Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#789865
Ik geef 2x per dag en vaak op dezelfde tijd .Als ik zelf gegeten heb s' morgens en s' avonds krijgen de honden gelijk daarna eten.
Moet eigenlijk weer eens wat wisselen van tijd want Fynn gaat zeuren nadat wij klaar zijn met eten.
Ze krijgen momenteel meer barf dan kvv.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door dorinekok
#791572
1 keer per dag en meestal nadat we gefietst of gewandeld hebben. Dus het tijdstip varieert. We halen het vlees (lamshoofd en kippennekken met kopjes erbij) ook twee keer per week zelf bij de slager, op de fiets (3 km heen en 3 km terug) en dan mag het meteen gegeten worden. Ik geef elke dag een andere maaltijd. Maar over een week gezien is het compleet.
Eerder deed ik het niet zo. nog geen half jaar geleden ben ik van het een op het andere moment overgestapt om het zo te doen en het werkt prima. Nooit een probleem geweest. Daarvoor met brokken, kregen ze twee keer per dag op vaste tijden. Nooit meer!
Door Golum
#793133
Gollum is nu 10 maanden, af en toe krijgt ze 1 keer per dag en af en toe 2 keer. Steeds op wisselende tijden. Ik ben voorzichtig aan het kijken hoeveel ze kan hebben in 1 keer, en dat gaat perfect! Het doet haar ook weinig als ze 1 keer krijgt, met pens vind ik dat vooral handig  :-X
Als ze 1 keer krijgt doe ik dat een beetje eind van de middag, krijgt ze 2 keer kunnen de tijden nogal verschillen.
Door ~anna~
#803592
Ik voer 2 keer per dag omdat wanneer je 1 keer zou voeren grotere maaltijden moet voeren.En daardoor kunnen de maagbanden uitrekken en is er meer risico op een maagtorsie.
Spieren kan je trainen maar banden niet.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 02 aug 2007, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wenche
#822289
DeeJay krijgt vanaf dat hij een jaar is 1 x per dag eten... Met brokken was dit 's avonds, met barf net voor de middag (tussen 10 en 13) Hij heeft ook helemaal niet de behoefte aan meer... nooit gehad ook... en qua porties van het nog mee.... van brok kreeg ie zo'n 600 gr per dag en nu met barf varierend tussen 540 en 580 gr ongeveer per dag... (zijn uitgerekende dag portie zit op 560)
Wanneer hij alleen dingen krijgt die makkelijk te portioneren zijn (dus bv rundsnippers, struisvogelblokjes, kippennekken, eendennekken) dan krijgt hij 2 x, maar zoals een konijnenbout, dat ga ik echt niet in 2en hakken... dat krijgt ie lekker in 1 keer...
De tijd is dus eigenlijk altijd tussen 10 en 13 omdat ik dan hem in de gaten kan houden en het is mooi op zijn helft van de dag... (s nachts slaapt ie de hele nacht door)
Wanneer ik moet trainen krijgt hij zijn maaltijd iets vroeger, dan weet ik zeker dat ie s avonds goed op de voertjes reageert... gaan we nu een hele dag weg, dan krijgt ie s avonds...
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#822355
6x per week twee maal per dag en eens per week 1x per dag omdat ze dag of zalmkop of runderstrot krijgen en dat is al een dagelijkse potie.
Door judith1967
#822555
Cairo 2 x daags.
Dorian is nog pup,krijgt nu nog 3 x daags.
De ochtendmaaltijden zijn bijna altijd rdelijke vaste tijd.de avond maaltijd zit tussen 18.0019.30.Maar tegenwoordig meer om 19.30 voeren dan eerder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door