Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door carnivora
#877147
Sorry voor de verwarring. Ja ik geef dus 125 gram carnibest per maaltijd dus 250 per dag. En als ik rauw voer dan krijg hij vaak wat meer. Maar dat gebeurt niet zo heel vaak.

Hij is geen luie eter want een kippepoot knaagt hij zo weg.

Het zou wel kunnen dat hij geen wild lust maar dit gedrag vertoont hij ook bij ander eten. In het begin gaf ik hem een plak duck per maaltijd en dit ging er goed in tot hij een keer ziek werd (lees moest kotsen) en daarna wilde hij geen duck meer. Toen uiteindelijk over gegaan op Carnibest maar dit werkt helaas ook niet altijd.

En als ik zijn eten weg haal of niet het interreseert hem niets. Hij eet zo drie dagen niets.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#877247
Mijn hondjes wegen 8  en 9 kg en die eten ongeveer 200 a 300 gram per dag. (ik weeg het niet zo precies af soms krijgen ze wat meer soms wat minder)dus ik vind 250 gram voor een hondje van 5,6 kg best wel veel.
Door Yvonne K
#877262
Hoi,
Ik vind het ook veel eten. Mijn hondje van 9-10 kilo eet 2x per dag 100 gram.
Misschien de maaltijden wat minder maken en wat vettere diersoorten voeren?
Door dorinekok
#877263
Kun je hem niet gewoon voeren wat hij wel lekker vindt en van daaruit verder werken? Je moet natuurlijk voorkomen dat je in een vervelende spiraal gaat die ws negatief is. En als hij het goed doet op een kvv product en een kippenpoot dan is er toch niks aan de hand? Als hij (voor jouw gevoel) dan voldoende eet en hij valt nog steeds af, dan lijkt een da bezoek me raadzaam.
Door Lizzy
#877277
Misschien moet je eens beginnen met 1 keer per dag te gaan voeren. En als ie niet wil eten: direct weghalen en pas de volgende maaltijd weer aanbieden (dus de volgende dag). En daarna zou je hem eens een dagje per week kunnen laten vasten. Dat leert ze meestal wel af om kritisch te zijn!
Door Mevroi Kruim
#877609
Wat Lizzy zegt  ;)
Haaskarkas eten ze hier ook niet altijd, de laatste die ik had weigerden ze pertinent. En Tara van mij is een beroepsKliko dus dat zegt wel wat. Als het te 'wild' is willen ze het soms niet.

En honden hebben net als heel veel dieren een mechanisme dat zorgt dat ze voer waar ze ziek van werden niet meer eten. Dat je hond in dit geval van iets anders ziek werd weet ze niet, ze associeert het duidelijk aan de Duck. Heb je zelf misschien ook wel eens gehad, ik heb het zelf heel lang met boerenkool gehad, ik ben een keer echt doodziek geweest een uur of wat nadat ik boerenkool gegeten had. Had niks met die boerenkool te maken, ik had gewoon een forse griep te pakken die net op dat moment uitbrak. Ik heb echt jaren geen boerenkool kunnen ruiken zonder zelf groen uit te slaan.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 10 dec 2007, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door carnivora
#877720
Kruimel schreef: En honden hebben net als heel veel dieren een mechanisme dat zorgt dat ze voer waar ze ziek van werden niet meer eten. Dat je hond in dit geval van iets anders ziek werd weet ze niet, ze associeert het duidelijk aan de Duck.
Ja klopt dit wist ik inderdaad ook, het weigeren van eten waarvan we ziek geworden zijn is een fundamenteel biologisch verdedigingsmechanisme

In de jaren 80 werd een experiment opgezet om te onderzoeken hoe men schapen kon beschermen tegen wolven. Onderzoekers staken een pil met een zwak gif in een stuk vlees en wikkelden dat in een schapenvacht. Minder dan ½ uur na het eten van het lokaas begonnen de wolven te braken. Enkele dagen later werd er een schaap bij de wolven gezet, die hapten wat naar het schaap, maar ze gingen met verder. Maandenlang zullen deze jachtdieren hun geliefkoosde prooi niet aanvallen. Ze zijn ziek geworden van het eten van schaap en ze willen dat niet meer meemaken.
Door evenstar
#877735
de bullen krijgen hier 250 gr CB per maaltijd dus in totaal 500 gr  wegen 20 kg. We lopen naast het gewone uitlaten een uur per dag in het recreatie gebied. IK sluit me aan dat ik het veel vind voor een hond van ongeveer 6 kg
Door Brecht
#877738
ik zou idd zoals lizzy zegt te werk gaan, 1x per dag eten, eet ze niet gelijk weghalen en pech ( maar dan ook niets tussendoor geven!!) kijk wat je hond wel lust en evt de eerste paar keer maar een heel klein beetje geven, eet ze het helemaal op dan voer je het langzaam iets op tot de hoeveelheid die ze nodig heeft.. succes
Door Minna
#877772
Je zegt dat de hond is erg mager. Heb je een foto? Meestal is het zo dat de eigenaar vindt de hond mager terwijl hij perfect op gewicht (of te dik...) is. Het is idd wel veel voor zo'n kleintje. Mijn smousje van 9 kilo eet per twee dagen ergens tussen 400 en  500 gram en dat is een actieve sporthond die veel traint en wandelt etc.
Ik zou ook eenmaal per dag gaan voeren, na 10 -15 minuten weghalen (afhankelijk hoelang hij er over zou doen als hij wel gewoon door eet) en de volgende dag idd pas weer aanbieden. Geen tussendoortjes is ook een goede opmerking!!
En niet schrikken als het drie-vier dagen duurt voordat hij gaat eten, dan heeft hij gewoon nog geen honger.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#877853
Ik vind het ook wel veel wat hij krijgt,die van mij 14 en 12 kilo krijgen ook 250 gram per dag :)


Mooie hond heb je :)
Door Minna
#877895
De dierenarts vond hem nog net kunnen.
Dat is ook niet zo'n maatstaaf. Meeste Da's vinden vette honden "goed op gewicht" en honden met normale gewicht "wat magertjes"... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door