Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senna-husky
#846707
hallo allemaal .
ik wil met senna een husky van 11mnd ook barf proberen ,
nu heeft ze royal canin ze doet het er redelijk op maar haar ontlasting is toch nog vaak dun.een ander mogelijkheid is om henne pets food brokken te geven , dus ik twijfel nog tussen die twee
of barf of henne  :-\ ik zoek toch eigelijk wel het beste voor senna . en heb dus al veel gelezen over barf maar hoe kan ik het beste met barf beginnen ik heb dit aan mijn dierenarts gevraag maar hij raden mijn het af om barf te gaan doen en vond het zelfs gevaarlijk .ja hij wou zijn eigen brokken verkopen denk ik maar wat is nu wijsheid gaan barfen of henne ?????[img]
Door Lizzy
#846709
Hee, da's apart, niet kunnen kiezen tussen BARF en brokken! Deze twee zijn echt zoooo totaal niet met elkaar te vergelijken! Nu ben je op BARFplaats beland. En ik ben zelf zeer anti brokken en dus ook anti Henne. Maar om zo van de een op de andere dag, zonder je goed in te hebben gelezen, op BARF over te stappen: dat lijkt me ook geen goed idee. Ik zou in jouw geval over stappen op een kant en klaar versvlees (merken: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html) en in de tussentijd kun je je inlezen in het concept BARF. Als je weet wat je moet doen, wat je moet voeren en waarom, dan kun je de overstap naar BARF gaan maken, maar dan eet je hond in de tussentijd in ieder geval (met kant en klaar versvlees) al stukke beter dan met Henne (waar overigens chemische anti oxidanten in zitten).
Door senna-husky
#846716
ja ik ben eigelijk zelf wel overtuigt dat vers beter is dan brokken maar vondt de brokken van henne ook niet slecht daarom de twijfels nu zit senna op brokken van de dieren arts dat was natuurlijk zijn advies ik wil dus even wachten totdat haar ontlasting weer normaal is en dan wat vers gaan proberen ik heb eigelijk deze week al zoveel gelezen dat ik door de bomen t bos niet meer zie
Door Malamoods
#846732
Toen mijn husky nog leefde, ben ik begonnen met het voeren van kvv en heb ik de brokken gedag gezegd... Ook ik zag even door de bomen het bos niet meer en vond het moeilijk om er structuur in te krijgen, maar door flink in te lezen en de hulp hier, is het al vrij snel helemaal goed gekomen. Mijn husky is helaas overleden, maar met mijn malamute-pup ben ik begonnen met enkele dagen kvv, zodat ik me goed kon inlezen over barf. Inmiddels is het ruim ander half jaar later en barf ik full-time... Het bevalt heel erg goed en ik kan het je van harte aanbevelen!

Rachel.
Door senna-husky
#846745
heb ik over gelezen forsti-fit wordt veel voor husky s gebruikt las ik .zoals ik al zei zoek ik het beste voor senna is brokken en vers om te beginnen een optie dacht en dan langzaam over gaan op helemaal barf maar ik heb ook al gelezen dat dat ook de manier niet is . het lijkt allemaal eenvoudig in mijn ogen gewoon zo gevarieert mogelijk voeren ook vis hoort daar bij las ik maar ik en senna moeten het dus nog allemaal evaren wat het beste is
Door Malamoods
#846774
Begin gewoon met een goede kvv, bijv. Carnibest of Bandit. Dan kan je hond wennen aan versvlees. Als je hem dat bijv. 1 of 2 weken geeft, kun je eens een dagje een barfhapje proberen. Bijv. kippennekken (effe platslaan in het begin). Kijk dan gewoon naar hoe hij dat vind. Als hij het goed eet en verteerd (kijk naar ontlasting), dan probeer je eens een maaltijd kippenvleugels (even inknippen in het begin) en als dat goed gaat, doe je bijv. eendennekken, eendenvleugels, parelhoen, konijn, etc. Als je hond gewend is aan de botten, dan kun je langzaam aan het barfen gewoon op gaan pakken hoor! In die tijd heb jij je mooi kunnen inlezen en je hond leert de vertering van botten en wennen aan het feit dat hij zijn energie haalt uit eiwitten en niet langer meer uit koolhydraten.
Als je dagelijks kvv geeft, zit daar alles al in en hoef je voor je barfmaaltijden (enkele per week) niet zo op de percentages te letten. Geef dan gewoon iets om je hond aan botten te laten wennen en later - als de hond gewend is - de barfproducten die niet in de kvv verwerkt zitten. Als je bijv. Carnibest natuurvoer geeft, kan kun je een cb-maaltijd vervangen voor sardientjes, eendenvleugel, lamsrib, etc. Lekker rauw eitje en een schepje honing (niet te vaak) doen het ook goed naast de carnibest. Zodra je ingelezen bent, kun je full-time overstappen, of langzaam opbouwen, net wat je zelf prettig vind.

En dat husky's vaak frosti-fit eten, is niet waar. Ik heb een hus gehad en ken het hele merk niet... Weet ook niet of het wel kvv is, en of het goed is.... Ik zou een merk kiezen die goedverkrijgbaar is bij jouw in de buurt en die past in je budget. Probeer gewoon eerst eens de kvv uit en kijk hoe je hond het er op doet. Het verhaal over dat bepaalde rassen bepaalde merken moeten eten, daar is niets van waar....

Succes!

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door