Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#81963
ziggy schreef: Hier krijgen Yoko en Ziggy reeds van bij het overschakelen verse vis . Enkele weken terug is'tie er ook uitgekomen. Waarschijnlijk was de vis nog te vers, er was nog geen visreuk te bespeuren. Waarschijnlijk was hij nog niet"bestorven". Dit volledig sterven van alle cellen duurt wel enkele dagen, nadien krijgt de vis een "visreuk". De honden eten nu nog stukken vis, van deze die ik scoorde enkele weken geleden, en alles blijft binnen.
Vissen uit de Noordzee, platte vis en vis uit rivieren en visputten worden ofwel met lange tanden ofwel niet gegeten. Ze halen er meestal hun neus voor op.
Groet,
Vic.
Ja, platte vis vinden ze hier ook niet zo, maar volgens mij hebben ze ook erg veel moeite om zo'n beest op te eten. Ze hebben de gewoonte om alles uit hun bak te halen en dan vanaf de grond te eten. En die platte vissen krijgen ze dan niet meer opgeraapt. Ziet er wel komisch uit. ;)
Door hondenliefhebster
#81973
Frankie kan ook niet goed tegen verse vis, tenminste nog niet. Laatst had ik op de markt verse sardines gekocht. Het waren grote, van zo'n tien a vijftien cm lang. Wist ik veel dat er ook een kleinere soort bestaat (wij eten nooit vis). Enfin, thuisgekomen Frankie en Jaymz beide als tussendoortje een vis gegeven. Jaymz vond het heerlijk en heeft uiteindelijk zelfs drie visjes op: twee voor zichzelf en de derde afgejat van Frank. Dat smaakte naar meer! Frank wist echter niet wat hij er mee aan moest. Rollen in een rotte vis is wel tof, maar zo'n glibberig beest eten? Hij zat op een gegeven ogenblik te trillen van de zenuwen, een ontkopt vissenlijk naast hem op zijn kleed. Daar kaapte Jaymz het dus voor zijn neus weg. En terwijl de laatste met een heerlijk gevulde visbuik zijn mandje opzocht, kotste Frankie de huiskamer en de hal onder. En dat terwijl hij er nauwelijks iets van gegeten had. Maar we houden vol, er liggen nog wat ingevroren vissenlijken in de vriezer .....
Door ~Joke~
#81990
Anna Penta schreef:

Joke, het ligt denk ik niet aan de forel hoor. Ik had Poncho eerder een hele forel gegeven, met goed resultaat. Maar ik denk echt dat ik te veel heb gegeven, wilde er een hele maaltijd van maken en heb daarnaast nog een sardine gegeven. Denk dat het gewoon te veel was. Voor de zekerheid kun je ook een halve forel geven, zeker als je hond rauwe vis nog niet is gewend.
Dan begin ik gewoon maar met een beetje. Ik heb 360 gram, dan laat ik de poezen ook mee genieten ;)
Door ~Joke~
#82258
Vanavond stond rauwe forel op het hondenmenu. Ik heb de forellen gehakselt tot een mooie mousse [eerst nog maar flink fijn en dan de volgende keer gesneden], groente en fruitprut toegevoegd, een handje bessenmix uit de AHvriezer erbij en 50 gr kippenlever, een scheutje zonnebloem olie en een mespuntje spirulina. Het zag er heerlijk uit vond ik zelf. Het smaakte ook voortreffelijk vonden de honden ;-)))). Ik krijg er steeds meer lol in!!
Nu maar hopen dat ze hier niet gaan spugen. De koppen heb ik aan de katten gegeven die er hun neuzen voor optrokken....
Door ~Joke~
#82378
Brrrrrrrr, ik moest me al vermannen door ze in de bek en achter de kieuwen te kijken op zoek naar haken. Ik hou niet van eten dat me aankijkt :-[
Door ine
#82384
balupa schreef: Van die viskoppen kan je boulion trekken voor jezelf of voor de katten/honden.
Mijn honden en katten eten de koppen gewoon op!
Ze beginnen er zelfs mee!
Door ~anna~
#82387
Er loopt hier een hongerige wolf rond die loopt te kwijlen omdat er een pannetje vis op het vuur staat.
Gelukkig zijn de buren naast niet thuis ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door