Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#850132
Hallo allemaal,

Ik voer mijn honden nou Energique en Rodi als dat er niet meer is, maar ik zit er toch aan te denken om wat af te wisselen met BARF. Bijvoorbeeld rauwe kippenvleugeltjes bij de supermarkt te halen. Nou heb ik net het topic ''BARF voor beginners aandachtig doorgelezen'' en daar staat bij dat ik beter met kippennekken kan beginnen, waar kan ik die in de buurt van Eindhoven krijgen? Niet bij de supermarkt toch?  ;D

Mijn honden zijn enorme schrokkers en zijn dus zo klaar met de zachte KVV lapjes. Dat vind ik jammer, ze hebben hierdoor heel de dag volgens mij ook ontzettende honger (en schooien dan veel op straat :-\ )
Mensen toevallig nog meer beginners tips? Kan ik het gewoon in hun mand geven (wordt dat dan niet een vieze bedoeling? )

Groetjes, Iris
Door Lizzy
#850139
Nee, kippennekken kun je over het algemeen kopen bij Islamitische slagerijen of bestellen bij poeliers of even kijken in Vraag & Aanbod of er in de a la Carte van Femke niet een adresje bij jou in de buurt zit.

Kvv heeft inderdaad als groot nadeel dat het gemalen is. Wat je zou kunnen doen is ze bijvoorbeeld 's morgens versvlees geven en dan 's avonds een zelf samengesteld maaltijdje. Je kunt dan bijv. 1 keer per week pens met groente geven, 1 keer per week kippennekken en de andere 5 avonden raad ik je dan aan om iets anders te verzinnen, anders wordt het erg veel rund en kip. En dat zit al genoeg in Energique en Rodi. Dus je zou kunnen kijken of je 1 keer per week rauwe/verse sardientjes kunt geven. En als dat goed gaat, zalmkoppen. Deze kun je vrijwel bij iedere visboer kopen. En dan bijv. 2 keer per week eend of parelhoen of konijnkarkas. En dan 2 keer per week iets van lamsvlees of geitenvlees of kalkoenvlees met een groente-mixje en een rauw eitje met schil. Als je minder dan 7 keer per week zelf iets wil samenstellen, dan zou het toch ook leuk zijn als je vooral ook dingen gaat geven die niet in kvv zitten.

En qua vleesbot begin je inderdaad wel met kippennekken of eendennekken. Maar als dat goed gaat, kun je prima (na een paar weekjes) andere vleesbotjes/karkassen van kleinere dieren geven zoals parelhoen, eend, konijn enzo.

En nee, ik geef dit soort dingen niet in hun mand, dat wordt inderdaad een zooitje. Bij mij eten ze op een rubber matje (groot badlaken kan ook prima, dat kan daarna ook in de was).

Barfplaats wordt gesponsord door