Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ursula.v.gelder
#779931
ik wilde eerst een naam met een L omdat de bullterrier lodewijk heet en de bulldog lotje (moet je de gezichten zien in het bos ...als je lotje roept en er komt ineens een mega bulldog de hoek om rennen :2funny:
ik ben dol op "belagelijke"namen, zeker bij de rassen die we nu hebben moet je zorgen dat de mensen eerder een glimlach krijgen dan argwaan zoals bij bv de naam tyson.

Lodewijk moeten mensen ook altijd lachen. krijg je antwoorden als lodewijk den 3de? ....nee den eerste ;D
onze vorige theemuts bullterrier die vorig jaar overleden is heette al jetteke op de stamboom...nou dat was ment to bee ;)

en toen kwam ewout dus met jakkiebah, we hebben hier in een deuk gelegen....we wilden sowieso geen lief schattig naampje als lilly of zo dus ach dan maar van de L afwijken.... het past gewoon bij haar en de fokker vertelde dat ze al luisterd naar haar naam terwijl ze net 4 wkn is.
Door Remke
#780369
Ja Kuif en de wawa meiden eten gewoon lams- en geitenribben, haas (poten en karkas) kwartel, eendennekken, kippennekken en -vleugels en gewoon vlees en Carnibest. Gaat goed maar nu ik er overnadenk heeft Kuif wel problemen met een flinke lap vlees. Dat krijgt hij niet goed weg ws omdat hij tussen zijn hoektanden en grote kiezen alleen 2 hele kleine puntvormige kiesjes heeft en verder niets. Voor de meiden is het geen probleem.
De ribben moeten natuurlijk niet te hard zijn maar dat is voor elke barfhond. Alleen kippendijen vinden ze te groot, dat botje ook.

Voor de geinterreseerde een foto van Kuifs smoeltje http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... uren30.jpg
Laatst gewijzigd door Remke op ma 18 jun 2007, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ursula.v.gelder
#780679
tof bedankt heb je ook al een pb gestuurd ;)
Nou hoop dat we nog iets van het finse barfforum iets horen want ben wel heel benieuwd naar hun bevindingen en ervaringen op huid en tand gebied met barf.
Door ursula.v.gelder
#783309
heee minna, al iets gehoord van reactie op de finse barfplaats??

neem trouwens aan dat daar alles in het fins gaat en voor mij dus niet te lezen is, of doen ze veel in het engels?? (zal wel niet)

ik ben zooo benieuwd vooral ook omdat bij chineesjes toch wel het gebit vaak een probleem is, niet alleen onvolledige gebitjes maar ook zwakke, en dat laatste wijd ik dan toch aan de brokken.... ben zo benieuwd naar hun ervaringen.
zou het zo tof vinden als ik dadelijk een chinees heb van een paar jaar met een mooie rij blinkende witte tandjes :D

verder ben ik al bezig een mooi menuutje samen te stellen en de fokker komt me zo tof te gemoed dat ze de pups nu als bij voeding energique geeft....de schat.
ik ga morgen weer even bij haar langs en lekker puppyknuffelen en foto's maken ;D

nou hoop dat je iets gehoord hebt.

groetjes ursula
Door Minna
#783453
Hoi, ik ben vandaag hele dag naar de NK agility geweest, nog even adminstratie voor morgen klaar gemaakt voor onze eigen onderlinge wedstrijd, ga nu ff slapen, morgen vroeg weer om zeven uur de deur uit, en dan ga ik kijken en vertalen!  ;D
Ik zag ook foto's van een chineesje van de huid, van voor en na barfen, jeetje wat een verschil...die ( en sommige andere voor en na-foto's) wou ik ook op mijn hondensite zetten, maar ga eerst even toestemming vragen, en als ze ja zeggen kan je ze op m'n site zien anders doe ik je een pb-tje maandag morgen of zo... ;)
Door ursula.v.gelder
#783466
:groupwave2: geweldig!!! je bent een schat dat je al die moeite doet, maar zal er ook zeker iets mee doen, ik denk dat de fokker ook wel heel geinteresseerd zal zijn die foto's eens te zien.

