Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#752952
Mijn drie honden krijgen 2x per dag eten en op redelijk vaste tijden.
Ochtends is altijd wel vast i.v.m. werken.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#752956
Mijn 2 honden krijgen nog 2 x per dag eten.

Wil wel eens gaan proberen naar een keer ,dan kunnen ze een groter stuk vlees krijgen.
Door pallas
#752965
Ze krijgen hier één keer per dag. Ik maak (bijna ) altijd een complete maaltijd, dus bot, spier, orgaan en groente. Ik vind het dan ook makkelijker om het in één keer te geven.
Didot mag wel weer wat aankomen ,als het meer dan 800gr per dag wordt verdeel ik het voor hem weer over twee maaltijden anders zit ie echt tjok vol ;)
Door jantjehermien
#752966
Die van mij krijgen 1 keer per dag eten en ik heb geen vaste tijden.Soms een dag vasten als ze de dag er voor een flink maal gehad hebben.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#752981
Meestal 1x daags niet helemaal op een vaste tijd, maar wel tussen 17.30-20.00 uur.

Heel af en toe (zoals vandaag) 2x omdat ik restjes overheb die echt niet meer langer kunnen blijven liggen. ;)
Door Minna
#752991
Hier eenmaal per dag, geen vaste tijden, zoals dit weekend hebben we zaterdag een wedstrijd dus eten ze vrijdagochtend en dan weer zaterdagavond na het werken. We doen ook een vastedag zo nu en dan meestal eens per week.
We hebben 5 volwassen honden, met een pup/ jonge hond zou ik wel vaker eten geven.
Gebruikersavatar
Door pike
#753015
Bij mij eten ze een keer per dag, 's ochtends na de grote wandeling. Tijdstip waarop we thuiskomen varieert nogal, meestal eten ze ergens tussen 10.00 en 12.00 uur. En ze krijgen hier ook een "complete" maaltijd, dus vleesbot, spiervlees, orgaan en groente.
De reden om maar 1x per dag te voeren: 1. de porties worden anders wel erg klein, dan zijn ze niet echt voldaan. 2. het is een stuk gemakkelijker voor mijzelf.  ;D
Door Mevroi Kruim
#753074
Keer of 5 per week, op wisselende tijden. Soms 6x, soms 4x, soms grote maaltijden. soms kleine. Soms alleen pens bv, soms vleesbot plus orgaan, soms groente met iets lekkers.
Door ~anna~
#753077
2 x per dag maar nooit op vaste tijden.
zal ze ook nooit 1 x per dag voeren,ben veels te bang voor een maagtorsie.
Door Borke
#753491
Twee honden die 1 per dag eten op wisselende tijden. Meestal ergens rond een uur of 18.00-19.00, soms een uur eerder of een paar uur later, net hoe het ons uitkomt.

Als ze 1x per dag eten dan kan ik grotere stukken aanbieden en dat vind ik prettiger, dan valt er meer te knagen en te kauwen.
Ik heb de indruk dat ik met mijn voertjes tijdens het trainen ook meer indruk maak als ze nog niet gegeten hebben.
Daarbij vind ik het zelf ook wel gemakkelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door