Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#831246
pike schreef: Hier trekken ze nooit vlees van het bot, vleesbot wordt als één geheel gekraakt. Er wordt nooit en te nimmer een poot ergens opgezet. En als het dan niet tussen de kaken past tja dan is het volgens hun niet eetbaar. Daarom moet ik voor Armagnac ook de konijnekoppen in tweeën klieven anders kan hij ze niet verwerken   ;)
Als het echt moet dan wil Lhaki z'n poten wel gebruiken, maar ook hier liever stukken die in z'n geheel te kraken zijn. Kippenekken en halve kippevleugels  zijn gewilde happen. Ik kan er wel mee leven omdat dat kraken heel precies gebeurt en het niet van hap-slik weg is. Ik vind het enger als ie een groter bot voor een deel heeft gekraakt en het gekraakte deel probeert door te slikken met het ongekraakte deel er nog aan.  
tieneke schreef: Runderstaarten zijn echt veel te hard!
Een kalfsstaart is een heel ander verhaal maar geef dit alsjeblieft NIET aan schrokkerds!!!
Hier geen kalfsstaarten meer dus....ik kan ze zelfs gratis krijgen :-\
Ik neem je waarschuwing ter harte en ga een andere bestemming voor de ossestaart zoeken.
Door jon
#831251
202spots schreef: Ik denk dat gewone hamer of ijzeren moker veel beter zal werken dan 'n rubbere :-\
Wanneer je er goed op slaat dan hoef je niet meer in stukken te knippen want de nek hangt dan alleen met vel nog aan elkaar,en dan  kan door de hond heel makkelijk zelf stukken worden afgebeten.

En de ossenstaart? lekker voor jezelf soep van koken ;)
Wat de moker betreft denk ik dat ie z'n werk wel goed gedaan heeft en dat het meer zo was dat Lhaki gewoon geen zin meer had nog  werk te verrichten (misschien niet zo'n trek meer??) en natuurlijk ben ik dan Joris Goedbloed die zo ontzettend graag wil dat ie weer eens iets nieuws eet......

Op zich een prima idee dat soepje, alleen komt de staart bij de dierenwinkel uit de barf-vriezer en dat vind ik toch niet zo'n lekker idee dus dat gaan we maar niet doen. Ik krijg er vast wel wat vlees vanaf en dat kan Lhaki dan gewoon eten.
Door tieneke
#831252
jon schreef:  

Ik neem je waarschuwing ter harte en ga een andere bestemming voor de ossestaart zoeken.
Zeer verstandig  ;) er zijn nog genoeg andere soorten veilig en zeker zachter bot.
Door Lizzy
#831326
Ik voer ook eendennek en mij bevalt het goed. Ze zijn ongeveer 2 keer zo groot als een kippennek en net wat meer kluif (hoewel mijn honden ze ook in d'r holle kies stoppen hoor. Vier keer kraken. Maarrr, da's altijd 4 keer meer dan op een kippennek ;D). Maar eendkarkas en hele eend moeten 2 van de 3 niet meer en eendennek vinden ze lekker dus prima voor de afwisseling).
Door jon
#831938
Lizzy schreef: Ik voer ook eendennek en mij bevalt het goed. Ze zijn ongeveer 2 keer zo groot als een kippennek en net wat meer kluif (hoewel mijn honden ze ook in d'r holle kies stoppen hoor. Vier keer kraken. Maarrr, da's altijd 4 keer meer dan op een kippennek ;D). Maar eendkarkas en hele eend moeten 2 van de 3 niet meer en eendennek vinden ze lekker dus prima voor de afwisseling).
Heel heel soms denk ik 'had ik ook maar zo'n stoere grote hond, die z'n botten met gemak naar binnen werkt'...... maar ik zou m'n hummel niet echt willen inruilen hoor! Bovendien zou zo'n muts als ik dan net zo goed nog bang zijn, juist omdat het zo makkelijk weggekraakt wordt.
Maar ik ben wel erg blij met de variatie in bot: kippenek, karkas en vleugels, lamsribben en nu dus eendenek er bij. Voor 'al járen lange barfers' is het misschien nog niet veel maar ik ben harstikke blij  :) :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door