Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#810811
Ik heb een hond die nu al twee keer allergies heeft gereageerd op visolie. Ik had de visolie dus verbannen.
Nu heb ik een paar dagen wat blikjes vis op waterbasis aan het voer toegevoegd en helaas weer uitslag. Een hele rode plek op zijn buik.
Ik had blikjes Tonijn en zalm en weet niet welke vis de reactie heeft gegeven.

Ik wil aan de ene kant wel proberen om te kijken op welke vis hij reageert, maar aan de andere kant, de reactie is altijd erg heftig en blijft ook lang zitten, dus daar zijn Flynn en ik ook niet erg blij mee.


Nu mijn vraag is een voeding zonder vis ook mogelijk, krijgen ze dan geen tekorten??
of is er nog een andere oplossing.


Groetjes Trudie
Door Minna
#810839
Volgens mij als je hond geen vis voert moet je meer wild voeren omdat in vlees van wild ook omega 3-zuren zitten. Maar ff afwachten wat Lizzy of iemand anders die meer ervaring heeft erover zegt.... ::) maar dat heftige allergie elke keer is natuurlijk ook echt niks.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#810867
Ik zou eerst eens willen zien wat er gebeurd als je verse vis geeft. Mocht het resultaat dan alsnog uitslag zijn, dan helaas pindakaas, dan maar geen vis, maar dan moet je je om3 uit een plantaardige bron halen.
Door Lizzy
#810888
Zelf zou ik niet gauw lijnzaadolie geven. Dat geeft ook vaak reacties. Bovendien is het een niet actieve omega 3 vetzuur die nog in het lichaam omgezet moet worden. Niet ideaal... Wat ik zou doen? Eerst (zoals Angelique al schrijft) verse vis proberen. En als dat niet gaat: zoveel mogelijk wild (zoals Minna al schrijft) of chlorella. Dat bevat ook omega 3.
Door Red_Hunter
#810892
Bedankt voor de antwoorden. Lijnzaadolie krijgt hij meestal al en daarbij geen problemen, maar ik wist dat dit niet de beste keus was.
Ik moet nu eerst wachten tot de plek weer helemaal weg is, voordat ik verse vis kan gaan proberen, maar ik vind dat wel weer eng om te doen, vooral na al die reacties.

Groetjes Trudie
Door 202Spots
#810944
Het is niet altijd mogelijk om wild te pakken te krijgen ;)
Wanneer de verse vis niet gaat,dan is 't misschien makkelijker om gewoon 'n paar keer per week 'n eitje te geven?

~~~
Bij:
Conclusions 
Overall, game meat and range-grazed beef are slightly lower in fat than grain-fed beef. However, when the outside fat is trimmed and portion size controlled, all of these meats can fit into a fat-reduced, balanced diet. With regard to polyunsaturated fatty acids, range-grazed beef and game meat contain more Omega-3 fatty acids than grain-fed beef. Further research may reveal that the level of Omega-3 fatty acids contained in these meats has a positive impact on health, but a definite statement cannot be made at this time. Finally, all of these meats are high in monounsaturated fatty acids, and excellent sources of protein with similar cholesterol contents.

http://ces.uwyo.edu/PUBS/B-920R.htm
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door