Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#862256
koekje schreef: in artis voeren ze de flamingos ook sudan rood, een lekker giftige rode kleurstof. kinderspeelgoed mag dit niet bevatten, maar flamingovoer wel. blijven ze lekker roze van, ook als ze niet in de paartijd zitten.
Grrrrr >:( >:( >:( >:(
Gebruikersavatar
Door Billie
#862284
Op Fishfarms voeren ze de zalm ook met rode kleurstoffen in hun brokken om ze roze te maken. In het wild eten ze veel garnalen waardoor ze een natuurlijke roze kleur krijgen en mensen vertrouwen een bleke zalm niet.  Nou een fishfarm zalm is ook niet te vertrouwen, met of zonder kleurstof.
Door Boefke
#862301
Billie schreef: Op Fishfarms voeren ze de zalm ook met rode kleurstoffen in hun brokken om ze roze te maken. In het wild eten ze veel garnalen waardoor ze een natuurlijke roze kleur krijgen en mensen vertrouwen een bleke zalm niet.  Nou een fishfarm zalm is ook niet te vertrouwen, met of zonder kleurstof.
Ja, en volgens mij zit er nog wel meer bende in, oa om ze excessief te laten groeien en ook zitten ze met zijn massa's in een klein bassein, pure bioindustrie onder de vissen :-\
Gebruikersavatar
Door Billie
#862314
Boefke schreef: Ja, en volgens mij zit er nog wel meer bende in, oa om ze excessief te laten groeien en ook zitten ze met zijn massa's in een klein bassein, pure bioindustrie onder de vissen :-\
Dat valt nog mee met het toevoegen van groeistoffen (althans waar ik werkte); ze versnellen hun groei periode door de bakken donker te maken en de lichten later aan te doen in de ochtend en eerder uit te doen s'avonds. Daardoor denken ze dat ze een winter hebben als ze normaal gesproken in het begin van de herfst zouden zijn. Dat doen ze twee keer per jaar en maken een jaar op die manier ongeveer 9 maanden.  Tel uit je winst.  Maar de troep waarmee ze behandeld worden; gasmaskers voor en handschoenen aan.  Maar het is waar, bioindustrie onder vissen.
Door Decibels
#862323
mijn jongste dochter at als peuter zijnde van 2 jr de kattenbrokken op... :D

en één van de kleinzoons (7 jr) die hier laatst mee-at, dacht dat ik hem hondenvlees (KVV) gaf...;D

toegegeven...het tartaartje wat ie voorgeschoteld kreeg, was wat aan de rauwe kant...
Door dorinekok
#862488
O jee. Volgens mij heb ik net twee schotse zalmkoppen gescoord op de markt... Er zit nog een "tag" aan de kiewen. Komen die uit zo'n fishtank?
Door cylke
#862697
Ik begin de indruk te hebben dat we minder en minder vis of vlees mogen eten. Maar op groenten spuiten ze ook vanalles. Dus...wat mag er dan nog wel  :'(

Ok, biologisch...maar ik kan mij dat niet permitteren :-X

O ja, wat'n verschrikking dat ze wolven brokken voeren  :( >:(
Door laura86
#862710
dorinekok schreef: O jee. Volgens mij heb ik net twee schotse zalmkoppen gescoord op de markt... Er zit nog een "tag" aan de kiewen. Komen die uit zo'n fishtank?
Zalm wordt niet in "fishtanks" gekweekt, maar op zee in met net afgezette stukken, in de buurt van de kust. Deze vissen krijgen idd erg veel te eten, maar dit is voornamelijk vis...Omdat er nog geen alternatief voor gevonden is (vis met vis voeren is erg duur, en echt niet logisch: waarom eten wij de vis waar de zalm mee gevoerd wordt niet gewoon??)
Voor hormonen en dat soort dingen hoef je niet echt bang te zijn omdat dit niet toegestaan is.
Enige verschillen tussen wilde en gekweekte zalm: gekweekte zalm heeft meer last van parasieten (bijv. zalmluis) en ze zijn genetisch veel meer homogeen dan wilde zalm (maar dat proef je natuurlijk niet) Verder zijn ze veel vetter omdat ze veel meer te eten krijgen en minder zwemmen.

Zo, heeft het toch nog een beetje zin gehad dat ik het vak aquaculture and fisheries gevolgd heb  ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#862754
en omdat ze minder zwemmen en niks voor hun eten hoeven te doen hebben ze geen ontwikkelde spieren en is hun vlees dus veel slapper dan dat van "echte" zalm..
Gebruikersavatar
Door Billie
#862771
Even terug naar de zalmen; die worden wel degelijk in tanks gehouden. 
Daar komen ze als eitjes aan en blijven daar tot ze groot genoeg zijn en naar zee kunnen. Zalm wordt geboren in zoet water en gaat op zoek naar zout water als ze ongeveer 2 jaar zijn.  Ze blijven dan in zee tot ze oud genoeg zijn om te paren en keren dan terug naar de plek waar ze geboren zijn.  Dat terug gaan naar de plek waar ze geboren zijn gaat met gekweekte zalm niet, omdat ze voor die tijd al gedood worden.

Ik heb er dan wel niet voor gestudeerd, maar op een hatchery gewerkt  ;D
Door Boefke
#863135
cylke schreef: Ik begin de indruk te hebben dat we minder en minder vis of vlees mogen eten. Maar op groenten spuiten ze ook vanalles. Dus...wat mag er dan nog wel  :'(

Ok, biologisch...maar ik kan mij dat niet permitteren :-X

O ja, wat'n verschrikking dat ze wolven brokken voeren  :( >:(
Hoezo niet mogen? Je bepaalt toch zelf wat je wel en niet eet ???
Door dorinekok
#863188
ik denk dat Cylke bedoelt dat je het natuurlijk wel mag maar dat je eigenlijk beter geen vlees meer kunt eten gezien het dierenleed er aan ten grondslag ligt.  Maatschappelijjk gezien mag het dan niet meer.
Die bespoten groenten zijn ook niet fris maar daar lijden dan tenminste geen dieren onder (voor zover ik weet)
Door Laura2004
#863219
dorinekok schreef: ik denk dat Cylke bedoelt dat je het natuurlijk wel mag maar dat je eigenlijk beter geen vlees meer kunt eten gezien het dierenleed er aan ten grondslag ligt.  Maatschappelijjk gezien mag het dan niet meer.
Die bespoten groenten zijn ook niet fris maar daar lijden dan tenminste geen dieren onder (voor zover ik weet)
Daar lijdt heel het milieu onder, dus de dieren des te meer ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door