Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#757603
Maak je niet zo druk joh ;)
Het is goed gegaan en dat is toch het allerbelangrijkste?
Verstandig was het misschien niet, en daarom ook een waarschuwing voor andere beginnende versvoerders, maar gebeurt is gebeurt, terug draaien kan je het toch niet.
#757875
Vis in de vriezer kan handig zijn bij soorten waarin parasieten voorkomen. Dat zijn zoetwatervissen (maar die voer ik zelf niet, zoveel graten ...) en zalm uit de Pacific. Zalm die hier uit de regio komt, Schotland of Noorwegen ofzo, hoeft niet ingevroren te worden. De meeste verse zalm komt uit Europa; zalm uit de Pacific zit in de blikjes van Joh West en heb ik in de diepvries bij de Aldi wel aangetroffen. Die was dus al ruimschoots 2 maanden ingevroren  ;D
Je kunt voor de zekerheid aan de visboer vragen waar de zalm vandaan komt, dan weet je of je het moet invriezen.
#759417
Hallo Forum.
Ik ben Henk en nieuw op dit forum en beginneling met honden.
Mijn vraag is mag ik mijn malthezer leeuwtje / shih tzu 1 jaar oud ook een  rauw ei  geven zoja hoeveel keer per week en hoe zit het met cholesterol???? of is dat een domme vraag ?
groetjes Henk.
#759424
ijsselmeer schreef: Hallo Forum.
Ik ben Henk en nieuw op dit forum en beginneling met honden.
Mijn vraag is mag ik mijn malthezer leeuwtje / shih tzu 1 jaar oud ook een  rauw ei  geven zoja hoeveel keer per week en hoe zit het met cholesterol???? of is dat een domme vraag ?
groetjes Henk.
Je mag haar zo'n 1 á 2 rauwe eieren per week geven. Met schil dat is nog het meeste humor. Van teveel cholesterol heeft een normale gezonde hond geen last. Misschien eentje met 20kg. overgewicht wel, maar dat weet ik dus niet zeker.
#759516
Cholsterol in de voeding draagt nauwelijks tot niet bij aan het bloedcholesterolgehalte. Cholesterol in de voeding wordt afgebroken en het lichaam maakt zelf cholesterol naar behoefte, op basis van genetische aanleg. Nieuw onderzoek onder mensen heeft dit aangetoond, het verhaal van geen eieren is dus naar het land der fabelen verwezen.
Honden zijn gebouwd op het verwerken van veel cholesterol dus die zullen er sowieso geen last van hebben.
#760297
Kruimel & Angelique weer hartelijk dank , weet ik veel ik hoor vaak zeggen NIET te veel eieren eten en dat soort dingen dus dacht ik dan zal een hond er ook wel last van krijgen met  eidooier  ect . maar nu ben ik weer bij.
he`fijn zo`n forum zeg.
groetjes Henk.
#760750
Angelique schreef: Van teveel cholesterol heeft een normale gezonde hond geen last. Misschien eentje met 20kg. overgewicht wel, maar dat weet ik dus niet zeker.
Normaal gesproken heeft 'n hond idd geen cholesterol probleem.
Onze vorige hond had ook ietsie verhoogde cholesterol waardes, en dat was toen ook veroorzaakt door te lage schildklierfunctie.


Als aanvulling,
( 'n antwoord van Mary Straus van de K9 Nutritionlist)

"From what I can tell, it seems like elevated cholesterol is mainly a sign of hypothyroidism, and not terribly significant by itself. High triglycerides are more significant and can be associated with other problems. There was a report on this list several months ago of a dog with mildly elevated cholesterol and severely elevated triglycerides, but the blood was lipemic in that case (which would be noted on the test results, and is also visible at the time the blood is drawn). In
that case, the dog was hypothyroid and the values improved once he was started on thyroid supplementation. "
Door roefus
#761334
Juud schreef: Dus 1 a  eieren per week zouden geen problemen hoeven te geven? Als ik dat naast compleet vv doe???
Nee hoor, is net een mooie toevoeging.
Je kunt gerust een paar eitjes wekelijks geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door