nou ik wacht geduldig af.
groetjes ursula

en anders wordt het tijd dat ik fins ga leren ;) ben al eens een blauwe maandag met zweeds bezig geweest :D
Door Minna
#784078
Ha ha, dat helpt nog niks...lijkt helemaal niet op elkaar! ;D
Ik had nog geen antwoord dus ik kijk vanavond nogmaals.
Door Minna
#785357
Hihi, zij kent ook de fokster van je pup, en denkt dat het een mooie en leuke hond zou worden! Hier even de foto's, misschien ook leuk/leerzaam voor anderen...
copyright foto's: reeta
Afbeelding
huid bij brokvoeding
Afbeelding
in de volgende antwoord foto's na het overstappen naar barf
Door ursula.v.gelder
#785713
helemaal super allemaal, en hoe meer info van andere gebruikers in finland des te beter, mijn fokker kon reeta trouwens ook en wist dat ze ook engels kon dus misschien dat er nog wel een persoonlijke mailwisseling zal volgen.

De foto's kwamen super van pas, op het chinesen forum zat namelijk een pup die spontaan helemaal onder de pukkels zat zoals op de 2de foto, de resultaten die ik liet zien was voor haar toch echt wel een eye-opener om ook vlees te gaan voeren (ze gebruikt nu al een combi van brok en energique,
(de uitslag was begonnen door een compleetvoeding met pens.....) maar ze zal nu de brok helemaal laten vallen en misschien zelfs barf gaan doen omdat ze dan helemaal precies kan zien wat de pup krijgt.
heb haar al aangeboden haar te helpen met het menu en inkoop adressen etc.


dus helemaal super, weer een hondje aan de barf ;D
Door Chi-Girl
#785754
De stelling dat chineesjes slechte tanden zouden hebben door brok is natuurlijk uit de lucht gegrepen  ;).
Pp's hebben doorgaans beduidend betere en completere gebitten dan de naakten, er is zeer zeker een link tussen de qualiteit van de gebitjes en het naakte gen.
Je moet ook mazzel hebben met de lijnen van je hond, er is in het verleden te vaak gefokt op andere zaken dan gebit, en dat fok je er niet ff in twee generaties weer uit helaas. Gelukkig letten de fokkers er nu weer goed op!
Chico is nu 9.5 en het feit dat ie nog tanden heeft vinden veel fokkers al een wonder ;D.
Wat ik ook doe , tandsteen komt er zo snel weer op dat het geen zin meer heeft om te saneren , ze worden alleen nog maar lichtjes schoongemaakt als ie toch al onder narcose moet voor iets anders. En bij sanering sneuvelen altijd wel weer tanden, er zit haast geen wortel aan dus het is heel moeilijk om ze goed schoon te kunnen maken zonder dat ze eruit komen.
Vuile tanden krijgen ze door verkeerde voeding ( ik kreeg hem pas toen hij 4 was ) maar hij krijgt ze nu evengoed, terwijl ik bij de chihuahua's en bij Billy duidelijk zie dat ze juist dankzij de cb en een lekker stukkie barf zo af en toe blinkend schone tandjes hebben. Chico eet precies het zelfde en toch zijn zijn tanden echt een ramp. Hij is gewoon een "old school" th chineesje, dat gebit neem ik maar op de koop toe.
Ik durf er nu al veel geld op te zetten dat ik bij Billy ( die hhl is en nu al een beduidend beter gebit heeft dan zn opoe) deze problemen totaal niet hoef te verwachten. Maar die zou hij ook niet krijgen als ie brok at hoor  ;)
Door Fido
#785795
Eindelijk reactie van Fido, lees het nu pas ;)

Een chineze bloterik  :smitten: :smitten: :smitten: en wacht maar af, mannen worden nog meer verliefd op het karakter van deze mafkezen dan jij ;) (ik spreek uit ervaring :-X)

Heel veel plezier met dit pupje!

Je hebt al antwoord gehad van mede eigenaars van bloterikken.
Onze Chinese naakthond Eddie eet alleen rauw vanaf pup. Lappen vlees daar heeft hij moeite mee maar lamsribben krijgt hij weggewerkt. Een kleine strot lukt ook.
Eddie heeft bijna een compleet gebit, hij mist alleen twee boven voortanden waardoor het net Rob de Nijs is ;D
Eddie heeft een baby zachte huid.

De vader van Eddie zat onder de pukkels en meeëters en de fokker is deze hond rauw gaan voeren. Huid is helemaal gaaf geworden! Al hun honden worden nu rauw gevoerd en de aankomende nesten gaan ook rauw gevoerd worden  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door