Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#836502
een vraagje.. geven jullie je honden tussendoor nog (gezonde) extraatjes? kito kreeg tot kortgeleden varkens/runderoren en pensstaafjes.. sinds ie de pensstaafjes in de volledige lengte alleen maar 'klef' kauwt en vervolgens probeert door te slikken en ook een andere oor-eet-strategie heeft: hij haalt ze nu laag voor laag uit elkaar, geen idee waarom, eerst kauwde ie er wel stukje af..
hetgeen leidt tot niet bepaald prettige omstandigheden ben ik eigenlijk op zoek naar alternatieven.

ik wil eigenlijk niet aan die stomme commerciele dingen; hij eet t toch niet en hij krijgt al dentastix omdat dat t enige is dat ie eet en waar ie op kauwt zonder zelfmoordpogingen..

het kan zijn dat het nu tijdelijk is omdat ie aant wisselen is dus dat het over een maandje wel weer normaal gaat maar ben eigenlijk wel benieuwd naar de alternatieven..
het gaat dan echt om tussendoortjes waarop ie (een beetje) kan kauwen en die hij op zijn mat kan eten (dus bijv geen recreatiebot ofzo ivm bacterien), weet iemand iets?
Door tiny
#836546
Met de Dentastix zou ik maar gauw stoppen.  >:( Je geeft je hondje nu iets waar rubber in zit. Wat ik mijn hondjes geef om te kauwen zijn kauwringen en staven van geperst rundvlees (kun je kopen bij de dierenwinkel). Pensstaafjes krijgen ze hier ieder een, na de laatste ronde. Verder kauwen en knagen ze eigenlijk genoeg tijdens hun eten. ;) Voor tussendoortjes bak en droog ik zelf brokjes en vlees. Het recept kun je hier vinden in de barfplaats bibliotheek: recepten voor hondentaartjes. Dat bak je en droog je nadat je het in grotere of kleine stukjes gesneden hebt.
Gebruikersavatar
Door pike
#836555
Kauwspullen uit de dierenwinkel koop ik nooit meer. Die waren vroeger, voordat ik begon met barfen, trouwens ook al geen succes.
Gedroogde pensreepjes maak ik hier zelf voor ze, het verbaast me nog steeds maar daar wordt meer op gekauwt dan op een verse penslap! Verder krijgen ze als snackje 's avonds nog wel eens een kippenvoet. Bij Pike is dat drie keer kauwen en weg, Armagnac eet teen voor teen dus die heeft er wat meer kauwwerk aan. Ik weet dus niet of dat iets is voor je hond  ???
Door Deesje
#836639
het is een beetje vreemd, hij eet zijn vleesbot nl wel heel rustig alleen lappen vlees ed is schijnbaar teveel kauwwerk om klein te maken ofzo.. tegenwoordig knip ik dus ook zijn spiervlees enzo klein..
kipkarkasje gaat er dan wel heel netjes in..

hij krijgt combi barf en kvv en tis nog een pup dus vandaar dat k m tussendoor wel nog wat wil geven.. (hij krijgt in verhouding ook maar heel weinig te eten 4% omdat ie anders te snel aankomt..) ik ga denk k eens proberen de pensstaafjes klein te knippen ofzo.. en verdere tips zijn natuurlijk welkom..
Door Borke
#836760
Borke was vroeger dol op dat soort spul, maar sinds hij Barft is hij er nauwelijks nog in geinteresseerd.
Sofi is er dol op, maar gaat acuut aan de dunne ervan.

Ik geef het dus niet meer, ik geef of zelf gedroogde lever of hele kleine fabriekssnoepjes.
Volgens mij gaat het onze honden meer om het 'krijgen' dan om de hoeveelheid ervan.
Door Deesje
#836895
ik vind t toch wel fijn om te geven... zeker omdat ie nu aant wisselen is. daarnaast ist toch inspanning die hij vervolgens niet al wandelend nodig heeft. nu krijgt ie bij alleen thuis blijven een gevulde kong maar die heeft ie zo leeg.. verder verstop k her en der wat snoepjes die altijd weg zijn als k thuis kom..

zeker als k binnenkort naar 2 maaltijden per dag ga wil k hem tussendoor wel iets blijven geven, en dan liefst iets waar ie een beetje moeite voor moet doen. hij gebruikt die kauwdingen ook een beetje als 'tandenstoker', na t eten gaat ie altijd op zijn mat met zijn kauwdingetje.. en vervolgens valt ie in slaap..
Door Mevroi Kruim
#836943
Ik geef die rommel uit de dsz echt niet meer, troep is het.
Mijn honden hebben voldoende te kauwen aan hun vleesbotten, kopvlees en pens, die talen echt niet meer naar nog meer kauwwerk. Ook Kátur als pupje niet. En als tandenstoker heben ze die dingen al helemal niet nodig, geen beter tandenstokers dan vleesbotten en pens.
En lekker hapjes krijgen ze hier als we aan het werk zijn, als beloning. Maar dan zelfgedroogd of een heel enkele keer wat Rodi-worst, of gewoon een deel van de maaltijd, rauw.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#839314
hier krijgen ze tussendoor een lamsoortje (gedroogd), pensstaafje, gedroogde vis, of gedroogde bullepees. Verder niets ;)
Door Boefke
#839334
Eens in de zoveel tijd koop ik gedroogde bullenpeesjes voor ze. Verder stop ik geregeld de kongs vol met vanalles en nog wat. Vaak vlees met een ei-oud brood mengsel, of iets smeerachtigs er doorheen, zoals btje pindakaas ofzo, om hem goed dicht te stoppen zodat ze lekker lang bezig zijn.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#839339
Boefke schreef: Eens in de zoveel tijd koop ik gedroogde bullenpeesjes voor ze. Verder stop ik geregeld de kongs vol met vanalles en nog wat. Vaak vlees met een ei-oud brood mengsel, of iets smeerachtigs er doorheen, zoals btje pindakaas ofzo, om hem goed dicht te stoppen zodat ze lekker lang bezig zijn.
btje?? :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door