Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#876483
Weet iemand of je rauwe noten ook via internet kan bestellen?
Ik ben praktisch nooit in de gelegenheid om naar een markt te gaan en kom dus niet aan rauwe noten. In de winkels heb ik het tenminste nog nooit gezien, of kijk ik niet goed?
Door Mevroi Kruim
#876525
Heb je een natuurvoedingswinkel in de buurt? Die hebben gegarandeerd rauwe noten, en nog biologisch ook.
Door Anthraciet
#876552
Ik moet zeggen dat ik nog niet zoveel winkels hier in de buurt ken (behalve de nodige supermarkten en dhz-winkels ::)), dus ik zou eens moeten gaan zoeken dan  :)

En anders moet ik maar een keer richting Arnhem, daar weet ik wat meer winkels te vinden 8)


Had gehoopt het makkelijk via internet te kunnen bestellen, merk dat ik dat steeds meer doe, echt ideaal als je hele dagen werkt en niet in een grote plaats woont ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#876668
in de goedgesorteerde super moet je op zich ook wel rauwe noten kunnen vinden.
zelfs mijn mini-heijn heeft ze soms. maar ik woon dan ook in adam, en niet in duitsland...
Door pallas
#876679
bij de meeste super liggen er wel wat rauwe noten bij de bakproducten (meestal amandelen of hazelnoten. wel duurder dan op de markt :(
Door Antonia
#877161
Anthraciet schreef: Ik moet zeggen dat ik nog niet zoveel winkels hier in de buurt ken (behalve de nodige supermarkten en dhz-winkels ::)), dus ik zou eens moeten gaan zoeken dan  :)
Overigens hebben de meeste supermarkten in Duitsland een uitgebreidere sortering dan die in Nederland. Zoek je wel in het juiste schap?
Door dorinekok
#877267
Heb je het al geprobeerd om op internet rauwe noten te kopen...?
Door Anthraciet
#877311
Antonia schreef: Overigens hebben de meeste supermarkten in Duitsland een uitgebreidere sortering dan die in Nederland. Zoek je wel in het juiste schap?
Ik heb gisteren wel bij een van de supers hier gekeken, maar vind alleen gemalen, geschaafde en hele amandelen en ook wel andere soorten jele noten, maar er staat niet op de verpakking wat ermee gedaan is. Zou ik er van uit kunnen gaan dat ze alleen gedroogd zijn? Of zullen ze er nog andere zaken op losgelaten hebben?
Door Anthraciet
#877313
dorinekok schreef: Heb je het al geprobeerd om op internet rauwe noten te kopen...?
Nee, heb er nog niet heel actief naar gezocht, maar wel in wat internetwinkels gekeken waar ik vaker dingen koop en daar zie ik het niet. Heb je een tip voor me?
Door dorinekok
#877350
nee maar je vraagt iets kennelijk zonder het eerst zelf uitgezocht te hebben. Dan weet ik dus dat ik het niet hoef uit te gaan zoeken. Want jij hebthet zelf nog niet geprobeerd. succes
Door Fido
#877358
dorinekok schreef: nee maar je vraagt iets kennelijk zonder het eerst zelf uitgezocht te hebben. Dan weet ik dus dat ik het niet hoef uit te gaan zoeken. Want jij hebthet zelf nog niet geprobeerd. succes
;D ;D ;D
Door Anthraciet
#877363
dorinekok schreef: nee maar je vraagt iets kennelijk zonder het eerst zelf uitgezocht te hebben. Dan weet ik dus dat ik het niet hoef uit te gaan zoeken. Want jij hebthet zelf nog niet geprobeerd. succes
Altijd fijn als mensen je willen helpen :-X
Gelukkig zijn er meerdere types mensen op de wereld 8)


Maar ik begrijp dat jij liever 10x opnieuw het wiel uitvindt in plaats van iemand om raad te vragen.
En toch ben je geen man? ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#877368
Ik koop bij de Lidl gepelde walnoten in een zakje. Liggen bij de zoutjes etc.
Voor onszelf door de sla en voor de honden door de groentenmix. Geen idee wat ze kosten, maar zelf kraken is niet m'n hobby.  ;) :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#877564
als je in de super een zakje noten in je handen hebt, er bij de ingredienten staat alleen noten, dus geen olie of zout, zou ik ze geven.

wat je wellicht wel kan doen is een zak ongepelde halen, en zelf kraken. ongepelde noten hebben ze bijna overal wel, die liggen meestal bij de groenteafdeling. (of anders bij de zoutjes en chipsen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door