Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#93249
ga zo weer naar de afslag en haal een beetje visafval,
ga er mee aan de slag (klein knippen)
en gooi het door de groentemix vanavond (en een klein beetje los er bij, verder krijgen ze dan nog wel spiervlees en botten, dus maar een klein deel, we zien wel of t wat wordt.....................................
Gebruikersavatar
Door Angelique
#93379
Ik ook, :) Ik ben er ondertussen ook achter dat de ene vis veel beter verdragen wordt dan de ander. Super zijn de sardines, daar is niks mis mee. Vorige week hadden we hier ondermaatse makreel en 3 hebben daarop gekotst. Wijting wordt alleen gemalen gegeten en ook niet altijd door iedereen binnengehouden.
Als ik vis wil voeren dan zal ik me moeten beperken tot de sardines. De visboer hiero zal dus aan mij geen slachtafval kunnen slijten.
Door crutz
#93397
nou,
om te beginnen een van de medewerkers weer wat wijzer gemaakt, knulletje (18 jr of zo) was echt super geinteresseerd hoe ik dat nou ging voeren en toen ik zei dat ze verder ook alleen maar vers kregen wilde hij nog meer weten (en t was super druk ;D)
hij ging zelfs aan de graten voelen of ze idd soepel waren ;D

nou 2,8 kilo visafval rijker, tenminste afval, er zit rondom nog zeker een halve cm vis op de graten, ze snijden daar dus lekker ruim ;)

in stukkies geknipt en een stukje graat met ruim 1 cm vis rondom aan de heren gegeven

Ace is nog steeds (al weer 20 minuten verder nu) aan t kijken wie wie nou op gaat eten, oftewel of t wel eetbaar is ;D

Damien vond het ook eerst niets, maarja als t in je hok ligt en eetbaar lijkt moet je het toch proberen ;D dus die heeft het op en heeft later ook nog een kopje (ong 100 gr) op

Umi weet dat t eetbaar is, want je hoeft echt niet in de buurt te komen, maar t gaat niet van harte nog, ff testen of het echt wel lekker is zeg maar, alhoewel ik nu eea hoor kraken, dus volgens mij is ze wel lekker bezig ;D

en ook de kat (Goofy) is me eeuwig dankbaar, die heeft ook al lekker genoten van een paar stukjes vis ;)

vanavond krijgen ze ieder (Ace en Damien) 150 gram bij de botten, t spiervlees en door de groentenmix en de rest ligt in zakjes van 150 gram in de vriezer...............
Door Lizzy
#93480
Whahaha!

Wel typisch hoor, dat jullie honden er zo mee lopen te klooien, met vis! Hier eten ze het "hap-slik-weg" en ze lijken het geweldig lekker te vinden.

Maar goed, 2 van de 3 hebben het nu opgegeten Carmen! Da's een goeie score ;D. Ben benieuwd of ze het ook binnen houden!
Door crutz
#93483
Lizzy schreef: Whahaha!

Wel typisch hoor, dat jullie honden er zo mee lopen te klooien, met vis! Hier eten ze het "hap-slik-weg" en ze lijken het geweldig lekker te vinden.

Maar goed, 2 van de 3 hebben het nu opgegeten Carmen! Da's een goeie score ;D. Ben benieuwd of ze het ook binnen houden!
dat van vanmiddag is binnen gebleven (heb wel die van Ace uiteindelijk maar aan Damien gegeven)
ze hebben net dr "echte" maaltijd gehad en ga zo eens kijken hoe het daar mee staat

had het nu gemend met een groentemix van sugarsnaps, paprika, knoflook, lijnzaad olie en een eitje

t is nu stil buiten, dus ga ff polshoogte nemen ;D
Door crutz
#93499
Janet schreef: Sugarsnaps? Mjammie, ik kom bij jullie eten :P
eten we hier best vaak hoor ;)
was deze alleen een beetje vergeten, maar daar hebben de honden geen last van ;) (ze liepen nog niet uit zich zelf weg ;D)

net ff met een maglite gewapend (nog geen verlichting bij de kennels) bij de heren wezen kijken (Umi is al binnen en heeft alles op)
Damien heeft alles op
Ace heeft BIJNA alles op, zo te schatten heeft hij toch zeker 100 van de 150 gram vis op, de rest ligt door zn kennel verspreid, laat het maar ff liggen, zie wel of t er morgen nog ligt (t zijn maar 4 of 5 klein geknipte stukjes)

was dus een "redelijk" succes ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door