Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boefke
#821150
Eet Fleur al botten? Zo ja, ik zou er minimaal een stuk of 3 a 4 tegelijk geven, (weet niet hoeveel jouw hond per dag eet) om te voorkomen dat ze er 1 in zijn geheel inslikt, soms doen  honden dat en met een  rib is dat niet verstandig. Maar als ze meer dan 4 mag qua portie-grootte dan kun je gewoon  meer aan 1 stuk geven. Hoe groter hoe beter, hoe meer ze knagen en doen.
Door H@nny
#821644
Fleur is een labrador van bijna 9 maanden jong.
Ik weet niet  :o hoeveel ze nu weegt, want ze komt eind september bij ons wonen.
Door Lizzy
#821907
H@nny schreef: Fleur is een labrador van bijna 9 maanden jong.
Ik weet niet  :o hoeveel ze nu weegt, want ze komt eind september bij ons wonen.
Oh, maar een labrador van 9 maanden mag je (als ze gewend is aan vleesbot) een lekker stuk geven hoor, van bijv ergens tussen de 3 en de 6 ribben (met vlees ertussen). Het hangt ook een beetje af van hoeveel keer je per dag voert en of je er nog wat bij voert, bij een ribben maaltijd (ik geef mijn honden vaak ook nog wat pens of kopvlees bij een vleesbotmaaltijd van 'grote dieren' zoals geit of lam of kalf of hert). Als je 1 maaltijd per dag voert en er verder niks bij voert, dan kun je een groter stuk rib geven dan wanneer je 2 maaltijden per dag voert en je er ook ander vlees bij geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door