Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#94236
Naast de Duck (of een ander merk) zou je ook kunnen kijken of je redelijk goedkoop aan bepaalde dingen kunt komen om zelf een beetje samen te stellen!

Je zou bijv. 1 maaltijd per week (niet meer dan 1 maal, denk ik) kunnen verzinnen met kippennekken/kippenkarkassen + groentepuree. Kippennekken en karkassen kosten vaak maar 1 euro de kilo of minder!

Je zou bijv. 1 maaltijd per week kunnen samenstellen met pens en een rauw eitje (met schil) en wat gepureerde groentes. Ik zou dit niet vaker dan 1 per week geven.

Je zou bijv. 1 maaltijd per week kunnen samenstellen uit visafval (viskoppen). Deze kun je misschien malen met een gehaktmolen en dit combineren met groentepuree en bijv. wat kefir (kun je zelf maken! Dit is een soort yoghurt). Visafval kost vaak niets. Je moet dit ook niet vaker dan 1 maal per week geven.

Dit zijn toch weer drie verse maaltijden die vaak maar weinig geld kosten, toch gezond zijn/lekker zijn en niet gevaarlijk zijn qua botten.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 10 mei 2004, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#94248
Hoi Danielle !!!
Welkom hier :)
Je kunt hier heel veel leren over Vers voeren.
Ik ben blij, dat ik je dit zetje heb kunnen geven ;D ;D
Al begin je maar met 1 dag per week, dat is al beter dan helemaal niet.
Maar vergeet niet, dat het WEL het beste is om haar nu al zoveel mogelijk Vers te geven, omdat je van plan bent haar te laten dekken .......
Veel leesplezier !!!
#94458
even een vraagje nog over duck welke zou ik dan moeten hebben,want ik weet nu niet meer zeker of alle compleet van duck genoeg zijn,
en welke t beste is voor mijn teef als ze gedekt is en hopelijk drachtig word.
compleet uitmuntend,
compleet pens
compleet lams en rijst
compleet rund,lever,kip???? :-\ :o :-[
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 11 mei 2004, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#94496
danielle1980 schreef: even een vraagje nog over duck welke zou ik dan moeten hebben,want ik weet nu niet meer zeker of alle compleet van duck genoeg zijn,
en welke t beste is voor mijn teef als ze gedekt is en hopelijk drachtig word.
compleet uitmuntend,
compleet pens
compleet lams en rijst
compleet rund,lever,kip???? :-\ :o :-[
Ze zijn allemaal compleet, maar ik zou voor de uitmuntend gaan want die heeft de meeste calorieën per kg. (1922 Kcal p.kg.)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door