Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#73947
weet vanmiddag of mijn buurt slagertje aan kopvlees kan komen (islamiet in Rdam deed er nogal moeilijk over nl ???)

alleen als hij er aan kan komen, dan is het wel met alles er op en er aan, dus wel gevild, maar verder niet gesplitst, dus vet, kimmels, lippen, spiervlees etc. Als ik dat geen probleem vond, kon hij er waarschijnlijk wel aan komen (meestal schijnen de slachters niet de moeite willen nemen om alles netjes te scheiden)

volgens mij is dat toch geen probleem, dat alles er nog aan zit ??? of wel..............................
Door Lizzy
#73957
Volgens mij hebben kimmels geen/nauwelijks voedingswaarde, maar het lijkt mij geen probleem dat alles er nog aan zit.
Door crutz
#73977
[quote="Lizzy"]
Volgens mij hebben kimmels geen/nauwelijks voedingswaarde, maar het lijkt mij geen probleem dat alles er nog aan zit.
[/quote]
inderdaad, dat weet ik,
maar hij had het idee (wacht ff op Marinus zn antwoord, want die gaat het zo vragen) dat hij het alleen met alles erop en eraan kon bestellen en niet zeg maar "schoongemaakt"
Door Ollie
#73992
Wij hebben gisteren ook kopvlees gehaald, en daar zat het vet en de kimmels (kieuwen) noemen de slachters dat hier, ook nog aan. De lippen zaten er niet aan. :P
Door crutz
#73998
[quote="Ollie"]
Wij hebben gisteren ook kopvlees gehaald, en daar zat het vet en de kimmels (kieuwen) noemen de slachters dat hier, ook nog aan. De lippen zaten er niet aan. :P
[/quote]

idd, dat noemen ze kiewen (dacht eerst ook, je bedoeld toch geen vis)

zie het wel, weet nog niets
Gebruikersavatar
Door Angelique
#74002
crutz schreef: weet vanmiddag of mijn buurt slagertje aan kopvlees kan komen (islamiet in Rdam deed er nogal moeilijk over nl ???)

alleen als hij er aan kan komen, dan is het wel met alles er op en er aan, dus wel gevild, maar verder niet gesplitst, dus vet, kimmels, lippen, spiervlees etc. Als ik dat geen probleem vond, kon hij er waarschijnlijk wel aan komen (meestal schijnen de slachters niet de moeite willen nemen om alles netjes te scheiden)

volgens mij is dat toch geen probleem, dat alles er nog aan zit ??? of wel..............................
Nee, is geen probleem. Wij hebben er hier overigens geen lippen Heb een keer gezien hoe ze dat van een kop afsneden :-\ maar die lippen waren er zowiezo al af, was alleen schedel en vlees waar ze mee aan het werk waren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74004
Angelique schreef:

Nee, is geen probleem. Wij hebben er hier overigens geen lippen Heb een keer gezien hoe ze dat van een kop afsneden :-\ maar die lippen waren er zowiezo al af, was alleen schedel en vlees waar ze mee aan het werk waren.
volgens mij is het boek hannibal een eitje hierbij vergeleken :o
Door crutz
#74009
Angelique schreef:

Nee, is geen probleem. Wij hebben er hier overigens geen lippen Heb een keer gezien hoe ze dat van een kop afsneden :-\ maar die lippen waren er zowiezo al af, was alleen schedel en vlees waar ze mee aan het werk waren.
oke,
hij zei kiewen enzo, dus ik ging er dan ook maar vanuit lippen ::), maar die zijn er dus al af voor ze gaan snijden,
nou zie het wel ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#74035
crutz schreef:

oke,
hij zei kiewen enzo, dus ik ging er dan ook maar vanuit lippen ::), maar die zijn er dus al af voor ze gaan snijden,
nou zie het wel ;D
Bij "vragen over prijzen" iets naaronder in deze sectie heb ik een foto geplaats van kopvlees met kimmels.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#74037
sylvia schreef:
volgens mij is het boek hannibal een eitje hierbij vergeleken :o
Ja, daar werd je inderdaad niet vrolijk van :-\ eerder ietwat onpasselijk, maarja, 't was voor een goed doe zeggen we dan maar zo ;D
Door crutz
#80556
:'(voorals nog kan de slager hier in de buurt er niet aan komen,
ga het morgen middag bij een islamiet hier in de buurt proberen

iemand anders misschien adresjes in DH waar je wel aan kopvlees kan komen ???

kan nl wel in Rdam bij de islamiet aan koppen (met al het vlees er aan) komen, maar niet regelmatig en niet veel in 1 keer (Janet, je hebt hier nog ff een mailtje over)
Door Janet
#82789
Jah, ik heb het gelezen en ben al langsgeweest ;D. Woensdag moet ik even bellen of ze geleverd konden worden (maar ik ga wel weer even langs ;)). Ik heb er vooralsnog 3 besteld (wilde niet té enthousiast doen, in het begin). Mocht het goed gaan, kan ik altijd nog een grotere bestelling plaatsen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door