Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Caroline A.
#817144
Ik kan aan geiten en schapenribben komen maar kalfsribben niet.
Staarten kan niet want die wordt opgekocht door restaurants, misschien dat de kalfsribben ook door een of andere fabrikant worden opgekocht.
Maar ik mag vrijdag mijn door een andere barfer weggekaapte bestelling runderstrotten komen halen en als goedmakertje zou hij er een paar runderstaarten bij doen.  ;D
Kan ik meteen naar een nek of schouder vragen.
Door pallas
#817147
Nox braakt regelmatig van geitenribben nog wat bot op, runderknars gaat er prima in en ik vind er niks van terug.Ik zaag altijd een stuk borstbeen met een stukje rib eraan zodat ze het ook niet kan inslikken. Het wordt altijd met flink spiervlees of pens gegeven. Ik vind geitenribben veel harder. Runderribben of dragende delen krijgen ze hier niet, ook geen recreatie botten.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#817157
Hier hebben ze geen enkele moeite met de runderknars. Prima tandenreiniger en helemaal niet zo hard. Je kunt het prima voeren, het is alleen geen vleesbot.
Door 202Spots
#817166
Caroline A. schreef: Ik kan aan geiten en schapenribben komen maar kalfsribben niet.
Staarten kan niet want die wordt opgekocht door restaurants, misschien dat de kalfsribben ook door een of andere fabrikant worden opgekocht.
Maar ik mag vrijdag mijn door een andere barfer weggekaapte bestelling runderstrotten komen halen en als goedmakertje zou hij er een paar runderstaarten bij doen.  ;D
Kan ik meteen naar een nek of schouder vragen.
Kalfribben vind ik net zo hard als rund...ik geef ze niet meer.
Met staart zou ik ook goed uitkijken en alleen geven wanneer je hond 'n beleefde kluiver is...met schrokkers is er net als met kalkoennek her risico dat ze de staart in 1 keer proberen door te slikken...dus wees voorzichtig!
De platte schouderblad vind ik eigenlijk de enige geschikte recreatie/kluif bot voor MIJN honden
Door tieneke
#817191
202spots schreef: Kalfribben vind ik net zo hard als rund...ik geef ze niet meer.
Met staart zou ik ook goed uitkijken en alleen geven wanneer je hond 'n beleefde kluiver is...met schrokkers is er net als met kalkoennek her risico dat ze de staart in 1 keer proberen door te slikken...dus wees voorzichtig!
De platte schouderblad vind ik eigenlijk de enige geschikte recreatie/kluif bot voor MIJN honden
Ik heb hier kalf van tussen de 3 a 4 maanden en deze is lekker zacht zonder splinters,anders zou ik het ook niet durven geven omdat ouder kalf heel veel scherpe splinters geeft en vaak veel te hard is.
Het meeste kalf wordt verkocht terwijl het haast koe is,vraag van tevoren even of je geen ouder kalf bestelt.
De platte schouderblad is inderdaad heerlijk zacht maar de heupen hebben ze hier ook geen enkele moeite mee.
Door roefus
#818014
pallas schreef: Nox braakt regelmatig van geitenribben nog wat bot op, runderknars gaat er prima in en ik vind er niks van terug.Ik zaag altijd een stuk borstbeen met een stukje rib eraan zodat ze het ook niet kan inslikken. Het wordt altijd met flink spiervlees of pens gegeven. Ik vind geitenribben veel harder. Runderribben of dragende delen krijgen ze hier niet, ook geen recreatie botten.
Helemaal mee eens.  ;)
In tegenstelling tot sommige harde geitenribben (met veel vet) was hier de runderknars heel acceptabel.
En die lap spiervlees leg ik er ook wel bij  :D
Dan houden we het 'sappig'  ;)
Door judith1967
#818336
Is runderknars ook wat voor een pup van 15 weken?
Of te hard?
Wil geen problemen met afbreken van melktandjes ofzo :-\ :-[
Door Borke
#818338
Van rund geef ik hier biologische pens, lever, hart en kopvlees, geen botten of knars. Er blijven zat andere botten over  :)
Door pallas
#818343
judith1967 schreef: Is runderknars ook wat voor een pup van 15 weken?
Of te hard?
Wil geen problemen met afbreken van melktandjes ofzo :-\ :-[
Ten eerste lijkt het me vrij hard en ten tweede hoe krijg je een stuk ervan klein genoeg, maar niet met het gevaar van doorslikken :-\ Misschien toch nog maar even wachten tot je hond groter is.
Als je je pup lekker wilt laten knagen kán je overwegen om een heel groot recreatie bot met vlees eraan te geven. Omdat ie nog een melkgebit heeft, hoef je je geen zorgen te maken over evt. slijtage. Je laat hem dat lekker knagen en na een poosje neem je het bot dan weer weg.
Door judith1967
#818351
pallas schreef: Ten eerste lijkt het me vrij hard en ten tweede hoe krijg je een stuk ervan klein genoeg, maar niet met het gevaar van doorslikken :-\ Misschien toch nog maar even wachten tot je hond groter is.
Als je je pup lekker wilt laten knagen kán je overwegen om een heel groot recreatie bot met vlees eraan te geven. Omdat ie nog een melkgebit heeft, hoef je je geen zorgen te maken over evt. slijtage. Je laat hem dat lekker knagen en na een poosje neem je het bot dan weer weg.
Nou mijn moeder haalde vroeger altijd bij de slager van die knarsertje iig zo noemde dat,dus ik dacht omdat het runderknars heet hetzelfde was :-[
Maar nee,hoor dan ga ik het niet geven aan hem. ;)

