Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door schnüggerli
#770954
vrijdag allemaal lekker vlees gehaalt.
en een lekker vlees bot ,maar hij wil hem niet??
Afbeelding
weet er iemand raad??
hij heeft er in totaal 10 min aan geknabbelt, ik heb hem 2 dagen laten liggen!
Door Minna
#770958
Dat lijkt mij een dijbeen, dat vinden veel honden errug hard, om te beginnen zou je een vleesbot kunnen proberen, dus een lamsboutje/ ribben o.i.d. Kan je hond al karkassen kauwen?
Kijk ik heb altijd al bvb rundergewrichten gegeven aan mijn honden dus die knagen een lamskop ook binnen drie kwartier weg, maar als je hond nog niet zwaar werk gewend is dan wat voorzichtiger mee beginnen. Het botten kraken kost behoorlijk wat kracht van de kaakspieren en dat moet wel opgebouwd worden!
Door schnüggerli
#770967
hij heeft wel vaker een lams rib gehad die gaat helemaal op.
ik dacht dit is een bot om even lekker aan te knabbelen,niet om helemaal op te eten.
maar hij is er bijna helemaal niet aan geweest :-\
hij is sinds 14 april alleen misschien heeft dat er wat mee te maken ..anders laggen ze samen op een matras buiten te knabbelen!
Door Minna
#770976
Okay als je al ribben heb gehad zou je stapsgewijs zwaardere werk kunnen gaan geven, weet niet zo goed wat nu het volgende stapje zou kunnen zijn, maar de meer ervarener waarschijnlijk wel...
Die van ons heb ik gewoon gelijk ribben gegeven, zalmkoppen, lamskoppen e.d gegeven maar zoals gezegd die zijn kauwen wel gewend. En ja het kan zijn dat omdat hij nu alleen is de competitie elemant weg is en daarom het eten wat minder belangrijk, andersom zie je het ook wel, honden die niet willen eten en in een roedeltje terecht komen gaan wel dooreten....
Door 202Spots
#770979
Ik denk dat je 'n hele verstandige hond hebt dat ie 't met 10 min knabbelen wel bekeken had!
Dit is 'n poot bot en daar kan je wel het beetje vlees of vet vanaf laten trekken,maar de bot zelf is veel te hard om te kluiven en kan 'n tande breker zijn.
Na 10 min weg gooien of liever helemaal niet meer zo'n bot geven.

Wanneer het beleefde kluivers zijn,dan kan je eventueel 'n in de lengte doorgezaagde bot geven waar ze de merg uit kunnen halen, maar dit alleen geven wanneer ze NIET aan de bot zelf gaan knagen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door