Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
#87518
laura schreef: Ok, geen schapenvet dus..... te mager is z niet!

Iemand ervaring met bestellingen via hondenshop.nl????
Of is er een adres waar de henne zalmolie goed te krijgen is??? Dit verkopen ze neem ik aan niet in elke dierenwinkel???
Hondenshop.nl in Woerden?
Ik heb daar de Doggyride vandaan ze leveren snel als het op voorraad is je kan het ook zelf afhalen.



Gebruikersavatar
Door Nitus
#87574
laura schreef: Ok, geen schapenvet dus..... te mager is z niet!

Iemand ervaring met bestellingen via hondenshop.nl????
Of is er een adres waar de henne zalmolie goed te krijgen is??? Dit verkopen ze neem ik aan niet in elke dierenwinkel???



Je kan het ook bij Angelique (degene met de Old English Sheepdogs hier op de BP) bestellen http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... 20_132_143 zag ik.
Door poesiemauw
#87575
oh ik zag nu net op de site van het kruidvat dat ze (van hun eigen merk) ook zalmolie capsules verkopen.misschien is dat wat?

http://www.kruidvat.nl/eigenmerk/

Kruidvat Zalmolie capsules bevatten natuurlijk gezuiverde zalmolie en passen uitstekend in een cholesterolverlagend dieet. Zalmolie zorgt tevens voor een schone en gezonde bloeddoorstroming.
Inhoud
60 capsules
Ingredienten
zalmolie, stabilisator (gelatine), water.
Volume/Aantal: 60 st (ppe: € 0.05 per st)
Laatst gewijzigd door poesiemauw op di 27 apr 2004, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#87578
poesiemauw schreef: oh ik zag nu net op de site van het kruidvat dat ze (van hun eigen merk) ook zalmolie capsules verkopen.misschien is dat wat?

