Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Arline
#759506
Ik weet niet of ik al gepost had dat ik volledig barf nu, maar half cb half barf beviel mij helemaal niet. Fenja beviel het ook niet goed veel braken of zelfs verstopt raken. Toch de stap genomen om helemaal te barfen het het gaat super! :groupwave2:
Nu voer ik RMB van kip, eend, konijn, lam, geit, kwartel, parelhoen en
spiervlees van rund, haas, struisvogel, hert, paard en ik voer groentes. Dus daar ben ik best zeker van. Alleen ben ik nog wat onzeker wat betreft orgaan. Ik voer ruim 10% orgaanvlees p/wk. Dit bestaat uit mixjes van kippenorgaan (lever, hart, nier) en 1x p/wk vuile runderpens. Nu heb ik ook konijnlever besteld omdat lever belangrijk is in het menu. Nu vraag ik me af wat ik moet bijvoeren, wat ik echt nog mis,  want eigenlijk voer ik nier en hart tot nu toe dus alleen van kip. Is dat te weinig of compenseert de afwisseling van RMB en spiervlees het?
Beetje lang verhaal, maar ik hoop dat jullie me een beetje begrijpen.. ben er nog wat onzeker over.

Groetjes Arline en Fenja
Door Lizzy
#759507
Hoi Arline,
Ik tel een stuk of 12 diersoorten :o! Wauw, da's veel! Dat mag ook best de helft minder hoor, als jou dat beter uit zou komen. Hoeft niet natuurlijk ;D. Maar als je dan "alleen" kip en rund orgaan geeft, dan zou ik me geen zorgen maken om de afwisseling. Als je nu ook nog eens konijnenlever erbij hebt, dan zou ik me helemaaaaaaaal geen zorgen maken als ik jou was. Fenja boft maar!
Door Arline
#759510
Oh wat fijn om te horen, ik was al bezorgd dat ze orgaan 'tekorten' kreeg!
Maar al die diersoorten blijf ik gewoon voeren, vind ik leuk en Fenja ook  ;D
Ik had vis er nog niet eens bij gezet...  krijgt ze ook verschillende soorten van.
Ze is gelukkig net een kliko alles wordt heel enthousiast verorbert, zelf 200 gr groentemix in een keer (ben ik wel blij mee, als ik dat soms lees wat een geworstel het is om het naar binnen te krijgen bij sommige honden)

Maar ik ben weer helemaal blij en gerustgesteld, heb ik soms ff nodig  ???
Bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door