Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#868159
Borke (reu 3.5 jaar) en Sofi (gecastreerde teef van 2.5 jaar) wegen beiden rond de 22 kg en eten beiden 500 gram per dag. Soms ook 400 gram en soms ook wel 800 gram, net hoe het uitkomt.

Ik vind 500 gram per dag een handige maat voor 2 honden, heel veel vlees wordt per kg verpakt door leveranciers en zelf doe ik dat ook zoveel mogelijk.
Door *Natasja*
#868199
Hier eten ze allebei tussen de 800 en 900 gram per dag.

Beau is een reu van 30 kilo, welke heel af en toe iets moet minderen, hij krijgt dan de kleine stukken vlees.
Benthe een teef van 22 kilo, zij is niet dik te krijgen volgens mij. Ik heb geprobeerd om haar iets meer te voeren, omdat ik haar aan de dunne kant vind, maar dan laat ze haar eten staan. Dus laten we het maar zo.
Door tigger
#868202
Beau (gecastreerde reu van 22 kg) krijgt dagelijks 500 gram; op actieve dagen ca 800 gram. Ginger (intacte teef, 20 kg) krijgt dagelijks 800 gram; op echte actieve dagen krijgt ze 1 a 1,5 kg te eten. Beide honden zijn schraal; dit is ook het uitgangspunt vwb de hoeveelheid voer wat ze krijgen.
Door dorinekok
#868236
Bridjo 18, 5 kilo krijgt als maatstaf 400 gram
Babiche 21,5 kilo krijgt 600 gram
Vaak krijgen ze wat meer.
Door lightning
#868255
hier krijgen ze ook verschillend eten nooit een vaste hoeveelheid grammen per dag :-[

1 teef van 24 kilo krijgt rond de 400 gram
1 teef van 21 kilo krijgt het zelfde
1 teef van 23 kilo krijgt 300 gram

maar soms zitten er dagen tussen dat ze 2 keer zoveel krijgen en dan de dag daarna niks.

maar kan ook gewoon zijn dat ze soms allemaal 500 gram krijgen :-[

zoals je leest geen touw aan vast te knopen ;D :D
Door **Jillaroo**
#870761
Mijn reu weegt 21 kg. Ik wilde s 'ochtend 200gr Kvv geven en s' avonds 100 gr kvv plus 100 barf. Dat ging in het begin erg goed, maar nu ik een grote bestelling binnen heb gekregen van Herby/branko en Ic wilde ik alles zo snel mogelijk weg werken. Dus heb ik ook pakketjes moeten maken van 200gr, 150 gr en soms 300 gr. Wat ik nu doe s'ochtends krijgt die 50 gr minder te eten en s'avonds weeg ik eerst het barf wat ik ontdooit heb en vul dit wel of niet aan met de kvv.

Ik weet alleen niet of ik zo op de juiste manier bezig ben. Hij ziet er prima uit, niet te dun niet te dik ( lette ik maar zo goed op mijn gewicht.. ::))
Door claudia-77
#871776
Tess is ongeveer 15 kilo en krijgt 400 gram per dag te eten en nog vin ik dat ze er iel uitziet en ook iel aanvoelt.
Queeny en faith wegen zo rond de 17 a 18 kilo en krijgen maar 300 gram per dag omdat ik ze anders kan rollen terwijl ze hartstikke actief zijn.
Door bumper
#872281
Bumper reu van 38 kilo en lady teef van 17 kilo krijgen samen 8.5 kilo per week.Ik heb zakken van een kilo en een pond en verdeel dit over 2 bakken de reu krijgt gewoon wat meer in zijn bak.En met barf net zo de een gewoon wat meer dan de ander.Ze zien er prima uit dus ik zal het wel goed doen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door