Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#796619
Mogens Eliasen vertelde tijdens een lezing (en volgens mij staat het ook in z'n boek) dat hij een keer een zak pens vergeten was, ik geloof een week ofzo, totdat het toch wel erg begon te stinken en hij de zak weer vond. Pens aan z'n honden gegeven, hap-schrok-weg geen enkel probleem.
Was goed voorverteerd  :-X
Door amiwoods
#797691
ik haal mijn pensen of op de slachtdag of ik laat ze invriezen, maar zou het kunnen dat er geur verschil zit een mannelijk en vrouwelijk dier.
bij schapen bekent maar is dit ook bij koeien/stieren zo.?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#797795
Kruimel schreef: Mogens Eliasen vertelde tijdens een lezing (en volgens mij staat het ook in z'n boek) dat hij een keer een zak pens vergeten was, ik geloof een week ofzo, totdat het toch wel erg begon te stinken en hij de zak weer vond. Pens aan z'n honden gegeven, hap-schrok-weg geen enkel probleem.
Was goed voorverteerd  :-X
Ik zou dat ook doen  :-[
Hoe meer de pens stinkt, des te lekkerder ze 'm hier vinden. Ik heb eens een vergeten stuk lamspens en wat darmen na een week (met temperaturen van boven de 30 graden) in de tuin begraven omdat de vuilnisman net de dag ervoor geweest was. Een dag later hadden ze het opgegraven en er heerlijk van staan smullen. Nooit last van gehad.
Door crutz
#797843
hier ook zo hoor,
in het najaar/de winter wil ik nog wel eens als ik pens over heb wat niet in de vriezer past dit buiten in een ton bewaren voor een week of zo en dit zonder problemen, ja t stinkt wat meer, vandaar in die luchtdicht af te sluiten ton
Door amiwoods
#797944
crutz schreef: hier ook zo hoor,
in het najaar/de winter wil ik nog wel eens als ik pens over heb wat niet in de vriezer past dit buiten in een ton bewaren voor een week of zo en dit zonder problemen, ja t stinkt wat meer, vandaar in die luchtdicht af te sluiten ton

als je het over hebt kan je er ook reepjes van maken en het drogen in de buitenlucht dan heb je na een aantal weken pensstaafjes ;)
Door tieneke
#798617
Ik had vanavond toch een bak met pens  ::)
Zat in een afgesloten grote bak in het plastic verpakt en stond sinds gistermorgen op het aanrecht...bij het openen ging ik haast tegen de vlakte!
Tara slikte het grote stuk in 1 keer door en Tinus lag toch een partij te piepen terwijl hij de lap soldaat maakte  ::) ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door