Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#92102
hebben jullie honden dat nou ook ???

heb het idee dat ze echt beginnen te wennen aan t knaagwerk ed, ze zijn nl in t weekend steeds sneller klaar met hun BARF maaltje

op zaterdag krijgt Damien ongeveer tussen de 750 gram en 1 kilo (krijgt normaal van de bibi 500 gram) en krijgt Ace ongeveer 1,5 kg
en op zondag krijgt Damien ong 1 a 1,5 kilo en Ace 2 kilo
op maandag vasten ze

ze krijgen op die dagen dan een mengeling van geitenribben, schapenschouder, lamstong, ander spiervlees (evt kalf, rund) net wat ik in huis heb en een groenteprutje van wat ik in huis heb (100 a 200 gram)

maar voorheen waren ze zeker een uur of langer aan t werk, maar tegenwoordig zijn ze na een krap halfuurtje toch al klaar, behalve dan met de geitennekken, daar hebben ze iets meer werk aan, maar ze strippen dan ook eerst t vlees eraf en dat zit daar natuurlijk in moeilijkere hoekjes

dus lekker een tijdje bezig met eten is er niet meer bij, alhoewel t natuurlijk altijd langer is dan die nano seconde die ze nodig hebben om hun BIBI naar binnen te werken ;D

wat wel garant staat voor lang (minstens 20 minuten) plezier is hier nog steeds een eitje, daar proberen ze nl eerst voorzichting een klein gaatje in te krijgen om hem daardoor leegtelebberen en dan gaat de schil er pas echt aan ;D
#92105
Omdat ze hier met meerdere zijn wordt het knaagwerk ook zo snel mogelijk gedaan. Alleen de roedelleidsters doen het rustig aan want daar durft toch niemand het van af te pakken. Ik geef wel b.v een halve lamsribbenkast aan één stuk en daar doen ze toch wel een leuk poosje mee, minimaal een uurtje.
Door laura
#92106
Tja, Tosca is vaak te lui om goed te gaan knagen. We weten het inmiddels wel bij haar!
Normaal krijgt ze altijd om ongeveer 6 uur eten. Als ze een vrijwel kaal bot krijgt na haar eten doet ze er vrijwel niets mee.
Ze krijgt nu dus altijd eerst een bot. Zelfs daar begint ze vak pas om een uur of 8 aan als wij ook helemaal rustig zitten. Als ze dit bot een goed eind opgekauwd heeft krijgt ze pas de rest van haar maal....
Tja en dat ik vaak hap slik weg. Alleen de botten kan ze lang mee doen, alleen al door het feit dat ze er eerst niet aal begint!
Door Lizzy
#92111
Hier is alles binnen no-time weg en dat was al van het begin af aan. Onze Brutus is gewoon niet normaal en onfatsoenlijk. Zo'n lamsribbenkast, als ik daar een halve van aan Brutus geef, dan is deze in enkele minuutjes weg. Prak vlees+groente is in enkele seconde weg (en vervolgens kan ik hem op zijn borst gaan lopen kloppen omdat tie zich verslikt heeft). Maar goed, Pinkel doet niet echt voor hem onder. Alleen Whoofer neemt haar tijd.
Door crutz
#92127
Angelique schreef: Omdat ze hier met meerdere zijn wordt het knaagwerk ook zo snel mogelijk gedaan. Alleen de roedelleidsters doen het rustig aan want daar durft toch niemand het van af te pakken. Ik geef wel b.v een halve lamsribbenkast aan één stuk en daar doen ze toch wel een leuk poosje mee, minimaal een uurtje.
ze liggen hier ieder apart in hun eigen kennel, dus strijd is er niet
en een halve lams (in mijn geval dan geiten) ribben kast, die is hier in een kwartiertje weg (als ik die alleen geef), probeer dus ook wat moeilijker knaagbaar bot er bij te geven zoals bv die nekken zodat ze wat langer bezig zijn............

ze knagen gelukkig wel goed, dus geen grote stukken in 1 keer doorslikken ed

vooral aan Damien merk ik t, want die krijgt minder dan Ace en was altijd langer bezig (Ace is meer van de knagende dan Damien) maar tegenwoordig is hij zelfs regelmatig eerder klaar, hij heeft dus echt t licht gezien qua knaagwerk ;D
Door Peet
#92150
Bij ons is het ook errrrg snel weg, zeker bij Beau: met zijn grote bek en grote tanden is zowel de carnibest als een lamsrib in een oogwenk weg...

Tunja doet haar best om Beau bij te houden, maar een kleiner bekkie met kleinere tandjes, dus die moet echt wat harder werken....dat doet ze dan ook met overgave ;D ;D
Door Mayka
#92171
Mayka is niet zo van dat gulzige, nooit geweest ook. Ze eet heel rustig haar Carnibest en als ze daarna een stukje lamsrib (stuk met ongeveer 5 ribbetjes) krijgt doet ze daar rustig een kwartier over. Scheelt misschien wel dat er geen kapers op de kust zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door