http://www.kruidvat.nl/eigenmerk/

Kruidvat Zalmolie capsules bevatten natuurlijk gezuiverde zalmolie en passen uitstekend in een cholesterolverlagend dieet. Zalmolie zorgt tevens voor een schone en gezonde bloeddoorstroming.
Inhoud
60 capsules
Ingredienten
zalmolie, stabilisator (gelatine), water.
Volume/Aantal: 60 st (ppe: € 0.05 per st)
Jawel, maar die zitten weer in capsules, en ik dacht dat ze die nou net niet zo handig vonden?
Door poesiemauw
#87580
oh :-[ niet goed gelezen.
ik vind t juist makkelijk!het is makkelijk te doseren en ik geef er gewoon een knip in met de schaar en dan zijn ze open!
Door Anna Penta
#87670
Ik had het erover met mijn homeopatisch dierenarts en die zei dat wordt aangeraden voor mensen om niet vaker dan eenmaal per maand zalm te eten door de rotzooi die bij de kweek wordt gebruikt. Zij zei dat je erop moet letten dat de zalmolie wordt gereinigd omdat er anders gifstoffen in zitten. Nu neem ik aan dat dat bij de hier behandelde producten wel wordt gedaan. Ikzelf heb nu heel dure visoliecapsules (0,25 p/st) voor Poncho maar dat komt omdat daar bepaalde bestanddelen in zitten die goed zouden zijn voor haar pollenallergie. Voor Bambi en Kit zal ik minder dure visolie lopen. Vraag me toch af of de kwaliteit van bijv. drogistencapsules wel goed is, gezien het prijsverschil met duurdere merken (okay, dat vraag ik me niet af, maar mijn d.a. 8))
Door Paul_Barte
#87676
Anna Penta schreef: Ik had het erover met mijn homeopatisch dierenarts en die zei dat wordt aangeraden voor mensen om niet vaker dan eenmaal per maand zalm te eten door de rotzooi die bij de kweek wordt gebruikt. Zij zei dat je erop moet letten dat de zalmolie wordt gereinigd omdat er anders gifstoffen in zitten. Nu neem ik aan dat dat bij de hier behandelde producten wel wordt gedaan. Ikzelf heb nu heel dure visoliecapsules (0,25 p/st) voor Poncho maar dat komt omdat daar bepaalde bestanddelen in zitten die goed zouden zijn voor haar pollenallergie. Voor Bambi en Kit zal ik minder dure visolie lopen. Vraag me toch af of de kwaliteit van bijv. drogistencapsules wel goed is, gezien het prijsverschil met duurdere merken (okay, dat vraag ik me niet af, maar mijn d.a. 8))
Anna,
Visolie hoeft niet persé van zalm af te komen. De betere olieën zijn vaak zelfs niet eens van zalm afkomstig maar van haring en makreel.
De vervuiling waarover wordt gepraat zijn de z.g. PCB's.
Zalmolie wordt meestal gewonnen uit gekweekte vis.
Bij een goede olie wordt uiteraard gecontroleerd op deze PCB's en heel veel andere zaken.
Je moet er dus vanuit gaan dat de aangeleverde olie wel O.K. is maar de bedrijven die er capsules van maken gaan weer dingen toevoegen voor de houdbaarheid enz. enz.
Visoliecapsules waar bestanddelen inzitten tegen pollenallergie........ ??? ???
Heb je een merk en/of en analyse voor mij zoals die op het flesje staat?
Door Anna Penta
#87683
Paul,
voorheen kreeg Poncho ik meen Efavet (capsules met o.a. teunisbloemolie en visolie) voor haar allergie (ze zou een bepaald enzym missen). Ik vond dit niet echt aanslaan en daarom gaat ze nu Efamarine krijgen. Daar zit meer visolie in. Mijn d.a. hamert maar op dat tekort aan enzymen bij een allergische hond. Ze liet een heel schema zien maar dat heb ik allemaal niet onthouden. Ook bedankt voor je uitleg omtrent zalmolie. Ik kom nog wel per pm bij je terug hierop.
Door poesiemauw
#87685
Anna Penta schreef: Ik had het erover met mijn homeopatisch dierenarts en die zei dat wordt aangeraden voor mensen om niet vaker dan eenmaal per maand zalm te eten door de rotzooi die bij de kweek wordt gebruikt. Zij zei dat je erop moet letten dat de zalmolie wordt gereinigd omdat er anders gifstoffen in zitten. Nu neem ik aan dat dat bij de hier behandelde producten wel wordt gedaan. Ikzelf heb nu heel dure visoliecapsules (0,25 p/st) voor Poncho maar dat komt omdat daar bepaalde bestanddelen in zitten die goed zouden zijn voor haar pollenallergie. Voor Bambi en Kit zal ik minder dure visolie lopen. Vraag me toch af of de kwaliteit van bijv. drogistencapsules wel goed is, gezien het prijsverschil met duurdere merken (okay, dat vraag ik me niet af, maar mijn d.a. 8))
dit staat erbij:

Kruidvat Zalmolie capsules bevatten natuurlijk gezuiverde zalmolie
Door Paul_Barte
#87696
Anna Penta schreef: Paul,
voorheen kreeg Poncho ik meen Efavet (capsules met o.a. teunisbloemolie en visolie) voor haar allergie (ze zou een bepaald enzym missen). Ik vond dit niet echt aanslaan en daarom gaat ze nu Efamarine krijgen. Daar zit meer visolie in. Mijn d.a. hamert maar op dat tekort aan enzymen bij een allergische hond. Ze liet een heel schema zien maar dat heb ik allemaal niet onthouden. Ook bedankt voor je uitleg omtrent zalmolie. Ik kom nog wel per pm bij je terug hierop.
Zowel Efavet als Efamarine zijn gewoon mengsels van visolie en teunisbloemolie.
Teunisbloemolie bevat ongeveer 10% Gamma Linoleenzuur en deze GLA's zorgen weer voor een hormoonachtige stof (prostaglandines) welke o.a. otstekingreacties op een natuurlijke manier onderdrukt.

Gezien de prijs (Efamarine kost voor 250 capsules € 48,49) snap ik helemaal dat ze dit heeeel graag verkopen ;)

Ik maak nooit gebruik van Teunisbloemolie om 2 redenen.
- heel veel honden laten geheid het eten staan als er ook maar iets van deze olie in zit.
- het percentage GLA's in Teunisbloemolie is hooguit 10%.

Borageolie (ook wel Bernagieolie of Starflowerolie) bevat tussen de 20 en 25% GLA's en is nagenoeg smaakloos.