Dankje voor je antwoord,Pallas
Door Caroline A.
#818470
Nou heb de runderstrotten gehaald, de meeste zijn een kilo per stuk :)
De slachter weet nu ook wat runderknars is en zal de volgende keer wat opzij leggen. Luna is een hele goede knager dus wil het wel eens proberen.
Door roefus
#818488
judith1967 schreef: Nou mijn moeder haalde vroeger altijd bij de slager van die knarsertje iig zo noemde dat,dus ik dacht omdat het runderknars heet hetzelfde was :-[
Maar nee,hoor dan ga ik het niet geven aan hem. ;)

Dankje voor je antwoord,Pallas
Da's grappig, ik haalde vroeger ook altijd van die knarsjes bij de slager  :)
Maar ik denk dat de runderknars aan één stuk toch wel wat harder is.
Maar goed, ik heb het pas twee keer gegeven (en DIE waren feitelijk zachter dan runderstrot).
Weet eigenlijk niet of 'n pup dat al aan kan.
Door judith1967
#818968
roefus schreef: Da's grappig, ik haalde vroeger ook altijd van die knarsjes bij de slager  :)
Maar ik denk dat de runderknars aan één stuk toch wel wat harder is.
Maar goed, ik heb het pas twee keer gegeven (en DIE waren feitelijk zachter dan runderstrot).
Weet eigenlijk niet of 'n pup dat al aan kan.
He,jij kent het :)
Heb er nog eens over nagedacht en volgens mij waren die knarsjes kraakbeen.
En die Runderknars is dat niet,begrijp ik?


Maar ik geef het nog maar niet,wacht weel eventjes totdat ie wat ouder is en ook al andere botten heb gegeten.
Door bea
#818973
judith1967 schreef: He,jij kent het :)
Heb er nog eens over nagedacht en volgens mij waren die knarsjes kraakbeen.
En die Runderknars is dat niet,begrijp ik?


Maar ik geef het nog maar niet,wacht weel eventjes totdat ie wat ouder is en ook al andere botten heb gegeten.
Ik ken het ook en dat is hetzelfde als runderknars. Tuurlijk zitten er ook hardere stukken bij, maar die hoef je toch niet tegeven?
Dan geef je eerst de zachtere stukken.
Die knarsjes van vroeger waren van het varken meestal. ;)
Door roefus
#819023
judith1967 schreef: He,jij kent het :)
Heb er nog eens over nagedacht en volgens mij waren die knarsjes kraakbeen.
En die Runderknars is dat niet,begrijp ik?


Maar ik geef het nog maar niet,wacht weel eventjes totdat ie wat ouder is en ook al andere botten heb gegeten.
Jawel hoor, volgens mij is runderknars ook kraakbeen.
Maar naar mijn idee toch een tikkeltje harder dan de knarsjes  :D
Maar niet echt 'hard'...de meeste ribben zijn harder.

Mmmm....vraag me nu af (na de reactie van Bea  gelezen te hebben) of die knarsjes indertijd van varken waren  :-\
Naar mijn idee tóch van rund, maar pfffff....best al lang geleden.
Tegenwoordig zijn er nauwelijks meer slagers te vinden waar je om 'knarsjes' kunt vragen, denk ik  ;D 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door