Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#771857
Onlangs de droogmachine gekregen en vandaag voor het eerst uitgeprobeerd met long en pens..... in een woord SUPER!!!!  Zelf manlief vond het lekker ruiken in de garage toen hij thuiskwam :-X  :P
Nu heb ik een vraagje: Ik heb nog een luchtpijp liggen, kan je die in plakjes snijden/knippen en drogen? Ik heb geen idee, het is toch kraakbeen dacht ik dus ik weet niet of dat ook kan  ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#771869
Ja kan goed, gewoon in schijfjes of platte plakjes snijden. Voor ee langere houdbaarheid is het wel slim om het meeste vet eraf te snijden. Hier vinden ze het helemaal sjoepiedepoepie als ik de ringen ook nog eens bestrooi met zeewier of knoflookpoeder.
Gebruikersavatar
Door pike
#771927
Angelique schreef: Ja kan goed, gewoon in schijfjes of platte plakjes snijden. Voor ee langere houdbaarheid is het wel slim om het meeste vet eraf te snijden.
Dank je dan gaat die er ook op!
Hier vinden ze het helemaal sjoepiedepoepie als ik de ringen ook nog eens bestrooi met zeewier of knoflookpoeder.
Ja wat wil je dat is  dan ook haute quisine  ::)  Ze zijn hier al snel tevreden hoor, ze gingen uit hun dak voor de onversierde gedroogde pens  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#771986
Nee geen wasdroger maar een voedseldroger! Om zelf bijvoorbeeld je trainingssnoepjes voor de hond te maken. Maar je kan er ook voor jezelf dingen op drogen zoals schijfjes appel maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. ;)
Door tieneke
#772001
lightning schreef: ik ken het niet wist niet dat het bestond. is zo'n apparaat groot? :-[
http://www.droogmachine.eu  ;)
Door tieneke
#772021
lightning schreef: dank je ;) ik kende het niet. prijzig apparaat wel.... waarom zou je iets drogen dan? of is het dan makkelijker te bewaren?
Met een droogmachine kun je zelf gezonde snacks drogen voor je hond of kat,het vlees/vis koop je vers zodat je weet wat er precies inzit  ;)
Het is mits goed gedroogd weken te bewaren,of na het drogen meteen invriezen.
Gebruikersavatar
Door pike
#773058
Vandaag de luchtpijp in plakjes gesneden (had wel wat weg van inktvis :-X) en jawel, dat is idd een njammienjammie super snack!  ze gaan er nog op liggen kauwen ook! Ik ben écht blij met mijn droogmachine!
Gebruikersavatar
Door Kruimel
#3443352
Ik snijd het niet in plakken ik laat ze gewoon heel, vindt de hond lekker om op te kauwen. ik droog ze gemiddeld 36 uur en ik heb een best professionele droger en die tijd heeft het echt nodig. En daarna bewaar ik ze gewoon maanden. Het enige wat ik doe en dat is net als dat je voor je planten moet zorgen is ook voor bijvoorbeeld de luchtpijp de haargeel (overal waar wat vet aan zit) daar moet je voor blijven zorgen dus één soms 2 keer per week ga ik even de kisten na, droog ik eventueel iets vochtiger geworden luchtpijp weer droog. Dit is bij mij nog niet gebeurd maar als dat gebeurt dan droog je het weer op en mocht het zo zijn dat je denkt. Dit is wel te nattig gelijk eruit halen en je hond dat als eerste geven. En mocht het te veel zijn vries je het in dat is wel het laatste wat je moet doen natuurlijk maar het kan eventueel wel, want weggooien is zonde :)
Door Chouka
#3443360
Een runderluchtpijp snijd ik in 2. Dan is het een grote snack. Droog blijft dat jaren goed. Alleen in de coronalockdown heb ik zoveel gedroogd dat het voor 2 jaar is. Anders is het binnen het jaar op.
Ooit droogde ik ook ringetjes van 2 à 3 cm. Samen met langere stukken. Mijn Duitse herder ging mee de kelder in en gaf aan dat hij een groot stuk wilde. O.K. dus, volgend jaar en later alleen grote stukken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door