Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nessie
#97609
Hallo,

ik heb een vraagje over jullie ervaring met een blender, wanneer is zo'n ding geschikt om groente, schalen van een ei enzo. te mixen? Moet hij echt aan de bovenkant van glas zijn? ( leek mij handiger) Ik heb bij de makro gekeken, daar hadden ze een actie. Ik vertrouwde het alleen niet ( zag er niet sterk uit). Bij media markt was de goedkoopste blender 20 euro. Wat voor een moetiik uitzoeken, waar hebben jullie goede ervaringen mee en waar moet ik aan denken bij de aanschaf ?

Ik had er een gezien ( onbekend merk), van boven glas en geschikt voor het maken van cocktails, ze konden mij niet vertellen of er ook groente enzo. in kon.

Kan je er ook noten en granen mee fijn maken?
ik heb op de site ook wel gezien dat jullie botten vermalen hoe dan?

Groetjes van vanessa
Door Lizzy
#97635
Hoi Vanessa, persoonlijk vind ik de mogelijkheden van een blender vrij beperkt. Hoewel sommige blenders heel redelijk groenten en fruit kunnen pureren hoor! Je moet er wel altijd iets van yoghurt of ei ofzo bij doen om een puree te bewerkstelligen die fijn genoeg is gemalen.

Een glazen kan op de blender is wel handig, want dan kun je zien hoe het met je puree gesteld is, terwijl de machine aan het werk is. Overigens heeft de Consumenten Bond een tijd geleden de blenders getest. Ik weet niet of je lid bent en de blaadjes bewaard?

Eierschalen krijg je er niet in gemalen. Wil je echt eierschaalpoeder maken? Dat lukt eigenlijk alleen goed in een koffieboon-maal-machientje (bijv. van Krups).

Het is mij niet gelukt om noten of graan te malen met een blender. Noten doe ik in de koffie-boon-maler en granen geef ik niet aan mijn honden.

Ik maal alleen kalkoenbotten en dat doe ik met een vleesmolen. Andere botten dan die van gevogelte krijg je (in mijn ogen) in geen enkele machine gemalen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 17 mei 2004, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#97659
Ik heb de blender test van de consumentenbond gevonden!

Voor het pureren van fruit komt de Siemens MB1101/03 (180 euro!) en de Braun MX2050 (75 euro) het beste uit de test.

Voor het pureren van babyvoeding (en daar valt de groentemix wel mee te vergelijken) komt de Siemens, de Braun, de Moulinex W36 en de Kitchen Aid het beste uit de test.

Voor noten te malen komt de Siemens, de Princess 2046, de Breston DB101, de Krups 577 en de Kitchen Aid het beste uit de test (blijkbaar kunnen alle apparaten de noten vrij goed malen).

In totaal komt de Siemens het beste uit de test.

Overigens vindt de consumentenbond dat de staafmixer de meeste klusjes beter doet dan de blender (ik ben het daar helemaal niet mee eens, maar goed).
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 17 mei 2004, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#98046
Noten malen wij eerst in de keukenmachine even grof voor en daarna met een beetje water erbij in de blender en je krijgt een geweldig prutje.

Wij hebben overigens de Krups machine die in de test is getest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door