Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door panthera
#816109
Angelique schreef: Dat was volgens mij toch niet de issue. Eerder dat door het eten van botten de kaakdruk (binnen amper drie weken) zou toenemen tot rottweilerkrachten waardoor een simpel bekvechterijtje ineens tot grote schade zou leiden.

DAT is volgens mij zowiezo lariekoek; dan zou elke bekvechterij ZO moeten aflopen bij honden die Barfen, en daar hoor ik toch niemand over.
Neem aan, dat als anderen dat ook ondervonden, ze dat toch wel gemeld zouden hebben.

Panth. 
Door pakkie
#817201
Een collega van mij is weer brokken gaan voeren omdat één van zijn husky's tijdens een van zijn ontsnappingen een schaap te pakken heeft genomen... Dat zou komen omdat hij KVV kreeg.
Ik heb hem hartelijk toegelachen en voorgesteld eens proberen te voorkomen dat zijn husky überhaupt ontsnapt, dat scheelt vast al een hoop ellende.
Door dorinekok
#817269
Minna: Even om je te helpen. Als je zegt: ik zou liever de schuld aan de brokken geven, dan betekent dat niet dat je dat echt zo meent. Maar het is overdrachtelijk bedoeld. Het kan voor iemand (zou het voor mij ook zijn) makkelijker zijn om een probleem te verhelpen als je daarvoor alleen maar het voer hoeft te veranderen. Om een probleem werkelijk aan te pakken is een heleboel werk en vraagt veel van persoonlijk inzicht, en omgaan met kritiek etc. etc. Dat wil niet zeggen dat je niet bereid bent om dat te doen maar soms lijkt het makkelijker om de schuld bij iets anders neer te leggen. Eigenlijk bedoel je dan: was het maar zo. Net als een pilletje nemen tegen depressieviteit in plaats van het probleem aan te pakken waar het ligt. Snap je? Niet dat je geen pilletje tegen depressie mag nemen, vaak moet je dat ook doen maar toch moet je ook het probleem zelf aanpakken en dat is niet makkelijk.
Je hebt het goed gelezen maar het was niet zo bedoeld.
Voor de duidelijkheid, ik zeg dit niet als kritiek maar je schreef ergens dat je Fins bent en ondanks dat je Nederlands (bijna) perfect is, kunnen er dit soort dingen toch gebeuren. Ik vind je overige opmerkingen en hulp erg waardevol
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door