Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#861194
FF vragen bij de dhz-winkel. Ik heb er hier eentje die destijds een tientje of wat kostte, in guldens. Hele nuttige aanschaf gezien de bizarre manier waarop in dit huis d leidingen zijn aangelegd  :-X
Scene die in mijn geheugen gegrift staat: de keukenbouwer, staande bovenop de onderkasten met in de ene hand de boormachine en met de andere hand wanhopig proberend het zojuist in de waterleiding geboorde gat te dichten, begeleid met vloeken waar zelfs mijn zeilende zoon nog van opkeek (en dat voor een keurige Christelijke keukenbouwer  ;D ;D)
In ons huis lopen de waterleidingen hier en daar horizontaal door de muren, geheel tegen alle bouwkundige wetten in. Kon die arme man ook niet weten maar sindsdien meten wij alvorens te gaan boren.
Door Malamoods
#861916
Misschien een rare vraag, maar ik neem aan dat het wild van "onze" leveranciers wel "schoon" zijn van kogeltjes e.d.? Of moet je dat bij alles wat je geeft checken? :-[

Rachel.
Door Laura2004
#862018
Vroeger (toen ik nog vlees at) aten we thuis weleens wild en daar zat ook vaag nog een kogeltje in en dat was behoorlijk naar als je daar ineens op kauwde, dus ik denk dat het in het wild dat je voor je honden koopt ook een kogel kan zitten of hagel of hoe het ook heet...
Door Hanna
#862066
Wanneer was vroegur?
Kan me namelijk niet voorstellen dat het zou mogen... vlees met kogeltjes er nog in verkopen (voor menselijke consumptie) en al gelemaal geen loden (ivm loodvergiftiging!)
Door Laura2004
#862068
Hanna schreef: Wanneer was vroegur?
Kan me namelijk niet voorstellen dat het zou mogen... vlees met kogeltjes er nog in verkopen (voor menselijke consumptie) en al gelemaal geen loden (ivm loodvergiftiging!)
Dat vroeger is nog niet zo lang geleden, aangezien ik 24 jaar ben en hoogstens vijf jaar vegetariër ben. En het was gewoon in Nederland. Bijvoorbeeld als we fazant aten dan zat er een regelmatig een kogeltje in. Ik weet totaal niet hoe het zit met de wetgeving wat betreft kogeltjes, maar ik heb regelmatig een kogeltje in mijn mond gehad tijdens de kerst, ik heb geen idee of het lood was, daar heb ik me nooit in verdiept.
Door Miranda en Pepper
#863406
Ze liggen in de vrieser.... Maar volgens mij is het onbegonnen werk om alles
te verwijderen, ze schieten nl met hagel...
Ik haal ze er volgende week wel uit en zie hoe ver ik kom. :-\
Door hellenbanjerbo
#864308
jeetje, heb mij nooit druk gemaakt om de kogeltjes. niet als ik zelf wild eet of als ik het mijn honden geef. ja, ik kwam er wel eens één tegen en met al mijn amalgaanvullingen was dat niet altijd even prettig maar ook niet onoverkomelijk. omdat honden al zo weinig kauwen vraag ik me af hoe groot de kans is dat ze schade krijgen aan hun gebit van eventuele kogeltjes. en de kogeltjes komen er van achter net zo uit als ze er van voren in gegaan zijn dus dat lijkt me ook geen probleem, zeker nu ze niet meer van lood zijn. trouwens; een loodvergiftiging van een kogeltje krijg je niet zo gauw, (omdat ie in zijn geheel er weer uit komt) veel eerder van hele kleine deeltjes lood zoals die b.v. in niet-loodvrije benzine kunnen zitten. die worden wel opgenomen door het lichaam.
Door flin
#864358
Invriezen op -20 klein nulletje C. voor minimaal 3 dagen zou de truc tegen wormen/eieren moeten klaren, bacterieen laten zich hier niet mee om de tuin leiden.
't schijnt nog wel beter te zijn om 't in stukken in te vriezen, zodat 't vlees sneller bevriest, dit om de structuur van't vlees  (de originele) beter te houden, of dit voor-/nadelen heeft, don't know. (smaak?)
Door roefus
#865096
Mijn zoons gebruikten vroeger een metaaldetector om oude munten te vinden  ;D ;D ;D
Zonder succes overigens.  :P
Dat ding kwam van een oud-oom die archeoloog was 8)
Ze hebben het naderhand op de oranje-markt verkocht, dat gaf méér opbrengst  ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#866033
Miranda en Pepper schreef: Whoehahahaha... humor!!!!
Wat nou, humor  >:(
Da's nou precies het apparaat dat ik bedoelde. Hartstikke handig!

;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door