Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe vaak vast jullie hond?

Nooit
84
76%
1x per week /minstens 36 uur,
9
8%
1 x per week /langer dan 36 uur,
2
2%
2 maal per week/ 36 uur
4
4%
anders
12
11%
Gebruikersavatar
Door Dian
#834389
Ik laat Rakker nooit vasten. Hij krijgt 's morgens een muizenhapje, want hij wil iets eten en aan het eind van de middag of 's avonds de "grote" bulk (160 gr ;D). Afgelopen zondag hoefde meneer z'n eten niet, dan gaat het weg en krijgt hij het de volgende dag pas.
Door geer
#834392
Mijn honden vasten niet en krijgen 2 keer per dag te eten, voor we gaan werken en nadat we weer thuiskomen. Als ze vasten word ik gek van ze en gaan ze net zulk gedrag vertonen als Linga. Oh, en zich in huis idioot gedragen tot je zelf tegen het plafond vliegt. Op hun achterpoten op de rugleuning van de bank staan en dat soort toestanden. Dus nee, hier vasten ze niet.
Door tieneke
#834394
Hier wordt er ook niet gevast,zelf heb ik al last van de blafhonger na 1 dag vasten laat staan mijn honden.
Zie er ook het nut niet van in eerlijk gezegd en buiten dit ben ik veels te bang voor maagtorsies met 2 zeer grote honden,'s ochtends krijgen ze iets minder dan 's avonds.
En dan nog breken ze de tent af voor hun barfhappie  ::) waarschijnlijk vergrijpen ze zich aan mij met een vastendag  ;D
Hier dus gewoon 2 maaltijden per dag!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#834398
Hier vasten we niet. Ze krijgen twee maaltijden per dag.

's Ochtends een kvv hapje na de lange wandeling en 's avonds als ze toch al rustig zijn krijgen ze een grotere Barfmaaltijd. Dit om hier al eerder genoemde redenen; Tristan vreet alles wat hij kan vinden en dat is helemaal erg als hij honger heeft. Daarbij heeft hij jaaaaren gal  gespuugd 's ochtends vroeg. Dat was trouwens op brok veel erger dus deze verdeling van kvv/barf werkt voor ons prima!  :)
Door pallas
#834444
Nox vast af en toe een dagje (48 u) met name omdat ze sinds bijna een jaar een blessure heeft en veel minder werk verricht dan daarvoor. Ik denk dat ik uit kom op 2 keer per maand. Meestal geeft ze het zelf al aan door te gaan mutsen met het eten. Eén dagje over slaan vind ik voor haar wel genoeg, ze krijgt ook geen grotere maaltijd  de dag ervoor of erna. Ik merk verder niks aan haar, ze zeurt niet en spuugt geen gal iod en gaat gewoon me met wandelen en spelen.

Didot vast nooit.

Ze eten hier één maaltijd per dag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#834445
Ik heb "anders" gestemd. In het normale leven geen vastendagen. Bij ziekte of overgewicht krijgt de betreffende hond wel een vastendag.
Door *Natasja*
#834447
Lizzy schreef: Onze honden vasten nooit, behalve als ze zelf niet willen eten, dan krijgen ze 24 uur niks (wel water natuurlijk). We hebben hier wel gevast. En het beviel niet. Ik kan met Linga niet meer naar het bos of park. En ze moet toch uit. En mijn rug is te bagger om ze alle drie in de woonwijk aan de riem uit te laten. Maar goed, ze is dus zooo scherp en zoooo op eten, als ze niet gegeten heeft, dat zij 'm smeert, kroketten in haar oren doet en zelf haar eten bij elkaar scharrelt. Zo'n maaltijd bestaat dan uit poep, veel poep (maakt niet uit van welk wezen), karkassen die al heeeel dood zijn, ze graaft muizen uit (hele nesten) en gaat pikaal op jacht naar fazanten, meerkoeten en konijnen. Nou, zo op deze manier hoeft het van mij dus niet. Dus ze krijgen hier iedere dag eten.
Even off-topic: waarom kun je met Linga niet meer naar het bos of park?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#834448
*Natasja* schreef: Even off-topic: waarom kun je met Linga niet meer naar het bos of park?
Dat staat er toch onder ???

als ze niet gegeten heeft, dat zij 'm smeert, kroketten in haar oren doet en zelf haar eten bij elkaar scharrelt. Zo'n maaltijd bestaat dan uit poep, veel poep (maakt niet uit van welk wezen), karkassen die al heeeel dood zijn, ze graaft muizen uit (hele nesten) en gaat pikaal op jacht naar fazanten, meerkoeten en konijnen.
Door *Natasja*
#834449
Angelique schreef: Dat staat er toch onder ???

als ze niet gegeten heeft, dat zij 'm smeert, kroketten in haar oren doet en zelf haar eten bij elkaar scharrelt. Zo'n maaltijd bestaat dan uit poep, veel poep (maakt niet uit van welk wezen), karkassen die al heeeel dood zijn, ze graaft muizen uit (hele nesten) en gaat pikaal op jacht naar fazanten, meerkoeten en konijnen.
Ja, wat eronder staat, dat heb ik ook gelezen, dat hoef je niet vet te drukken  ::)

Maar ik begreep daaruit dat Linga dat alleen doet als ze niet gegeten heeft, als er gevast wordt. En dat dat de reden is dat Lizzy haar honden niet laat vasten. Maar ik zal het vast verkeerd begrepen hebben.
Door Lizzy
#834452
*Natasja* schreef: Even off-topic: waarom kun je met Linga niet meer naar het bos of park?
Ik ben bang dat ik je vraag niet begrijp.
Door roefus
#834473
Momenteel eten ze hier één keer per dag, wisselende voedingstijden.
Eén keer per week vasten ze ongeveer 36 uur.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#834479
Er wordt hier nooit gevast, behalve als ze echt niet willen eten. Of ze..... als Joris niet wil eten bedoel ik dus.

Verder eten ze wisselend 1x of 2x per dag, hangt een beetje af van het aanbod. Als het iets is dat Jorissie niet zo geweldig vindt, dan voer ik 2x. Grappig genoeg eet hij namelijk de dingen die hij 's avonds niet wil eten, wel 's ochtends na zijn grote wandeling. ::) ;D

Maar misschien wordt er van de week wel voor de eerste keer (onvrijwillig) gevast. Heb namelijk weer kwartelkarkassen gekocht en dat lusten ze niet...... Ik ben nu van plan ( :-X) om vol te houden en als ze het niet willen eten, ze ook niets anders te geven. Moet wel heel eerlijk erbij zeggen dat het zo maar kan zijn dat ik het niet vol ga houden hooor! :-[
Door leni
#834495
ik heb gestemd nooit.Zena eet 2x per dag anders zal ze echt heel misselijk worden.Ze heeft in mijn ogen genoeg gevast toen ze nog op brok zat :D
Door Decibels
#834496
nooit...Ik zou helemaal gék van ze worden als ik een maaltijd zou over slaan. Het zijn zulke gewoonte-dieren...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door