Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door madonna
#95709
IK heb al een paar keer gelezen dat jullie de honden vit C geven van het merk esther .Nou zou ik graag willen weten waar jullie dit kochten wie o wie kan mij dit vertellen al vast bedankt. :D
Door Paul_Barte
#95765
;) Als je op zoek gaat naar het merk 'Esther' ...is nergens te koop!!

Indien je 'Ester C' vitaminetabletten wilt komen in iedere drogist, reform etc. etc.

Esther C is een vetoplosbare NIET zure vitamine C.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op do 13 mei 2004, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door madonna
#95775
Ik dacht inderdaad dat esther een merk was ::)
Nou ja nu weet ik waar ik het kan halen ;D
En bedankt voor je antwoord ;D
Door @lma
#96095
is dit beter dan de gewone vit C?? Ik gebruik nu Vit C met citroensmaak van Roter ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#96119
Alma schreef: is dit beter dan de gewone vit C?? Ik gebruik nu Vit C met citroensmaak van Roter ???
Lees anders even het verhaal over Vit C en HD dl 1 en 2 even in de Bieb/medisch staat op het 2e blad. Daar word je wel wat wijzer van denk ik.
Door @lma
#96179
Nitus schreef:
Lees anders even het verhaal over Vit C en HD dl 1 en 2 even in de Bieb/medisch staat op het 2e blad. Daar word je wel wat wijzer van denk ik.
bedankt, heb deze over het hoofd gezien, wel die van scheurbuik en HD gelezen. Ben gelijk naar de plaatselijke drogist hier gereden maar die hebben het niet en kunnen het niet bestellen. :( :( weet je ook een merknaam van deze vit.C en bv of het bij de trekpleister, DA drogist of andere bekende te krijgen is. Ik moet er voor naar een ander dorp en als het bij een van die drogisten te krijgen is hoef ik niet diverse dorpen af te racen... ;D ;D ;D
Door @lma
#96190
heb net een telefoontje van de plaatselijke drogist gekregen. ze hadden toch esther C vit. gevonden van een vrij duur merk, ben de naam alweer kwijt, € 69,- per 250 tabletten ??? ??? ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#96199
Alma schreef: heb net een telefoontje van de plaatselijke drogist gekregen. ze hadden toch esther C vit. gevonden van een vrij duur merk, ben de naam alweer kwijt, € 69,- per 250 tabletten ??? ??? ???
Tja, die Vit C tabletten zijn wel een stuk duurder, maar je hoeft er vaak maar 1 per dag te geven. Ikzelf heb Ascorbate Mineral-C van Now, en daar betaal ik €19,50 per 90 tabletten voor. Dat is wel iets goedkoper, komt dan op €54,00 per 250 tabletten. Ik heb ze bij een Gezond & Wel winkel besteld. Probeer anders de apotheek eens, misschien dat die het wel kunnen bestellen?
Door @lma
#96202
Dank je, ik ga direct bellen!. Wil toch het beste voor mijn hond, dus dan maar wat duurder ;)
Door Anna Penta
#96261
misschien heb ik wat gemist, maar geven jullie vitamine C met een bepaalde reden? Ik las net dat vitamine C goed zou zijn bij spondylose? Een gezonde hond heeft toch geen extra vitamine C nodig, of wel?
Door @lma
#96267
Anna Penta schreef: misschien heb ik wat gemist, maar geven jullie vitamine C met een bepaalde reden? Ik las net dat vitamine C goed zou zijn bij spondylose? Een gezonde hond heeft toch geen extra vitamine C nodig, of wel?
Vit. C zou helpen bij het voorkomen van HD, daarom geef ik het extra. een hond moet van nature zelf vit C aanmaken, maar bij lang niet alle honden schijnt dit in voldoende mate te gebeuren. in de bib medisch staan een aantal artikelen over dit onderwerp; behoorlijke pillen mag ik wel zeggen.. ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#96298
Anna Penta schreef: misschien heb ik wat gemist, maar geven jullie vitamine C met een bepaalde reden? Ik las net dat vitamine C goed zou zijn bij spondylose? Een gezonde hond heeft toch geen extra vitamine C nodig, of wel?
Een gezonde hond heeft idd geen vit C nodig, maar ik had ergens gelezen dat vit C ook een gunstig effect heeft op een voorhuidontsteking, vandaar dat ik het geef. Maar ik merk nog geen echt verschil eigenlijk.
Alma schreef: Vit. C zou helpen bij het voorkomen van HD, daarom geef ik het extra. een hond moet van nature zelf vit C aanmaken, maar bij lang niet alle honden schijnt dit in voldoende mate te gebeuren. in de bib medisch staan een aantal artikelen over dit onderwerp; behoorlijke pillen mag ik wel zeggen.. ;D ;D ;D
Héél behoorlijk ;D ik deed ze door het vlees maar daar trapte meneer maar een paar keer in, nu eet hij er netjes omheen. Breken lukt me niet dus stop ik die pil maar gewoon achterin zijn keel. Dus als je nog ideeën hebt...?
Door Boston
#96713
madonna schreef: IK heb al een paar keer gelezen dat jullie de honden vit C geven van het merk esther .Nou zou ik graag willen weten waar jullie dit kochten wie o wie kan mij dit vertellen al vast bedankt. :D
Ik koop het merk Solgar, Esther C plus, 30 tabletten kosten EURO 16,50
In Centraal Station te Amsterdam zit een Reform zaakje en sinds ik daar bijna elke dag langs loop is dat wel erg handig.
Door @lma
#96792
Boston schreef:

Ik koop het merk Solgar, Esther C plus, 30 tabletten kosten EURO 16,50
In Centraal Station te Amsterdam zit een Reform zaakje en sinds ik daar bijna elke dag langs loop is dat wel erg handig.
dan kun je beter een pot van 250 st. kopen € 69,95, een stuk voordeliger ;D (heb ik inmiddels dus gedaan via de plaatselijke drogist) ;). het enige adres dat ik kon vinden dat goedkoper was is via inet http://www.alfheim.cistron.nl, 180 tabletten voor € 27.85 + 12,- verzendkosten (moet je het bedrag wel eerst overmaken :-\ :-\)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door