Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#75193
Vol frisse moed ging ik in het telefoonboek op zoek naar slachterijen bij mij in de buurt.
Ik belde de eerste: hij deed een beetje kortaf en stug toen ik vertelde wat ik allemaal nodig had. Vervolgens vroeg hij of hij mocht vragen waar ik het voor nodig had, en ik zei voor de honden. ''O, zei hij, maar wij slachten alleen koeien." En hij hing zo snel mogelijk op.
De volgende was nog stugger en had er volgens mij helemaal geen zin in, op het onbeschofte af eigenlijk.
De derde was een Islamitische slager die alleen hele of halve dieren verkocht, volgens mij ook geen kip, maar was wel iets vriendelijker. Nu staan er nog twee op mijn lijstje, en moet ik eerst maar weer wat moed verzamelen....ik heb ook het idee dat ze het nogal raar vinden dat ik het nodig heb voor de honden.
Zeggen jullie dat gewoon of vertellen jullie iets anders?
Ik was nl. al eerder bij een slachterij geweest en daar kreeg ik gelijk allerlei commentaar en daar heb ik dus helemaal geen zin in.
Door Lizzy
#75199
Veel slachterijen wensen NIETS met particulieren te maken hebben (behalve die mini's, die zien er soms de lol van in). Jammer, maar helaas. Het beste ga je langs bij slagers, leg je uit wat je nodig hebt en waarom en vraag je of zij je kunnen helpen. En bij Islamieten moet je zeker gewoon naar binnen lopen en bekijken wat ze hebben, aanwijzen en kopen. Bellen heeft gewoon geen zin.... dat geldt overigens voor veel zaken. Niet bellen maar langs gaan (en je vriendelijkste glimlach opzetten ;D).
#75206
Wat is je binnenkomvraag?

Op mijn vraag of ik bij hun ook slachtafval voor de hond kan kopen heb ik nog nooit een bot antwoord gekregen.
Als je bij een slager langsgaat, dan is het het handigst als het een zelfslachtende is, die hebben spullen zat voor de hond. De andere slagers moeten het apart voor je bestellen en daar hebben ze ze geen zin, of je moet er weer vrij veel voor betalen.
Door Lind@
#75246
Ik dacht, ik bel eerst even voordat ik overal voor niks aankom, maar zo gaat dat dus.....sowieso ga ik nog wel een keer naar die Islamitische toe om even te kijken.
Mijn openingszin was dat ik één en ander nodig had.
Ik ga gewoon verder op zoek, met alle tegenslagen van dien!! Via Barfplaats heb ik ook iemand gevonden met wie ik evt. meekan. ;)
Door Jose
#75252
Bij mij het zelfde verhaal hoor. Het zal wel aan de streek van het land liggen ik heb er tot nu toe eentje maar dat wist jij al. Hier in de dorpen eten ze de beesten met huid en haar op denk ik. LOL. Maar ik heb je al een berichtje gestuurd hoe en wat.
Door casangio
#75479
Sunna schreef: Vol frisse moed ging ik in het telefoonboek op zoek naar slachterijen bij mij in de buurt.
Ik belde de eerste: hij deed een beetje kortaf en stug toen ik vertelde wat ik allemaal nodig had. Vervolgens vroeg hij of hij mocht vragen waar ik het voor nodig had, en ik zei voor de honden. ''O, zei hij, maar wij slachten alleen koeien." En hij hing zo snel mogelijk op.
De volgende was nog stugger en had er volgens mij helemaal geen zin in, op het onbeschofte af eigenlijk.
De derde was een Islamitische slager die alleen hele of halve dieren verkocht, volgens mij ook geen kip, maar was wel iets vriendelijker. Nu staan er nog twee op mijn lijstje, en moet ik eerst maar weer wat moed verzamelen....ik heb ook het idee dat ze het nogal raar vinden dat ik het nodig heb voor de honden.
Zeggen jullie dat gewoon of vertellen jullie iets anders?
Ik was nl. al eerder bij een slachterij geweest en daar kreeg ik gelijk allerlei commentaar en daar heb ik dus helemaal geen zin in.
