Hoeft heus niet elke dag gegeven,en hoeft ook niet elke dag gebalanceerd met de normale hondenmaaltijd te wezen.
Gewoon 'n lekker happie zo tussendoor mag best 'n gekookt of gebraden happie zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#240528
Hier krijgen ze ook met mate tafelresten, een broodkorst, een klein beetje rijst of pasta (meer omdat ze dat heerlijk vinden) groenten en heel af en toe een flintertje aardappel, yochurt of vla (schaaltjes uitlikken)
en de resten van gegeten fruit (appel , peer )
Dit is niet dagelijks trouwens.
Door laura
#240545
sylvia schreef: Hier krijgen ze ook met mate tafelresten, een broodkorst, een klein beetje rijst of pasta (meer omdat ze dat heerlijk vinden) groenten en heel af en toe een flintertje aardappel, yochurt of vla (schaaltjes uitlikken)
en de resten van gegeten fruit (appel , peer )
Dit is niet dagelijks trouwens.
Zo wordt dat hier ook gedaan... Alleen 'gezonde' tafelrestjes. Dus als er 2 lepels aardappels over zijn krijgt Tosca er b.v eentje, dus niet de twee lepels. Gebakken vlees met veel kruiden geef ik nooit, net als vlees in pastasaus....
Door Nelly
#240631
Gef ze hier ook weleens een aardappeltje wat over is, of wat spercieboontjes, of erwtjes en worteltjes en dat soort dingetjes. Moet kunnen vind ik hoor, en ze vinden het zo lekker. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door