Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door simplythedogs
#766925
Ik heb de groentenlijst van (euhum) Dori (was het geloof ik toch... :-\) mooi geprint en in mijn keuken gehangen om te weten, wat ik nu wel en wat niet en in welke combinatie mag/kan gebruiken.
Nu valt mij wel op, dat in deze lijst eigenlijk alle koolsoorten staan, terwijl in sommige topics hier het (overmatig) gebruik van kool afgeraden wordt. Diegene, die geen of weinig kool gebruiken, zeggen, dat sommige honden daar jeuk van krijgen. Tot hiertoe heb ik daar bij mij nog niets van gemerkt en nu kom ik dan bij mijn vraag: zijn er andere reacties of zelfs ziektes, die mijn honden riskeren, als ik hen kool geef ?

Bedankt om mij even in te lichten  ;)

Groetjes
Marion
Door 202Spots
#766973
Kool hoort tot de cruciferious familie hier in de link kan je alle groentes vinden die er onder vallen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cruciferous_vegetables
Broccoli,bloemkool en spruitjes horen er ook bij.
Hier hebben ze ook geen jeuk van deze groentes terwijl ik ze altijd door de mix doen.
Naast de vitamientjes, heeft het ook kankerbestrijdende stoffen,maar wanneer je TEveel geeft,dan kan dat nadelige werking op de schildklier functie hebben.(dat zou minder nadeel hebben wanneer de groentes gekookt worden,maar daarmee verlies je weer de goeie eigenschappen van RAUW)
Dus net als met alles waar TE voor staat, ook van deze groentes niet TEveel TEgelijk van geven.
Maar in lekkere combinatie met 'n stelletje  andere groentes is het voor mij onmisbaar!
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 25 mei 2007, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#767368
Ik ben om een andere reden voorzichtig met kool in de groentenmix.
en deze heeft puur te maken met de niet al te lekker ruikende luchten die na een maaltijd met relatief veel kool verspreid worden.... :) (en neusdichtknijp smiley)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door