Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door alani
#94979
Cherry schreef: Jewel is nu ook ruim 8 maanden en die krijgt nog 3x per dag eten en in mijn ogen is ze ook nog beetje een pup.
Ze krijgt op dit moment ongeveer 1200 gram per dag, ze heeft zelfs bijna 3 weken op 1500 gram gestaan.
Maar staar je niet blind op die hoeveelheid want ze heeft ook veel beweging.
Die hoeveelheid krijgt Nemo ook maar dan verdeeld over 2 keer, soms krijgt hij nog iets meer. Hij krijgt ook veel beweging en qua gewicht (30 kg) heeft hij het ook nodig.

Gister heeft hij prima gegeten, gisteravond was er een klein beetje over en dat heeft hij nu net gekregen voordat hij zijn kippenvleugels kreeg.

En als hij vanavond niet wil eten haal ik het weg en geef het hem later nog eens, dit herhaal ik dan maar totdat hij het op heeft voordat hij iets anders gaat krijgen.
Heb gister ook nog Energique voor hem gehaald en ga dit nu 3 keer per week (gaf 2 keer per week Rodi compleet en dit gaat altijd in no time op) geven, denk dat de Energique toch beter is dan de Rodi en als hij dan toch slecht eet krijgt hij met de Energique meer voedingsstoffen binnen dan met de Rodi

Groetjes Anita
Gebruikersavatar
Door Nitus
#94990
judah schreef: :D ja hoor judah eet geen brokken meer. we stappen nu volledig over op versvoer, duck. eerst deden we het altijd mengen, maar nu kom ik er achter dat dat dus niet goed is voor hem. we vermoeden dan ook dat het daar aan ligt dat ie dunne ontlasting heeft.
:) groetjes katja.
Hoi Katja, dat zal je hond wel fijn vinden, om voortaan vers vlees te krijgen :).
Vers met brokken mengen gaat over het algemeen niet zo goed. Hopenlijk gaat het straks beter.
Mocht het met Duck nog niet beter gaan dan kun je altijd nog een ander merk vers proberen. Duck bevat nl. nogal veel granen in vergelijking met andere vers voeren, en het kan zijn dat jouw hond daar niet tegen kan. Maar probeer het eerst maar eens een paar weken uit, want misschien doet ze het wel goed op Duck.
Hou ons op de hoogte.
Door Janet
#95297
alani schreef: Tot welke leeftijd is het een pup dan? Hij is nog lang niet klaar met groeien :D
Een hond van 8 maanden die consequent net iets te veel krijgt, kan best een dagje vasten. Klaar met groeien of niet. Het moet alleen nog geen vast onderdeel van de week worden, denk ik. Nu eet hij ook niet alles, dus ik denk een beetje dat ie gewoon verzadigd is. Kijk naar de hond, niet naar de richtlijn. ;)
Laatst gewijzigd door Janet op wo 12 mei 2004, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alani
#95313
Janet schreef: Een hond van 8 maanden die consequent net iets te veel krijgt, kan best een dagje vasten. Klaar met groeien of niet. Het moet alleen nog geen vast onderdeel van de week worden, denk ik. Nu eet hij ook niet alles, dus ik denk een beetje dat ie gewoon verzadigd is. Kijk naar de hond, niet naar de richtlijn. ;)
Dus als ik het nu goed begrijp of iets meer geven zodat, als hij niet meer eet hij een dag kan vasten, of elke dag gewoon wat minder geven ?
Laatst gewijzigd door alani op wo 12 mei 2004, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#95373
Wat je zelf wilt. En daar ben ik serieus in. Sommigen vinden een 'vastendag' prettiger, anderen houden het liever bij een maaltijd die iets minder is dan de aanbevolen hoeveelheid.

In het geval van een jonge hond zou ik zeggen: geef 'm iets minder. Als ie te schraal wordt, is het makkelijker bijvoeren dan op dieet zetten wanneer hij te dik wordt. En nogmaals: kijk goed naar de hond.
Door alani
#95384
Janet schreef: Wat je zelf wilt. En daar ben ik serieus in. Sommigen vinden een 'vastendag' prettiger, anderen houden het liever bij een maaltijd die iets minder is dan de aanbevolen hoeveelheid.

In het geval van een jonge hond zou ik zeggen: geef 'm iets minder. Als ie te schraal wordt, is het makkelijker bijvoeren dan op dieet zetten wanneer hij te dik wordt. En nogmaals: kijk goed naar de hond.
Dank je :)
ik hou het maar bij het iets minder geven, kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem een dag geen eten te geven

Groetjes Anita
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door