Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#812753
...mijn man wilde ze al niet voeren, uit empathische overwegingen... ::)

Ik wel, geen probleem!  :P
Maar het was geen succes hier, Breezer vond het niet lekker en heeft een half uur met dat ding door de tuin gesjouwd. Ik maar hopen dat de buren niet al te goed zouden kijken... ;D ;D
Wodka had het al snel verorberd maar leek die avond niet lekker, beetje sloom, niet aanhankelijk, weggedoken in een hoekje aan het slapen.

Ik weet natuurlijk niet of het aan de pikken lag, maar alles bij elkaar opgeteld vond ik het niet voor herhaling vatbaar. Eens, maar nooit weer. Man blij, honden niet rouwig.

Kan het trouwens zijn dat ze van die dingen meer gaan drinken? Viel me op dat ze na het eten veel meer dan normaal dronken.
Door Minna
#812822
Misschien is dit de clue; zat er er wel of geen urineleiders in?
Die moet je dus verwijderen als ze er nog in zitten, wist ik ook niet maar waarschijnlijk waren die ik had wel al klaar voor consumptie, want hier vonden ze het wel lekker...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#813120
Minna schreef: Misschien is dit de clue; zat er er wel of geen urineleiders in?
Die moet je dus verwijderen als ze er nog in zitten, wist ik ook niet maar waarschijnlijk waren die ik had wel al klaar voor consumptie, want hier vonden ze het wel lekker...
Ow...dat heb ik niet nagekeken, dat zou natuurlijk wel een aanleiding kunnen zijn tot meer drinken dan normaal...kan het kwaad?  :-\
Door Ronja
#814448
Zijn stierenpikken hetzelfde als bullepezen? Zo niet, wat zijn bullepezen dan? Vroeg ik me af na een berichtje dat je prostaat en zo nog wat moet verwijderen......Ik dacht altijd dat het een soort pees was in de achterpoot of zo. Het is zo lang? :-[
Door K@rin
#814461
Ronja schreef: Zijn stierenpikken hetzelfde als bullepezen? Zo niet, wat zijn bullepezen dan? Vroeg ik me af na een berichtje dat je prostaat en zo nog wat moet verwijderen......Ik dacht altijd dat het een soort pees was in de achterpoot of zo. Het is zo lang? :-[
Ja, dat is hetzelfde.
Bovenaan de lange pik (ik heb toch moeite met dat woord  ::) :-[ ) zit meestal een homp harder vlees.
Ook gaat er een "slangetje" naar de pik, meestal zit er nog een stuk vlies voorzien van rijkelijk vet omheen.
Die homp vlees is de prostaat, die snij ik er af en droog ik apart.
Het slangetje (de urineleider dus) snij ik er ook tussenuit en gooi ik weg, samen met het vet.
Ik heb ze alleen nog maar gedroogd, rauw geef ik ze niet ......
Ik gebruik het alleen maar als snack .....
Voor 0,25 € vind ik het wel de moeite waard om ze te drogen, maar als je 2 € per stuk moet betalen, dan vind ik het teveel werk + een veel te lange droogtijd (ca. 20 uur) .....
Door Rozemeijer
#814554
Oke....ik mis even iets. Waarom moeten de urineleiders en prostaat worden weggehaald? Ik heb ook van die dingen in de vriezer liggen.....en vrienden hebben ze ook gewoon zo aan de honden gegeven.

Groetjes van Tanja!
Door Rozemeijer
#814592
Juist.......ben benieuwd wat Joey vindt. Maar eh....je droogt hem dan zo in zijn geheel (zijn best fikse dingen!) Mocht Joey hem zo niet eten kan ik dat dan dus ook nog proberen.

Ik moet eerlijk bekennen dat we wel lol hebben gehad.....mijn dochter van 8 had weer sappige verhalen vandaag op school! Haha!

Groetjes van Tanja!
Door Foksuk
#814593
Ronja schreef:.Ik dacht altijd dat het een soort pees was in de achterpoot of zo. Het is zo lang? :-[
Dat dacht ik ook altijd, dat het uit een achterpoot kwam, heb ik mijn hond al die jaren stierenpenis gegeven zonder het te weten  :o  ;D
Door Yvonne K
#814594
Af en toe krijgen mijn honden dit ook, ze vinden het heerlijk en zijn er lekker even meebezig (15-20 minuten).
Geen idee of de urineleiders er nog in zitten. Ik bestelde ze bij Shaweca.
Door Yvonne K
#814596
Af en toe krijgen mijn honden dit ook, ze vinden het heerlijk en zijn er lekker even meebezig (15-20 minuten).
Geen idee of de urineleiders er nog in zitten. Ik bestelde ze bij Shaweca.
Door Rozemeijer
#814599
Ik was zelf al jaren op de hoogte maar merkte wel dat de meeste mensen echt niet weten wat een bullepees is :)Inderdaad denken veel mensen dat het een pees...uit een poot is......de meeste zien hem natuurlijk ook in de dierenwinkels.......gerookt.
Dus eten best veel honden bullepees........en mijn dochter is dan best bereid om even aan de eigenaren (b.v. bij een vriendinnetje) even haarfijn uit te leggen wat het wel is ;)
Veel mensen geloven het ook niet.......die kijken je dan zo medelijdend aan ;D
Nog sterker....ik stond eens in een dierenwinkel...naast de bak met hele bullepezen. Mijn dochter (8) keek eens en vroeg zich dus peinzend af wat het was (grijnzend). Ze houdt wel van drama....het was erg druk. Zegt de verkoper dat het: een spier uit de achterpoot is!  :D We hebben slap gelegen!

Groetjes van Tanja!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door