Capsules Visleverolie EXTRA (en let op het woord extra) zijn te koop bij de Etos en kosten een fractie van deze prijs terwijl deze capsules WEL borageolie bevat.
Door Anna Penta
#87698
Paul_Barte schreef:

Zowel Efavet als Efamarine zijn gewoon mengsels van visolie en teunisbloemolie.
Teunisbloemolie bevat ongeveer 10% Gamma Linoleenzuur en deze GLA's zorgen weer voor een hormoonachtige stof (prostaglandines) welke o.a. otstekingreacties op een natuurlijke manier onderdrukt.

Gezien de prijs (Efamarine kost voor 250 capsules € 48,49) snap ik helemaal dat ze dit heeeel graag verkopen ;)

Ik maak nooit gebruik van Teunisbloemolie om 2 redenen.
- heel veel honden laten geheid het eten staan als er ook maar iets van deze olie in zit.
- het percentage GLA's in Teunisbloemolie is hooguit 10%.

Borageolie (ook wel Bernagieolie of Starflowerolie) bevat tussen de 20 en 25% GLA's en is nagenoeg smaakloos.

Capsules Visleverolie EXTRA (en let op het woord extra) zijn te koop bij de Etos en kosten een fractie van deze prijs terwijl deze capsules WEL borageolie bevat.
Ik weet er zelf niet genoeg van om hier een genuanceerd antwoord op te geven. In Efavet zouden nog ondersteunende vitamines/mineralen zitten? Zo ook in Efamarine neem ik aan? Overigens moet er behalve GLA ook EPA in zitten om zin te hebben voor allergie.

Ik heb een hele tijd gewone visoliecapsules gebruikt maar die gaven geen resultaat. Mijn d.a. is geen op geld belust iemand en ik heb er voorlopig 100 gekocht. Als die niet werken ga ik er niet mee door.

Wat betreft visleverolie vraag ik me af of daar dan niet weer veel gifstoffen in zitten, als je nagaat dat een deel van de vervuilde wateren in de lever zijn terug te vinden (die weer in de olie terechtkomen). Anders klinkt het natuurlijk wel aantrekkelijk. Zo ook de borageolie.
Door Paul_Barte
#87855
Anna Penta schreef:

Ik weet er zelf niet genoeg van om hier een genuanceerd antwoord op te geven. In Efavet zouden nog ondersteunende vitamines/mineralen zitten? Zo ook in Efamarine neem ik aan? Overigens moet er behalve GLA ook EPA in zitten om zin te hebben voor allergie.

Ik heb een hele tijd gewone visoliecapsules gebruikt maar die gaven geen resultaat. Mijn d.a. is geen op geld belust iemand en ik heb er voorlopig 100 gekocht. Als die niet werken ga ik er niet mee door.

Wat betreft visleverolie vraag ik me af of daar dan niet weer veel gifstoffen in zitten, als je nagaat dat een deel van de vervuilde wateren in de lever zijn terug te vinden (die weer in de olie terechtkomen). Anders klinkt het natuurlijk wel aantrekkelijk. Zo ook de borageolie.
Vaak is het een samenspel van GLA, DHA en EPA m.a.w. een goede visolie in combinatie met een olie waar veel GLA in zit.
In visolie en borageolie zitten standaard natuurlijk meerdere vetzuren. Als je die allemaal gaat opnoemen klinkt dat natuurlijk heel mooi (vooral op een verpakking) voor een leek maar je kunt er niets mee en het voegt niets aan de waarde toe.

De olie wordt standaard getest op gisten, salmonella, lood, arsenicum, cadmium, kwik enz. enz.
Door laura
#87930
poesiemauw schreef: oh :-[ niet goed gelezen.
ik vind t juist makkelijk!het is makkelijk te doseren en ik geef er gewoon een knip in met de schaar en dan zijn ze open!
Capsules vind ik daardoor maar gesmeer. Ik heb ook altijd het idee dat je meer betaald voor de capsule als de inhoud!!!

Maar goed, ieder moet nemen wat ie prettig vindt ;)

De zalmolie zit in een fles met een handig pompje!
Door brenda
#88732
Ik ben vandaag bij Bibi in Hoogvliet geweest en heb daar een flesje visolie gekocht.

Groetjes Brenda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door