Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#834446
Angelique schreef: IN het leven vijlen is niet de bedoeling, maar als je het leven toucheert, dan trekt zich dit terug. Ook niet altijd lekker natuurlijk, maar heel nuttig bij die honden die standaard zo'n lang "leventje"hebben dat ze eigenlijk als je vóór het leven blijft altijd met te lange nagels lopen met alle negatieve gevolgen van dien. Zodra het gaat bloeden ben je altijd te ver gegaan, maar juist als je vijlt zal dat niet snel gebeuren.
Maar dan moet je dus wel heel goed weten wat je aan het doen bent en wanneer je moet stoppen.

Want wat gebeurt er als je wel te ver gaat en het gaat bloeden? Trekt het leven zich dan ook terug na verloop van tijd, of blijft het uiteinde gevoelig?
Door tieneke
#834450
*Natasja* schreef: Maar dan moet je dus wel heel goed weten wat je aan het doen bent en wanneer je moet stoppen.

Want wat gebeurt er als je wel te ver gaat en het gaat bloeden? Trekt het leven zich dan ook terug na verloop van tijd, of blijft het uiteinde gevoelig?
Vraag ik mij ook af ja.
Door 202Spots
#834535
karin2 schreef: Het trekt terug   ;) (heb ook al eens per ongeluk te ver geknipt  :( :-[ )
Bij onze vorige hond had ik 1 x TE ver geknipt, en nadat ik dat had gedaan bleef hij zich ZELF terug trekken wanneer ik met de kniptang in de buurt kwam!! :o
Hij is het noooooit vergeten en elke keer wanneer z'n nagels geknipt moesten, dan moesten we dan met 2 personen doen....en was altijd 'n heel geworstel om dat voor elkaar te krijgen... :-\
Ik gebruik dan ook 100x liever de dremel.
Door Lily
#834629
tieneke schreef: Lijkt me niet zo'n lekker gevoel  :-X
Hier gebruik ik een speciale kniptang en nadat ik ooit 1 keer net misknipte en een krijsende hond met bloedende nagel naast me had kijk ik voortaan wel wat beter uit.
Hoe kom je erop om in het leven te gaan zitten vijlen?  :-X
Doe het eens bij jezelf zou ik zeggen...dan weet je meteen hoe verschrikkelijk pijnlijk dit is!
Knippen vind ik juist doodeng, als je dan te ver knipt heeft je hond gewoon pijn.
Met vijlen geeft de hond perfekt een dat ie het niet meer leuk vindt en dan moet je naruurlijk stoppen....
Als je regelmatig vijlt blijven de nagels kort en trekt het leven wat terug.
Knippen laat ik aan de dierenarts over, maa  ik prefereer vijlen, das milimeterwerk.
Als ik Chuchu vijl ligt ie volledig ontspannen op mijn schoot en valt zelfs gewoon in slaap! :)
Door Lily
#834632
*Natasja* schreef: Dus jij vijlt bewust door op het moment dat je bij het leven aangekomen bent?  :o :-\
De honden geven aan wanneer ze er genoeg van hebben, tis echt milimeterwerk.
Knippen vind ik dus doodeng. Als je dan te ver gaat lijkt het me echt héél pijnlijk..
Door Lily
#834638
[quote="Caroline A."]
Dat ga ik ook eens proberen. Luna nagels blijven een ramp hoe ik ook knip. Misschien is vijlen beter. Moet ik nog ergens op letten?
[/quote]
Ik zou goed op je hond letten. die geeft aan wanneer je moet stoppen,maar met vijlen kan niet zo veel mis gaan in tegenstelling tot knippen. als je te ver knipt, ook al heb je de beste van de beste tang,doe je je hond veel pijn...Het gee ft bij mij nooit problemen, niet bij de doggen, niet bij wawie.... :) Waar ik wel op let is datde nagel gefixceerd is zodat ie tijdens het vijlen niet beweegt in het nagelbed.
Door Femke
#834674
[quote="202spots"]
Bij onze vorige hond had ik 1 x TE ver geknipt, en nadat ik dat had gedaan bleef hij zich ZELF terug trekken wanneer ik met de kniptang in de buurt kwam!! :o
Hij is het noooooit vergeten en elke keer wanneer z'n nagels geknipt moesten, dan moesten we dan met 2 personen doen....en was altijd 'n heel geworstel om dat voor elkaar te krijgen... :-\
Ik gebruik dan ook 100x liever de dremel.
[/quote]


sunday is inmiddels ook goed afgericht. Geluid van de dremel = je heel ver weg verstoppen en vreselijk hard gaan liggen bibberen  :-X

Tegenwoordig knipt de trimster ze, geen idee hoe maar zij zal er wel een professionelere slag van hebben dan ik.
Gebruikersavatar
Door Billie
#834909
Maar? Hoe is het met die kleine chiwapshishi???

Gisteren hier op het nieuws dat nu officieel de kleinste chihuahua niet groter is dan 10 cm, geloof dat'ie in Amerika woont. Land van uiterste.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#835142
[quote="*Natasja*"]
Maar dan moet je dus wel heel goed weten wat je aan het doen bent en wanneer je moet stoppen.

Want wat gebeurt er als je wel te ver gaat en het gaat bloeden? Trekt het leven zich dan ook terug na verloop van tijd, of blijft het uiteinde gevoelig?
[/quote]

Als je aan het vijlen bent  dan voelt de hond daar amper iets van. Zodra hij dan piep zegt, of ineens hard terugtrekt dan moet je voor die keer stoppen. Op deze manier heb ik nog nooit bloed gezien. Als ik knip en ik knip raak (shit happens) dan gebruik ik een speciaal poedertje (clip stop oid) om het bloeden te stoppen.
Door Lizzy
#835144
[quote="Angelique"]
Als je aan het vijlen bent  dan voelt de hond daar amper iets van. Zodra hij dan piep zegt, of ineens hard terugtrekt dan moet je voor die keer stoppen. Op deze manier heb ik nog nooit bloed gezien. Als ik knip en ik knip raak (shit happens) dan gebruik ik een speciaal poedertje (clip stop oid) om het bloeden te stoppen.
[/quote]

Ik heb hier dezelfde ervaring als jij. Overigens heb ik natuurlijk laatst door dat pieppunt heen moeten vijlen bij Blinga, en dat vond ze niet lekker, maar acceptabel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door