Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door shana
#84544
:)Hoi, ik ben nieuw op jullie forum, dus probeer ik maar;hebben 14 dagen een 3 jarige asiel Beagle shofthoogte 52 cm gewicht 22 kg. Hoe moet de samenstelling van het voeder zijn, ruw eiwit, ruwe celstof, ruw vet, ruwe as om te kunnen vermageren. Ze is wel gesterliseerd. Welk tussendoortje vermindert haar honger. Dank.
Door Lizzy
#84748
Geef je haar nu brokken? Ik zou zeggen: gooi die eerst maar in de kliko! En dan denk ik dat je het best een versvleesvoeding kunt geven en jezelf een beetje in kunt lezen op Barfplaats om zelf voeding samen te stellen.

Versvleesmerken: AHV, Bandit, Bibi, Carnibest, Duck, Energique, Rodi. Bij sommige merken moet je er wel op letten dat je (voorlopig) de "compete" versie neemt.

Op deze voeding zal jouw Beagle al gaan afvallen omdat er veel minder/nauwelijks koolhydraat (graan) in zit. In brokken zit ongeveer 60% graan en graan is eigenlijk (in deze grote hoeveelheden) niet gezond voor de hond. Ze worden er slap, vatsig en dik van.

Succes!
Groetjes, Lizzy

Barfplaats wordt gesponsord door