't Is zeker onder de rivieren, ik snap het, maak het ook mee, hier zijn ze dus duidelijk een beetje "wereldvreemd", trouwens ook hier over de grens zijn ze hetzelfde, je moet het net maar treffen, denk ik maar. Maar boven de rivieren zijn ze wel wat gewend, merk ik, daar kun je alles kopen en zelfs ook nog veel gratis krijgen. Laatst was ik bij de Groene Weg en vroeg om botten en die haalde hij uit zijn ton, speciaal voor botten want die lagen er alleen maar in en hij woog ze af, 2 Euro de kilo mevrouw. Ik had ze nodig dus ik heb ze gekocht, maar het is wel het toppunt vind ik. Er zat nog niet een velletje aan. Nou ja, die honden vinden het lekker dan geef ik ze een bieflap, of succade lap erbij, maar het zit me niet lekker van die Groene Weg. Ze hebben ook nog eens een monopolie positie want zoveel bio slagerijen zijn er niet. ;D ;D
#75487
CaSanGio schreef:

't Is zeker onder de rivieren, ik snap het, maak het ook mee, hier zijn ze dus duidelijk een beetje "wereldvreemd", trouwens ook hier over de grens zijn ze hetzelfde, je moet het net maar treffen, denk ik maar. Maar boven de rivieren zijn ze wel wat gewend, merk ik, daar kun je alles kopen en zelfs ook nog veel gratis krijgen. Laatst was ik bij de Groene Weg en vroeg om botten en die haalde hij uit zijn ton, speciaal voor botten want die lagen er alleen maar in en hij woog ze af, 2 Euro de kilo mevrouw. Ik had ze nodig dus ik heb ze gekocht, maar het is wel het toppunt vind ik. Er zat nog niet een velletje aan. Nou ja, die honden vinden het lekker dan geef ik ze een bieflap, of succade lap erbij, maar het zit me niet lekker van die Groene Weg. Ze hebben ook nog eens een monopolie positie want zoveel bio slagerijen zijn er niet. ;D ;D
Tja, met die bioslagers moet je inderdaad altijd maar afwachten. De mijne heeft lang niet altijd botten. Soms haalt hij ze uit de diepvries en dan zit er nog wel het e.e.a. aan. De prijzen lijken ook te verschillen, ik let er eerlijk gezegd niet eens zo op. Jammer alleen dat ze zo beperkte keus voor de hond hebben. Ik ga er zo dadelijk weer heen. Hoop dat ze botten in de diepvries hebben. Helaas geen penslappen, die zou ik graag willen. Wel altijd veel orgaanvlees voor de hond, nou daar koop ik dan maar wat van plus het een en ander aan kip. Gister bij A.H. had ik geluk want daar lagen drie pakjes eko-rundvleeslappen met 35% korting. M'n vriezer zit nu nokkievol.
Door Breezer
#76666
Ben gisteren ook bij 3 slagers geweest hier in de buurt. Ik verteld dat ik aan het prutsen was voor m´n hond enzo. Vervolgens pak ik een lamshart en leg die op de toonbank, zegt die vrouw dat moet je niet geven hoor aan je hond!! Ik denk nou ja.....
de andere slagers konden me helemaal niet helpen.
Door jeanne
#78095
ik belde donderdag de slager (vleeshouwerij) om voor onszelf een gezinspakket te bestellen (was de eerste keer dat ik daar iets voor onszelf bestelde) en hij vroeg meteen of ik nog runderhart voor de hond wilde hebben. Hij wist dus niet dat Freule ondertussen gehemeld was, dus ik zei, dat is goed, maar we krijgen begin mei weer een pup, dus dat komt goed uit.
Toen ik vrijdag daar was om het op te halen, kregen we het over hoe ik mijn hond voer, wat voor een botten ik kon gebruiken, hij wist er echt niks van, en stond er wel open voor. Hij gaat nu informeren of hij ook aan lamsribbetjes kan komen en ander lams en kalfsbot van de niet-dragende delen! Nou, dat is toch leuk, zo'n slager? Hij dacht ook dat ik eerst alles ging koken, hahaha, hij zei, ik heb nog wel mooie lamssoepvleesbeentjes, trek je er eerst lekker soep van en geef je het mergpijpje aan je hond, hahaha, ikke dus even uitgelegd dat hier alles rauw aan de hond word gegeven en geen mergpijpjes, maar wel het vlees wat eraan zit! Ben benieuwd of ie inderdaad aan lams/kalfs bot kan komen. Het runderhart was vers uit de koe, en heb ik in mooie kleine porties ingevroren voor strakjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door