Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#96314
Ja, vooral bij schapenpens. Daar zit vaak zo'n witte laag aan die je er gemakkelijk af kunt trekken. Ik houd dat vaak apart en geef dat aan Stan die ook de neiging heeft te mager te worden.
Door tieneke
#96409
Sonja schreef: Ja, vooral bij schapenpens. Daar zit vaak zo'n witte laag aan die je er gemakkelijk af kunt trekken. Ik houd dat vaak apart en geef dat aan Stan die ook de neiging heeft te mager te worden.
Jammer dat ik dat niet aan het nollebakmonster mocht geven toen hij mager werd.
Al het vet moest ik van de verse pens afsnijden omdat hij dit niet mocht met zijn suikerziekte.
Straks met Tinus laat ik het er gewoon aanzitten.
Puur natuur ;)
Door Cloris
#97250
Yoghurt, Banaantjes, meer voer het werkt niet...
Het enige wat aanzet bij haar is die "vette pens" en dat moet je dan als "extra" maaltijd geven anders helpt het nog niet, de hond krijgt dan ook 3x per dag eten.
Ik ga nog ff kijken hoe ze op de vis reageert ;)
Enne die rauwe noten ga ik ook ff achteraan!!
Iig alvast bedankt voor zover..

Ps, de hond is niet mager ofzo ze moet zwaarder worden, er moet meer vlees aan het lijf komen (tis overigens een Bull Mastif)
Door Lizzy
#97262
Is ze nog jong? Ze heeft dus wel eetlust, maar ze blijft erg slank? Blijkbaar verbruikt zij dus veel energie of heeft zij een mega-snelle stofwisseling?! Waarom moet ze eigenlijk zwaarder worden als ze niet mager is (misschien een stomme vraag!)?
Door Cloris
#97268
Lizzy schreef: Is ze nog jong? Ze heeft dus wel eetlust, maar ze blijft erg slank? Blijkbaar verbruikt zij dus veel energie of heeft zij een mega-snelle stofwisseling?! Waarom moet ze eigenlijk zwaarder worden als ze niet mager is (misschien een stomme vraag!)?
Nee geen stomme vraag, ja ze eet goed maar ze zet niet aan..het is een buitenhond en daardoor zal ze denk ik ook meer verbruiken, maar voor de show moet ze gewoon zwaarder worden/zijn.. dus vandaar ;)
Ps ze is 4 jaar trouwens.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#97276
Als je hond slank gebouwd is zonder mager te zijn, denk ik dat het niet eens mooi zou zijn als je het voor elkaar zou krijgen wat dikker te kijgen.
Ik zou dan zelf meer denken aan het opbouwen van meer spiermassa door bijvoorbeeld veel te fietsen met de hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door