Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#80318
Vanmorgen voel goede moed naar de poelier voor gemalen kipvleugels voor de honden....De poelier is verdwenen...Volgens mijn zoon al een hele lange tijd.....Dan maar op zoek naar een vleesmolen...Niet te koop in ons dorp...In de supermarkt geen kipvleugel te bekennen.......Echt Barfen is niet voorbestemd voor mij. Hier had ik het vandaag ook bij moeten laten, als echt alles tegewerkt dan is het niet de bedoeling dat ikzelf iets klaar ga maken voor de honden....Nee hoor ipv op bed te gaan liggen met een goed boek moest Joke zonodig doorzoeken. Vlakbij in Tolbert verkoopt een poelier gemalen kip met bot zonder organen. Daar heen gesneld...Halt politie...Gordelcontrole......Geen gordel om...Bekeuring van 45 Euro...Toch nog doorgereden voor het kippengehakt: 2 kg voor 1 euro 50... Daarna nog op zoek naar diepvries vuile pens...Maar wat wil je op zo'n dag??? Niet te koop natuurlijk. Het kippengehakt ligt in de vriezer, nu nog groenteprut, pens en olie aanschaffen. Een echte barfer zal ik wel noot worden, wat een gedoe en wat een boel geld kwijt voor 2 kg kippengehakt....
#80338
In Haulerwijk kun je bij frisia (kippenslachterij) voor 1 euro per kilo kippennekjes, levers, maagjes, en hartjes kopen. Mischien wel leuk om te weten dacht ik zo! ::) En daar hebben ze vast en zeker ook kippenvleugels, alleen weet ik de daar de prijs niet van. :P En donderdags is het hier in Oosterwolde markt, en bij die poelier betaal ik voor 4 kilo kippengehakt 2,50.
#80345
Ollie schreef: In Haulerwijk kun je bij frisia (kippenslachterij) voor 1 euro per kilo kippennekjes, levers, maagjes, en hartjes kopen. Mischien wel leuk om te weten dacht ik zo! ::) En daar hebben ze vast en zeker ook kippenvleugels, alleen weet ik de daar de prijs niet van. :P En donderdags is het hier in Oosterwolde markt, en bij die poelier betaal ik voor 4 kilo kippengehakt 2,50.
Bedankt voor de tip, ik zal hier ook eens op de markt kijken. Waar ligt Oosterwolde ongeveer? Met die kippennekken en zo zit ik weer met het maalprobleem, ik vond dit gehakt wel een goede oplossing.
#80347
harns49 schreef:
Bedankt voor de tip, ik zal hier ook eens op de markt kijken. Waar ligt Oosterwolde ongeveer? Met die kippennekken en zo zit ik weer met het maalprobleem, ik vond dit gehakt wel een goede oplossing.
Oosterwolde ligt vlakbij Appelscha en Haulerwijk, zegt je dat iets? De kippennekken knippen we in hapklarebrokken met een snoeischaar. Want ik durf ze zo niet te geven, omdat ze, :o ze hier zo heel inslikken.
#80397
Ja dan weet ik ongeveer waar het ligt, bedankt!! Ik moet ook alles in kleine hapklare brokken voeren want die van mij hebben hun gebitten alleen als versiering :-\
Ze zijn zo gulzig dat ze alles heel doorslikken.
Door An
#80571
Om je wat op te beuren, toen wij hier begonnen, heb ik zeker een maand lang. elke dag slagers, slachthuizen, e.d. afgeschuimt op zoek naar eten voor de honden. Nu na een maand of 4 heb ik eindelijk alles aan schappelijke prijzen ;) Dus het lukt wel hoor. Ok ik moet er soms een eindje voor rijden, maar ach daarom is de vrieskist er om grote hoeveelheden mee te brengen he ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door