Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#850679
Een tijdje terug was er al een uitgebreid topic over eieren bij de mix invriezen. Ik meen van Rovanna.
Daaruit heb ik de conclusie getrokken, dat dat prima kan.
Voor hier is het het handigste om de eieren bij de mix in te vriezen, heb ik gelijk de schil goed fijn.
@Dorine. Er is niets geen viezigs aan, hoor, als je mix ontdooid waar al een ei door zit.

Hanny
Door roefus
#850701
Ik zou niet weten waarom een ei in te vriezen als ik het gewoon vers in de bak kan mikken. De schil vind ik feitelijk niet eens zo belangrijk, ze krijgen calcium zat binnen.
Door dorinekok
#850709
tja ik snap dat het niet viezig is maar gevoelsmatig lijkt het me niet lekker. Afijn, ik heb eieren genoeg om ze gewoon altijd vers door het voer te doen. Gelukkig.
Door Laura2004
#850742
roefus schreef: Ik zou niet weten waarom een ei in te vriezen als ik het gewoon vers in de bak kan mikken. De schil vind ik feitelijk niet eens zo belangrijk, ze krijgen calcium zat binnen.
Het ging mij er in eerste instantie om dat ik te 'droge' groentes had gekocht, waardoor mijn keukenmachine nog weleens wil vastlopen, vandaar dat ik op het idee kwam om er eieren bij in te vriezen, om het wat vochtiger te maken. ;)
Door roefus
#850749
Laura2004 schreef: Het ging mij er in eerste instantie om dat ik te 'droge' groentes had gekocht, waardoor mijn keukenmachine nog weleens wil vastlopen, vandaar dat ik op het idee kwam om er eieren bij in te vriezen, om het wat vochtiger te maken. ;)
Ja, ik las het en ook dat het nu gelukt is (zonder eitjes)  :)
Door Mevroi Kruim
#850752
Laura2004 schreef: Het ging mij er in eerste instantie om dat ik te 'droge' groentes had gekocht, waardoor mijn keukenmachine nog weleens wil vastlopen, vandaar dat ik op het idee kwam om er eieren bij in te vriezen, om het wat vochtiger te maken. ;)
Dat is ook een reden waarom ik mijn mix met ei maak, en als ik eveel heb vries ik eht dus ook zo in. Vers vind ik beter, zowel voor groente als voor ei, maar soms gaat het niet anders.
Door conleeuw
#850755
ik heb in een vlaag van verstandsverbijsternde inspiratie ooit groenten mix gemaakt voor 3/4 maanden, met ei er in, in de vriezer, je merkt niets aan de mix van de eieren die geschift is al dan niet, gaat prima, probleem is alleen dat mijn honden het niet zo hebben op groentemix, maar het is opgegaan ;)
Door Nynke
#850917
Ik doe ook eieren door de groentemix, met schil, en dan in de vriezer in van die rubberen ijsblokjesdingen van de Ikea.
Door Laura2004
#850948
Nou vind ik het toch best jammer dat ik het niet heb gedaan, want als ik het er doorheen prak eten ze de schil niet op, wat ik zonde vind en het is minder werk als het er al doorheen zit, de volgende keer vries ik het er gewoon bij in...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door