Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#815359
ok maakt mij alweer een beetje geruster.
Ik heb nl een mede eigenaar v deze hond en die is er nou niet echt een voorstander van  dat ze barf krijgt dus zag mijn bui al hangen.

Had mijn da al gebeld maar kreeg natuurlijk een antwoord apparaat en de dienstdoend da vertrouw ik niet.


Saskia
#815362
Hoewel mijn hond nooit last heeft van rode urine, heb ik dat zelf weleens bij bietjes. Het lijkt me erg voor de hand liggen dat dat bij jouw hond ook door de bietjes komt. Of er moet iets van een blaasontsteking zijn, maar dat zou wel erg toevallig zijn.
#815366
[quote="saskia34"]
Wie weet of dit normaal is, gisteren groente mix gehad met oa bietjes en worteltjes en nu oranje/ rode urine.

Saskia
[/quote]

Urine wordt inderdaad rood na het eten van vrij veel bietjes. Heeft de hond verder geen pijn bij het plassen? Moet ze heel vaak plassen? Want het kan altijd blaasontsteking zijn natuurlijk. Maar, ik vind dat je wel het verschil ziet tussen een beetje bietjes-rood of echt bloed-rood. Dat is echt licht rood en bietjes zit een paars-achtige gloed overheen.

Als ze verder geen tekenen van blaasontsteking of ziekte vertoont: zou ik me niet druk maken.
#815368
het was niet goed te zien of het paars rood was, maar ik kijk het de rest van de dag nog even aan, neem aan dat het dan weer langzaam aan lichter moet worden.
Ze plast gewoon 1 keer dus dat is normaal, lijkt ook geen pijn te doen, maar hou het gewoon goed in de gaten.
bedankt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door