Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annett
#881504
Hoi allemaal,

Ik plaats niet zoveel berichten hier, maar lees wel veel en heb al veel opgestoken van dit forum ! Twee jaar geleden ben ik begonnen met het voeren van Carnibest en heb dat sinds een jaar omgegooid naar veel Barfen en soms een 'makkelijk' dagje KVV ertussen door. Een aantal maanden geleden is bij mijn rottweiler nierinsufficiëntie vastgesteld (gelukkig in een heel pril stadium) en heb ik haar dieet aangepast d.m.v. de vele tips die hierover al op dit forum staan.

Ik heb een cocker spaniël van ongeveer 11 jaar oud die ineens niet langer dan 1 uurtje alleen kan zijn. Hij heeft het altijd prima gekund, dus er moet wel iets aan de hand zijn. Hij heeft epilepsie, gelukkig ongeveer 1 keer in de 3 maanden maar een aanval dus geen medicatie. Verder kan hij ineens opspringen (ergens van schrikken), terwijl de andere honden nergens last van hebben en dan snel in een bench of mand verdwijnen. Verder is hij erg onrustig als de tv aanstaat op het moment dat er reclame voorbij komt. Dit is weer over als ik het geluid uitzet. Hij heeft dus waarschijnlijk last van overgevoeligheid voor bepaalde toonhoogtes en dat is ook pas sinds een maand of 2.
Maar goed, sinds 4 weken blaft hij dus de hele boel bij elkaar als ik langer dan een uur van huis ben. Hier ben ik druk mee bezig (met ondersteuning van een gedragstherapeut) en bachbloesem (speciaal samengesteld voor hem). Het enige wat helpt is in het donker weggaan en terugkomen, dan houdt hij (meestal) zijn mond. Maar als ik overdag wegga, dan kun je er donder op zeggen dat hij na een uur begint te blaffen en niet meer ophoudt....

Ik heb choli...nog wat besteld via internet en hoop dat snel in huis te hebben. Verder ga ik vandaag naar de apotheek om Barita Carbonicum D6 en Plumbum Metalicum D12 te bestellen en ga daar snel mee beginnen.

Maar nu na dit lange verhaal mijn vraag die ik niet op het forum terug kan vinden:

Kan ik nog iets in het dieet van mijn hondje aanpassen ? Zijn er dingen die eraan toegevoegd kunnen worden of die je bij een (waarschijnlijk) beginnend dementerend/ouder wordend hondje juist moet weglaten?
Ze krijgen dus barf, kip - rund - geiteribben - schapenpens - vis, aangevuld met kelp, visolie, vit. C, soms levertraan, glucosamine, soms lijnzaadolie, probiotica, knoflook en magnesium.
Door Lizzy
#881666
Cholodin bedoel je? Zeker de moeite waard om te proberen!

Visolie is prima. Verder zou je nog de volgende voedingsmiddelen kunnen proberen (alleen weet je dan op een gegeven moment niet meer wat helpt... Maar ja, is dat erg....?) :  curcuma longa, groene thee (in capsules), voedingsmiddelen met veel vitamine C en E.

Barfplaats wordt gesponsord door