Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boeff
#791755
Hallo even een berichtje van Boeffie.
We hebben het een en ander opnieuw berekend.
Hij krijgt nu 1% van zijn orginele gewicht dat is 16 kilo, hij is nu wat afgevallen en weegt nu 19,75 kg.
50 % vleesbot = 80 gram per dag
15 % groente =24 gram per dag
15 % orgaan = 24 gram per dag
20 % spier = 32 gram per dag
vis lust hij niet en als groente krijgen we er alleen bonen uit blik erin de rest van alles wat we geprobeerd hebben laat hij dus gewoon liggen.
Ik hoop dat we het zo goed doen, orgaan en spier vlees varieren we.
En zijn van plan 1 keer per week vuile pens te geven.
Hij krijgt dus nu 160 gram per dag.
Groetjes van Boeffie.
Laatst gewijzigd door boeff op di 10 jul 2007, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#791900
160 gram per dag klinkt al een stuk beter! Percentages zijn prima. Lust Boeffie ook geen gekookte pompoen, gekookte broccoli, gekookte snijboontjes, gekookte witlof enzo? En dat dan gemengd met wat vlees? Want sperziebonen uit blik.... Dat is wel heel erg eenzijdig.

Van de rest van je menu durf ik niet veel te zeggen omdat er niet bij staat wat voor vleesbot, wat voor vlees en wat voor orgaanvlees je geeft.
Door pallas
#791939
Zoals Lizzy al zei: groente eventjes koken. Veel honden lusten het dan wel :) Het nadeel van sperciebonen uit blik is ook nog eens dat ze behoorlijk wat zout bevatten, veel te zout voor je hond vind ik. Misschien vindt hij pens wel erg lekker , dan kan je er wat gemalen pens doorheen doen, vaak willen ze dan wel de groenten eten :)
Door boeff
#826964
:D
Hier weer eens een berichtje van boeffie, het gaat nu enorm goed, we hebben een vast dieet en hij weegt nu 17 kg meer hoeft er ook niet af want hij voelt zijn eigen weer goed en het gaat goed, de dierenarts is erg tevreden en wij dus ook.
Groetjes Boeffie
Laatst gewijzigd door boeff op ma 17 sep 2007, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
#826981
Hee dat is heel mooi!! ;D Veel plezier nog met je slanke gelukkige hond!  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door