Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Peter en Donja
#872385
Als je de hond vis wilt geven moet je deze dan eerst ontdoen van de graat (fileren) of is dit niet nodig.

De volgende vraag is, als de vis niet gefileert hoeft te worden betekent dit dat de hond de graat gewoon mee kan opeten.
Door Malamoods
#872390
Ik zie dat je hond nu nog brokken eet? Dan zou ik eerst even wat spiervlees voeren en voorzichtig de kippennekken proberen. Pas als je hond gewend is aan botten en deze goed verteerd, zou ik voorzichtig aan op gaan bouwen. Wacht nog even met zalm. Sardientjes kun je wel vrij snel al geven...

Rachel.
Door Laura2004
#872391
Voor de onervaren barfhond zou ik dan wel beginnen met kleine visjes, sardines of ansjovis (vers natuurlijk) en deze kan je gewoon in zijn geheel geven net zoals botten ;)
Door Peter en Donja
#872746
Het is ook niet mijn bedoeling om eerst te beginnen met vis, ben alleen info aan het verzamelen, voor wanneer we gaan overstappen op Barfen.

Nog een vraagje over vis, als de graat niet verwijdert hoeft te worden betekend dit dan ook dat vis niet inwendig (darmen etc) schoongemaakt hoeft te worden.

Een andere vraag, is forel ook een goede viskeuze.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#872769
Peter en Donja schreef: Het is ook niet mijn bedoeling om eerst te beginnen met vis, ben alleen info aan het verzamelen, voor wanneer we gaan overstappen op Barfen.

Nog een vraagje over vis, als de graat niet verwijdert hoeft te worden betekend dit dan ook dat vis niet inwendig (darmen etc) schoongemaakt hoeft te worden.

Een andere vraag, is forel ook een goede viskeuze.
Je hoeft de vis in principe niet schoon te maken. Een sardien en makreel kun je vaak compleet kopen en die zou je dan zo kunnen geven. Zeg ik er wel bij dat er een aantal honden zijn die wel goed vis verdragen, maar niet het organenpakket, dus voor die groep zou je het binnenwerk eruit moeten halen. Maar dat is dus een kwestie van aanzien wat jouw hond doet.  Hier kan ik de sardien b.v. wel geheel geven, maar makreel die geven een aantal terug.
Door Lizzy
#872846
tieneke schreef: Hier eten ze de ene keer vuile en de andere keer schoongemaakte makreel,net wat ik kan kopen,ze proeven niet eens verschil  ::)
Hier vinden ze vuile makreel echt niet te happen en kotsen het vaak weer uit. Haal ik de ingewanden eruit: eten ze het met smaak, nakka problemen. Gekke honden.... De kop en graten laat ik altijd zitten, dat geeft geen problemen.
Door aalsmeer
#873309
Malamoods schreef: Ja hoor, je kunt de graat ook geven. Hier voer ik rauwe sardienes en zalm(kop), allemaal heel, met alles er op en eraan...

Rachel.


Ja idd hier krijgen ze ook vis met graat.
Of zalmkop :)
Schijnt dat de ruggegraat alleen niet mag toch?
Van groottere vissen/
Of is dit niet waar?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#873310
aalsmeer schreef:

Ja idd hier krijgen ze ook vis met graat.
Of zalmkop :)
Schijnt dat de ruggegraat alleen niet mag toch?
Van groottere vissen/
Of is dit niet waar?
Ik denk dat je dat moet zien in de context van kale botten.
Ik eb wel eens de zalmvoorraad bij iemand anders gezien en die graten waren zo goed als kaal.  En kale graten zijn net als kale botten nono. Zijn de graten echter goed dik bevleesd dan zie ik er geen probleem in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door