Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Henk en Donja
#787819
Ah ik ben dr al achter, we hebben in de schuur nog een zak gedroogde koemest korrels staan en die heeft ze losgetrokken en in gerolt blijkbaar. Heel stom eigenlijk, maar dat is dus op haar koppie in haar vacht blijven zitten, die is blijkbaar zo dicht. Nouja flink uitgeaait en heel voorzichtig schoongepoetst en het is nu weer weg. Er zat nog best wat van die troep verstopt in haar vachtje.

Maargoed, zon zak koemest korrels ergens laten slingeren is natuurlijk ook niet zo slim met zon hondje in de buurt.
Door Nelly
#787855
En vooral niet als dat hondje zo vaak gewassen wordt, dat dier wil natuurlijk van die shampoolucht af.
In principe was ik mijn honden ( Zwitserse Witte Herders)nooit en je ruikt ze eigenlijk ook nooit, ook niet als ze natgeregend zijn. Ze krijgen allebei kvv en barf.
Door jaap/bruno
#787889
Ben vanavond even naar de da geweest en de reuk is afkomstig van een huidprobleem. Mijn hond heeft een hele gevoelige huid volgends de da, dit in combinatie met extreme rui.
De geur is afkomstig van gistvorming op de huid doordat bacterieen vrij spel hebben, heb antibiotica meegekregen en het advies om hem een keer te wassen met groene badedas.
probleem zou met een dag of 10 weg moeten zijn!
Dus even afwachten!
Door Mevroi Kruim
#787900
jaap/bruno schreef: Ben vanavond even naar de da geweest en de reuk is afkomstig van een huidprobleem. Mijn hond heeft een hele gevoelige huid volgends de da, dit in combinatie met extreme rui.
De geur is afkomstig van gistvorming op de huid doordat bacterieen vrij spel hebben, heb antibiotica meegekregen en het advies om hem een keer te wassen met groene badedas.
probleem zou met een dag of 10 weg moeten zijn!
Dus even afwachten!
Hier snap ik dus echt niks van, antibioticum tegen gist/schimmel. Antibiotica werken alleen tegen bacterien,t egen schimmels en gisten werken fungiciden.
Door Henk en Donja
#788387
Kruimel schreef: Hier snap ik dus echt niks van, antibioticum tegen gist/schimmel. Antibiotica werken alleen tegen bacterien,t egen schimmels en gisten werken fungiciden.
Lijkt me ook, maar kun je niet gewoon een anti-roos sjampo gebruiken? Of is groene badedas anti-roos?

Gewoon roos bij mensen wordt ook veroorzaakt door schimmels dus.
Door Nelly
#789424
Groene Badedas werkt vooral zuiverend; als je bijv. een ontstoken wondje hebt, en je baadt ermee een paar keer in de Badedas, is de ontsteking meestal gauw over.
Door Decibels
#789425
jaap/bruno schreef: even een vraagje, ik heb mijn hond vanaf pup op kvv en een gedeelte barf staan. het valt mij opdat de hond nu een sterke hondengeur heeft. :-\   Kan dit een gevolg zijn van zijn eten?
Ik was hem toch regelmatig maar meestal is de geur na een week of 2 weer terug.
Mijn vorige hond van hetzelfde ras rook je eigenlijk zelden ( kreeg brokken )
Iemand hier ervaring mee?
door het wassen haal je wel de talg weg, met als gevolg dat er meer talg gevormd wordt. Hond voelt vettig aan, jij gaat weer wassen, enz. En zo kun je in een vicieuse cirkel terecht komen
Door Mevroi Kruim
#789598
Decibels schreef: door het wassen haal je wel de talg weg, met als gevolg dat er meer talg gevormd wordt. Hond voelt vettig aan, jij gaat weer wassen, enz. En zo kun je in een vicieuse cirkel terecht komen
Ik heb er geen verstand van, maar volgens degenen die dat wel hebben, nl de trimmers hier op bv, is dat niet waar mits je de goede shampoo en wastechniek gebruikt.
Door tessa
#789796
Je kunt inderdaad wel vaker wassen, als je maar een goede shampo gebruikt, deze tasten de vetlaag nauwelijks aan.
Wat bij dogachtigen ook een vieze lucht kan veroorzaken is het traanvocht, dit blijft in de gezichtsplooien zitten en veroorzaakt een zurige lucht die heel indringend is .
als je de plooien een keer per dag schoonmaakt met een traanstreepremouver en dan een beetje vaseline in de plooien smeert dan wordt het een stuk beter
Door Lizzy
#789803
AB tegen schimmels en gisten? Ik mag hopen van niet, dat je geen AB maar iets anders hebt meegekregen. AB werkt echt helemaal niet tegen schimmels en gisten. Ergo, AB maakt dit soort problemen alleen maar erger! Want, je verlaagt de algemene weerstand van het dier. Je verpieterd de darmflora. Waardoor schimmels en gisten juist welig kunnen tieren. Heb je niet iets anders meegekregen? Een schimmel/gist-dodend/werend middel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door