Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#76866
Breezer schreef: Ik heb het fruitprutje zelf geproefd, maar was absoluut niet zuur. De sinaasappel was een overrijpe perssinaasappel. Maar misschien dat de yoghurt wel erg zuur was.

Het groente prutje wat ik wil geven is 100 gram. Dat is toch niet veel?? En het vlees is een goeie 200 gram, als ik dit dan door elkaar meng dan zou hij het toch wel eten??

En anders maar niet hoor, dan gooi ik de groente prutjes weg. En dan doe ik het vlees wel mengen met Duck, want weg gooien vindt ik ook zonde.

En ik denk dat hij het fruitprutje misschien zonder yoghurt wel lekker vindt.

Als hij het weekend goed door komt na het visprutje dan krijgt hij maandag z´n vlees en groente prutje. Dus dan zal ik dan wel weer een verslagje uitbrengen.
Tja...zelf zou ik zeggen gooi alle prut maar weg. ::)
Geef anders om te beginnen 1 of 2 eetlepels groente inplaats van 100 gr. en als ie 't lekker vind kan je meer gaan geven.
b.t.w
De Groentemix en Fruitmix kan je ook in kleine porties invriezen. ;)
Ik maak geen prut en weet niet of de prut bevroren kan worden,dus misschien kan iemand anders je daar meer over vertellen :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 09 apr 2004, 05:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#77186
De mixen kun je (zonder yoghurt/olie) best invriezen hoor, in van die ijsblok-bakjes. Een blokje per maaltijd is dan meer dan genoeg. Het vlees kun je ook per portie invriezen. In diepvrieszakjes, hup de vriezer in. Dan kun je ook af en toe een maaltijd vervangen door zelfmaak.

Edit: speciaal voor Dory: met prut gaat dit ook wel, het invriezen ;) ;D.
Laatst gewijzigd door Janet op vr 09 apr 2004, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#88374
Nou ik ben er inmiddels achter dat Breezer mijn vleesprutje dus niet te eten vondt. Hij nam er 3 likjes van en stond me heel zielig aan te kijken van moet ik dat echt eten?? De kipfilet met kuikenlever was wel lekker, maar dat had ik ff gekookt met een beetje rijst en wat groenteprut erbij.
De vis vondt ie helemaal geweldig, hij is zelfs nog 6x terug gelopen om te checken of z´n bak echt leeg was. Dus vandaag heb ik op de markt een mooi stuk zalm voor een aardig prijsje gekocht, en ik heb nog een blikje met een tonijnmoot. ff mixen en Breezer zal weer smullen. Ik denk dat ik nog wel een keer een stukje vlees van het een of ander zal kopen en dat in stukjes snijden en kijken of ie dat lust. Maar anders wordt het gewoon Duck en 1x in de week een vis smulmaaltje.
Ach misschien is dat monster van mij wel gewoon te verwend.
Door Truus
#88381
Nou...daar sta je dan ::) heb je zoveel moeite gedaan en....eten ze het niet :-\.

Misschien moet je het de eerste keren een beetje met warm water mengen.
Misschien is het te koud?
Door Breezer
#88415
Truus schreef: Nou...daar sta je dan ::) heb je zoveel moeite gedaan en....eten ze het niet :-\.

Misschien moet je het de eerste keren een beetje met warm water mengen.
Misschien is het te koud?
Nou idd zo stond ik dus, al dat gekledder voor niks. Maar ik heb het tweede prutje een minuutje met de rijst gekookt dus dat het te koud was zou haast niet kunnen. Waarschijnlijk heb ik er iets door gedaan wat meneer dus niet lekker vindt. Aan het gehakt kan het niet gelegen hebben, want daar krijgt ie wel vaker een stukje van als ik gehaktballen aan het maken ben. Misschien toch het hart of de lever geweest. Ach geen punt hoor, jammer maar dan maar vis.
Door qyan
#88522
;D qyan houdt ook absoluut niet van groenteprutjes.
we hebben het weleens geprobeerd.
eerst potjes babyvoeding ;D die vond ie wel lekker.
toen ging ik zelf aan de slag. gekookte groente vindt ie dus wel lekker, maar rauw ::)
rauw kijkt ie me aan met een kop van: vergiftig je eigen zooitje maar, maar mij niet ;)
dussuh, hier geen groente en fruit mixjes of wat dan ook.
ik eet het zelf allemaal wel.
qyan kreeg eerst naast zijn KVV 1 visdag met echt alleen maar vis. niets erbij.
nu komt daar nog 1 knutseldag bij met rauwe botten met vlees en dergelijke.
maar groente en fruit, nee, moet ie niet, dus krijgt ie ook lekker niet. ;) ja af en toe een stuk appel zo uit het vuistje. heeft ie weinig aan, maar ach ;D
Laatst gewijzigd door qyan op do 29 apr 2004, 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door